Životnost motorů Honda GCV



                     
host - 58.160 (?) 
11.8.2009 8:23

Nezbláznil jste se takhle náhodou? Srovnávat hobby a profi motor nelze, navíc Intec Pro se už nevyrábí. Místo něj se teď dělá 850 I/C series Ready start s tlakovou filtrací oleje. Proti Intecu můžete postavit třeba GXV 160, ale ta má díky nižšímu objemu menší spotřebu.

Není pravda, že Hondy motory jsou háklivější, co na tom pořád vidíte? Údržba je stejná jako u motorů SV, dokonce štelování vůle ventilů je jednodušší. Když budete používat špatný benzín, odpravíte jak Briggse, tak Hondu.

Honda je vynikající a velmi kvalitní motor, který snese i tvrdší zacházení - pro časté používání bych radil používat olej 10W/40, protože SAE 30 je to nejlevnější co může být a na životnosti motoru to nepřidá. Spíše naopak. Při nižších teplotách špatně maže.

  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6619) - 70.100 (?), 11.8.2009 9:14

Nevěřím (ale nemůžu to ničím potvrdit), že motory H snesou "tvrdší zacházení". Naopak kouzlo SV motoru spočívá v tom, že vůli ventilů nemusíte celých těch 10 let nijak seřizovat, dokonce ani nemusíte vědět, že tam nějaké ventily s nějakou vůlí jsou. Jen do toho lejete olej a benzín a to je vše. S doporučením oleje jste docela ve sporu s jiným čtenářem.

                     
host - 94.115 (?), 11.8.2009 14:11

konečně už lidi pochopte že VISKOZITA (norma SAE) není to samé co kvalita (norma API). Třeba olej viskozity SAE 30 můžete koupit v kvalitě SB (obyčejné M6A) nebo v kvalitě SJ (v balení od Briggse) viz. třeba http://www.olejservis.cz/vykonnost.htm HH

                     
host - 218.7 (?), 11.8.2009 18:41

 No pán J S niekoľko čísel:

Motorová jednotka ku malotraktoru:

IntecPro/B&S 825series/ 750 Euro

Honda GCV 190      770 Euro

Honda GXV 160       800 Euro /Má zhruba o 20%nižší krúťák ako 825 Series.Má len 160ccm oproti 190ccm Brigsa ale predpokladám že GXV 190 ak existuje tak potom jeho cena by bola samo nebo.

GCV 160-ku som nezahrnul do tohoto výčtu lebo ho Intec predčí v každom smere stačí sa pozrieť na tabuľku parametrov.

 A teraz mi vysvetlite prečo by som mal dať viacej peňazí za hobby stroj ak si viem kúpiť profi mašinu za menej peňazí.Len preto že Hooooondaaaa tak bezvadne znie?

 zaujímalo by ma to že koľkokrát ste nastavovali ventily na SV Briggsovi a koľkokrát na Honde

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 11.8.2009 20:56

Nejprve bych Vám osvěžil paměť, že toto téma je v této fázi o emisích motorů - porovnání SV a OHC, OHV. SV není jen B+S, ale dříve masově používaný Tecumseh. Tedy není to z mé strany nějaké snižování úrovně motorů, zaměřené na B+S. Že máte nyní na výběr u B+S z motorů, které mají vyšší úroveň než klasické SV motory, je zásluha Hondy. Ano, je to tak, neboť když vzpomínáte malotraktor, tak já jsem v roce 1995 mohl vybírat motor OHV Hondy(GXV 160), jen o 1500,-Kč levnější B+S SV, nebo náš 2 takt. Honda nasadila těmito motory laťku hodně vysoko a ostatní výrobci měli 2 možnosti, buď to zabalit, nebo se snažit konkurenci vyrovnat. Nejprve se u nás prodávaly profi modely GXV, potom začala Honda vyrábět GCV motory, které jsou ideální na sekačky a farm malotraktory. To ale byla konkurence ne profi řadě jiných výrobců, ale diametrálně odlišná úroveň a nabízená kvalita proti zejména sekačkovým SV motorům. Jak zde už bylo uvedeno, tak na motorech OHV a OHC je třeba, dle počtu provozních hodin seřídit ventily. Je to ale snadné a je to otázka chvilky. Na motoru SV nic neseřídíte a není to plus, ale mínus. Po delší době provozu se opotřebením zvětší vůle a jejich seřízení je značně složité, což se vlastně vůbec nedělá, pokud se z nějakého jiného důvodu neopravuje motor. Větší vůle ventilů znamená zase více emisí, vyšší spotřebu a nižší výkon. Z pohledu počtu nastavování ventilů jsem na Hondě GXV 160 seřizoval - resp. ověřoval nastavení ventilů od r. 1995 3x, korekce byly minimální, ale motor neprovozuji profesionálně. Co si pořídíte je pouze Vaše věc a je dobře, že B+S nabízí motory, které jsou kvalitativně i cenově na úrovni. Ovšem z pohledu technického pokroku a provedení motorů nejen po stránce úrovně emisí a výkonových parametrů, ale také po konstrukční stránce je to Honda, kdo jednak podstatně déle vyrábí motory OHV a OHC, ale také je vedoucím výrobcem motorů v této oblasti. Je to v podstatě stejné, jako v tom článku. Milióny lidí si koupili levné SV motory, protože jsou levné a emise je vůbec nezajímají. Přitom na kvalitnější motor mají, ale na něj nezbylo, když se pořizoval Sausfork. 

                     
host - 157.179 (?), 11.8.2009 21:22

Nejsem si jist vypovídající hodnotou Vašich údajů, protože nevím, zda porovnáváte stejné výkonové verze a zda není některý v prodejní akci. Jak B&S tak Honda vyrábí více výkonových parametrů jednoho motoru. Nejsem zaujatý proti žádnému motoru, vlastním oba. Kultura chodu je u Hondy lepší. A má-li menší emise, tím lépe. A životnost obou motorů při hobby použití bude jistě dostatečná.

                     
host - 157.179 (?), 11.8.2009 21:25

Můj předchozí příspěvek patří 218.7

                     
host - 218.7 (?), 12.8.2009 21:52

  Nejedná sa niakú akciu, bavíme sa o malotraktoroch SUPA a táto firma má aj zastúpenie BS na slovensku a takisto je aj predajca Hondy.

 Výkony sú porovnateľné +-.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Řezání zahrandních obrubníků10.3.2025
Řezání zahrandních obrubníků8.3.2025
Nejde protočit startování mot. pily - velká komprese?7.3.2025
Obložení bazénu7.3.2025
Nejde protočit startování mot. pily - velká komprese?6.3.2025
Škarabání staré malby11.2.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika