Zmena z minerálneho na syntetický motorový olej



host - 128.165 (?)
4.4.2011 18:13

Takže ak som tomu dobre porozumel, nestane sa nič. Ale aj tak asi zmením olej. Teda čím je prvé číslo nižšie, olej je použiteľnejší do nižších teplôt? - Je redší. Napr. 5W je lepší ako 15W. A čo znamená druhé číslo - teda 30, 40, 50...? Jedná sa zase o plusové teploty?

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 128.165 (?), 4.4.2011 17:03, zobrazeno: 13160x

Chcem sa spýtať, či je možné vymeniť minerálny motorový olej 15W-40 za nejaký dobrý syntetický? Nepoškodí sa tým niečo? Každý tvrdí niečo iné.

Jedná sa mi o motor Briggs Intek Pro 65 OHV, 189cc

Bol by som rád, ak by ste mi poradili či tým niečo nepoškodím, alebo či má táto zmena vôbec význam. Na ten olej motor už ide skoro 2 roky. Zaujíma ma tiež, aký by ste mi poradili. Potrebujem motor používať počas celého roka, takže by mal byť aj do veľkej zimy aj tepla.

Výrobca odporúča syntetický olej 5W-30. V olejoch sa moc nevyznám preto som poslúchol predavača a kúpil ten 15W-40, ale teraz čítam články o tom aký je tento olej zlý. Pritom mi ho predal ako niečo špičkové... Prosím ak viete poraďte.

   
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6648) - 147.108 (?), 4.4.2011 17:19

Nestane se nic. Články, které píší, že je to špatný olej, nečtěte.

   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 208.27 (?), 4.4.2011 17:39
Výhodou oleje 5W-40 je rychlejší promazání studeného motoru, zejména ve velkém mrazu. Předpokládám, že je to plná syntetika, nebo má tento olej minerální základ, ale splňuje specifikaci. Takže opakuji, největší přínos je ve vyšší tekutosti za nízkých teplot a po startu studeného motoru. Tím je motor více ochráněn v kritické fázi po startu, kdy se hustší olej dostane na třecí plochy později a ještě je mazání ovlivněno bohatou směsí. Já jsem letos využil akce na 5W-40 (polosyntetika dle prodejce) a vyměnil olej. Tekutější olej klade motoru menší odpor - je ekonomičtější a lépe se stírá ze stěn válce, menší spotřeba oleje a omezení spalování oleje. Je to vše ve srovnání s 15W -40 a současné oleje jsou dobré a ty lepší, takže asi tak. Záleží na co je motor montován a tím je dle výrobce dané, že sněhová fréza a např. vertikutátor budou pracovat ve značně odlišných podmínkách.
      
host - 128.165 (?), 4.4.2011 18:13

Takže ak som tomu dobre porozumel, nestane sa nič. Ale aj tak asi zmením olej. Teda čím je prvé číslo nižšie, olej je použiteľnejší do nižších teplôt? - Je redší. Napr. 5W je lepší ako 15W. A čo znamená druhé číslo - teda 30, 40, 50...? Jedná sa zase o plusové teploty?

         
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 208.27 (?), 4.4.2011 18:22

Ano, je to teplotní rozsah použití, dle specifikace. Plná syntetika by neměla přijít do staršího, zakarbonovaného motoru. Přechod by měl být přes polosyntetiku a to ještě se zkrácením výměny a příp. použitím uvolňovače karbonů do proplachovacího oleje. V našem případě to není problém a navíc 0,6 ltr lze dle stavu oleje vyměnit dříve. Po několika hod provozu je čistý, beze změn barvy, takže jej nic neobarvilo, co by příp. rozpustil.

         
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6648) - 147.108 (?), 4.4.2011 18:24

Informace jsou zde.

      
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6648) - 147.108 (?), 4.4.2011 18:14

Nechci kazit diskusi a posouvat ji jinam, ale nemáte pravdu, že řidšího oleje je menší spotřeba. V průměrně vykloktaném motoru je to naopak.

         
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 208.27 (?), 4.4.2011 18:31
Průměrně vykotlaný motor je stav, který nechci u žádného motoru mít. Obecně platí, že minerál postupně vykotlává, syntetika dlouho drží malé opotřebení, pak se stav celkově zhorší. Z toho je zřejmé, že vykotlanější motor má vyšší spotřebu oleje.
            
host - 128.165 (?), 4.4.2011 18:36

Už v tom mám jasno. Kúpim 5W-40. Tá najlepšie vyhovuje kritériám. Ďakujem.

               
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 4.4.2011 19:13

Ještě důležitá poznámka, dříve se plná syntetika resp rovnocenný olej pohyboval v ceně až 7 násobné, takže každý si řekl stačí minerál, ten kdo to znal, tak plnou syntetiku nedal do staršího motoru, neboť tím nic nezískal, ale naopak. Nyní je ale situace jiná a např. při ceně 100 Kč za ltr 5W-40 není co řešit u zánovního motoru. 

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Velký stůl z překližky10.4.2025
Velký stůl z překližky7.4.2025
Velký stůl z překližky7.4.2025
Velký stůl z překližky7.4.2025
Řezání zahrandních obrubníků5.4.2025
Řezání zahrandních obrubníků3.4.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika