Životnost motorů Honda GCV
|
|
 |
 |
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?) 9.8.2009 20:34
Souhlas, ještě bych doplnil, že zažité - kuličkové ložisko je lepší, platí u těchto motorů jen částečně. Takový hobby motor má životnost cca kolem 1500 hodin (podle obsluhy), což je potom na generálku, nejen uložení kliky, ale dalších dílů - např. komplet pístu, což se nevyplatí. Ložiska mají tu výhodu, že pokud provozujete motor s trochou oleje a přidřete jej, tak můžete vyměnit ložiska. U pouzder je to o nerentabilní výměně skříně, nebo lidové tvořivosti, protože se pouzdra, která jsou přímo opracovaný materiál skříně vydřou a nelze je vyměnit. K tomu benzínu, já jak víte léta používám vylepšení oleje oblíbeným přípravkem. Není to jen z důvodu vlastní možné chyby, ale taky proto, že chci, aby motory vydržely v tom nejlepším stavu, co nejdéle. Protože vím, co to umí, nezatěžuji se biosložkou v palivu a jestli se trochu sníží výkon, tak to nemám na takovém motoru šanci poznat. Stačí starší palivo, trochu zanesený filtr a výkon je také nižší, poznáme to většinou z jiných příznaků, než snížení výkonu.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 218.7 (?), 9.8.2009 19:21
Takže auto ktoré zožere za hodinu 15 litrov benzínu a ide napríklad za 2týždne 20hodín vyprodukuje porovnateľné množstvo emisií ako kosačka zo zastaralým motorom SV ktorá zožete za 2 týždne možno 1l benzínu.
Tj 300l : 1l no to musí byť fest udelátko na motore aby to zvládlo.
No a udelátka na aute naozaj z výfukových plynov vyrobia tatranský ozón?No tak potom sa postavte za jeden s týchmoderných zázrakov a oddávajte sa ozónovej kúre
Ludia veď trochu uvažujte.
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 9.8.2009 19:54
Jak to tak vypadá, tak Vy nemáte všetkých doma a navíc to, co chcete po druhých neděláte - neuvažujete, protože neznáte. Úroveň emisí se měří např. na vyrobenou 1 kWh. Potom sekačkový motor můžeme snadno srovnávat s nejmodernějším Audi, neboť každý motor při výrobě 1kWh potřebuje spotřebovat palivo a vyprodukuje nějaké emise. Zatímco sekačkových SV motorů se prodaly a prodávají kvanta a konstrukce je pořád stejná, tak automobilové motory jsou průběžně modernizovány protože a nejen, nového majitele osloví nízká spotřeba - s tím souvisejí emise, dále se pořád zpřísňují u automobilů emisní limity. Takže auto vyrobené před 10 lety, by dnes nemělo šanci, kdy se mělo vyrábět. U sekačky je každý rád, že seče a jestli spotřebuje 1 ltr, nebo 2 ltr, práce je hotová za pořád ještě velmi přijatelnou cenu. Navíc se sekačky s SV motory stále prodávají, i když se stejný motor dal pořídit před více než 15 lety. Jestli toto nechápete, tak nepište o jiných, zda mají všetkých doma.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 245.249 (?), 10.8.2009 13:42
Ale já myslím, že nejde o to, zda má sekačka vyšší emise než auto (v absolutních číslech myslím nemá, po přepočtu na kW má) ale o celkové znečištění. Prostě, když vezmu objem "smradu" co za rok vyprodukují všechna auta a všechny sekačky, rozhodně to nebude porovnatelné.
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 10.8.2009 16:33
Tak to jste nepochopil problém. O emise(mimo spotřebu, výkonové parametry i kvalitu provedení) tu v porovnání OHC, OHV vs SV jde především. Pokud sečete doma trávník jistě si snadno vzpomenete, že se mnohdy vzduch ani nehne, pořád se pohybujete na rel. malé ploše a tak si emise, které jste vyprodukoval částečně spravedlivě spotřebujete svými plícemi. U aut je to dost alibistické a mnohdy bezohledné, neboť se městem prožene střep, který nadměrně spaluje olej, nebo naftu a je za ním modro až černo, ale řidič se jen může smát do zpětného zrcátka, jak malé děti na chodníku mizí v tom smradu. Nebudu porovnávat kolik je aut a sekaček, neboť je jich těch i těch hodně. Ale mnoho aut se nuceně odstaví dříve - ve stavu, kdy sekačka jede dál nadoraz, až klekne. Ale hlavní v tomto srovnání aut a sekaček není to, jestli objemově vyprodukují auta více, nebo sekačky. To srovnání je o tom, že staré SV motory jsou několikanásobně většími producenty emisí, proti motorům aut z pohledu přepočteného porovnání. Např. motor auta o objemu 1600ccm vyprodukuje za určitý čas 100 jednotek emisí, motor sekačky řady SV o teoret. objemu 160ccm by měl vyprodukovat 10 jednotek, pokud by měl shodné emise, ale ve skutečnosti je to daleko více. To je zásadní rozdíl a značně nečekané zjištění těch, kteří to měřili.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 165.55 (?), 9.8.2009 19:07
Že někteří "mantáci" nevyměňují olej a pak se diví, že jim motory odcházejí, je jejich věc. Jsem ale přesvědčen, že nové míchání tzv. biosložky do benzínu a navyšování jejího podílu v benzínu působí u motorů také na jejich životnost. Kdo zaručí, že biosložky není v benzínu více např. jak 10%? Ty motory určitě nebyly konstruovány na provoz s biosložkou v benzínu. Ptal jsem se na vliv biosložky v servisu zahradní techniky a říkali mi, že vliv na životnost motoru to určitě má, ale zatím se nenašel nikdo, kdo by to řešil soudní cestou.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 11.107 (?), 9.8.2009 20:06
Mohl by mě prosím někdo vysvětlit jak a kde palivo BA 95 nadměrně poškozuje motory GCV a asi nejen je? Jediné co jsem schopen pochopit, že biosložka vlastně snižuje výkon a zvětšuje spotřebu.
Další věc se kterou se nedovedu srovnat je v případě sekaček a motorů GCV. Většinou se jedná o GCV 135, ale to je jedno, protože 160 má jen větší zdvih kdyby tento motor neměl ventilový rozvod OHC ale SV nebyl by mezi ním a levnějším třeba Tecumsehem, a i B&S žádný konstrukční rozdíl. Oba tyto motory jsou apsolutně prosté val. ložisek a vše se točí ve futrech a to některé vzniknou jen přesným opracováním AL odlitku. O válci nemluvě. Fakt bych čekal od Hondy, jako výrobce motorů z lepší společnosti val. ložiska aspoň na klice a to u všech řad. Takže mi prostě přijde, že v případě motoru GCV jde jen o tahání peněz z lidí za "Hondu" a přitom je konstrukčně stejný jako jeho konkurence až na ten ventilový rozvod a u něho si myslím, že při max. otáčkách nastavených na motorech sekaček do 3.000 ot. není až tak podstatné. Nebo je to jinak?
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 58.160 (?), 9.8.2009 20:21
Podívejte se na parametry motorů Briggs třeba 141 ccm(řada 450, dříve 35 Classic) a srovnejte to s GCV 135E v jakémkoliv provedení. Nejen že Honda má podstatně vyšší výkonové parametry, ale i díky zvolené konstrukci výborný točivý moment a nižší spotřebu. Starší Briggsy jsou opravdu co se týká konstrukce a emisí předpotopní, Honda splňuje EU2, což samo o sobě vypovídá o modernosti konstrukce.
Co byste chtěl po třídě hobby? Kuličková ložiska kliky, litinovou vložku válce? na to zapomeňte, to je až u vyšší třídy motorů. Ale třeba například oproti Tecumsehům, které byly ve většině případů naprostý a po třech letech nepoužitelný šrot, Honda vydrží díky kvalitnímu opracování hliníku v motoru minimálně jednou tolik.
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 9.8.2009 20:34
Souhlas, ještě bych doplnil, že zažité - kuličkové ložisko je lepší, platí u těchto motorů jen částečně. Takový hobby motor má životnost cca kolem 1500 hodin (podle obsluhy), což je potom na generálku, nejen uložení kliky, ale dalších dílů - např. komplet pístu, což se nevyplatí. Ložiska mají tu výhodu, že pokud provozujete motor s trochou oleje a přidřete jej, tak můžete vyměnit ložiska. U pouzder je to o nerentabilní výměně skříně, nebo lidové tvořivosti, protože se pouzdra, která jsou přímo opracovaný materiál skříně vydřou a nelze je vyměnit. K tomu benzínu, já jak víte léta používám vylepšení oleje oblíbeným přípravkem. Není to jen z důvodu vlastní možné chyby, ale taky proto, že chci, aby motory vydržely v tom nejlepším stavu, co nejdéle. Protože vím, co to umí, nezatěžuji se biosložkou v palivu a jestli se trochu sníží výkon, tak to nemám na takovém motoru šanci poznat. Stačí starší palivo, trochu zanesený filtr a výkon je také nižší, poznáme to většinou z jiných příznaků, než snížení výkonu.
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|