Z pohledu nižšího objemu a vyššího výkonu je jasné, že 357XP má více namáhaný motor. Je otázka jaký poměr 357 a 359 je provozován, neboť jsem většinou dříve viděl 357XP. Postupně se začaly více objevovat SP modely, jak profi uživatelé poznali, že jsou více odolné a méně náchylné na zadření motoru, i když méně výkonné. Ale, je nutno podotknout, že většina profi uživatelů má, nebo se snaží mít pily co nejvíce nastavené na max. otáčky. XP řada má agresívnější akceleraci a když se ještě "správně" poladí karburátor, tak je to břitva, ovšem, jak dlouho. SP motory jsou ve svém živlu při nastavení na nižší otáčky a při max. nastavení je již zřetelnější prodleva, při prudké akceleraci. Z pohledu náročnosti na údržbu si myslím, že je to stejné, ale díky snaze dostat z XP maximum jsou třeba jen více znečištěné chladící plochy žeber válce to, co motor poškodí. Je to možná způsobeno i konstrukcí válce, který má žebra pouze vodorovně, srovnatelné XP motory u jiných značek mají žebra na horní části válce i svisle, aby chladící plochy byly co největší.