Wolf-garten Expert 92.160 H
|
|
|
|
host - 248.25 (?) 17.1.2013 14:25
Ono to s tím výkon je takové dvojaké. Po komunikaci s Mountfieldem jsem dostal tuto odpověď:
"...Uvádíme výkon motoru Kawasaki FS 481V odlišně od webových stránek výrobce. Má to jeden zásadní důvod a to je srovnatelnost mezi ostatními motory (a traktory) v naší nabídce. Výrobce na svých webových stránkách uvádí tzv. jmenovitý výkon motoru (MAX NET POWER), kdežto ostatní udávají (nebo udávali) tzv. hrubý výkon motoru (MAX GROSS POWER), který je podstatně větší. Abychom tedy neznevýhodňovali v porovnání výkonů motorů traktror s motorem Kawasaki vůči jiným, uvádíme u něho také hrubý výkon motoru..."
To mne trochu navedlo na další pátrání co je NET POWER a GROSS POWER. Věřte slyšel jsem to poprvé. Zjistil jsem, že existuje dokonce několik norem, či metodik měření výkonu motoru. A to v závislosti na tom čím je motor osazen, zda je i s výfukem, celým sacím potrubím včetně filtru, alternátorem atd. atd. V současné době se často udává výkon dle norem SAE J1349 (NET POWER) a SAE J1995 (GROSS POWER). Kawasaki má na stránkách uvedenou hodnotu dle SAE J1349 a Briggs & Stratton podle SAE J1995. Takže, aby se to dalo porovnat, tak se to snaží nějak přepočítat. Po dotazu, na to, jak to přepočítávají, bylo trochu mlžení, což chápu protože je to celkem neporovnatelné dokud se test neprovede. No ale náhodou jsem našel tuto stránku. Podle ní je to už daleko hodnověrnější.
Dle mého názoru se výkon podle SAE J1349 blíží více skutečnosti "užitečného" výkonu. Tedy toho co se dostane na kola a na žací mechanizmus.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 127.231 (?), 3.1.2013 23:47
před několika lety jsem koupil v mounfildu zahradni traktor po prvni sezoně sem ho odvezl na servisnni posezoni prohlidku a kdiž mě přišla sprava o provedeni opravy a častka o zaplaceni pěti tisic korun tak vaše častka za servis se mě zda poěrně miniamalni av mem připadě zaruka sedum let jen car papiru ve skutečnosti mě ho vratily bez zanamu v zaručnim listě o provedenich opravach za sedm let už totiž opravu traktoru už zřejmě nebudu řešit bude po životnosti traktoru zaruka sedum roku je pouze reklamni tahak na spotřebitele vše je dneska brano jako spotřebni zboži aby bylo stale co virabět aprodavat traktor většinu roku mam našpalkach a pouužvam ho raději jen parkrat za sezonu
|
|
|
|
|
|
|
host - 104.248 (?), 5.1.2013 18:38
Pokud si chcete motor zadřít, není nic jednoduššího, než si onu zarážku vylomit!!!
|
|
|
|
|
|
|
host - 149.141 (?), 6.1.2013 15:39
No po té prohlídce sice došlo ke zvýšení otáček, ale ta zarážka tam pořád je, jen je až téměř v krajní poloze u "zajíce". Celé to uchycení táhla plynu se pod tím plastovým krytem pravděpodobně posunulo a asi pak došlo i k úpravě délky lanka. HK
|
|
|
|
|
|
|
host - 149.141 (?), 6.1.2013 15:36
Tak musí být všem jasné, že záruka 7 let je orpavdu jen vábnička. Určitě se nevztahuje na díly opotřebené používáním, mám za to, že je tím brána pouze prohlídka po sezoně. Mně totiž i teď - v prvním roce - byly nabídnuty 2 varianty prohlídky. Ta první varianta byla pokud se nepletu zdarma (max do 300 Kč, ale to už si nepamatuji), ovšem šlo pouze o vizuální prohlídku traktoru a žacího ústrojí, možná promazání. Nic víc. Ta druhá varianta byla do cca 1000 Kč a obsahovala několik úkonů, které bych stejně měl udělat (jak jsem psal, tak nemám jak nabrousit nože, vyvážit je a další kroky). Cena mi příjde slušná, je mi jasné, že pokud se po 2-3 letech opotřebuje klíňák nebo něco jiného, tak si to zaplatím. Pořád mi ale přijde lepší to vyřešit v rámci této prohlídky, než s tím lítat někde sám. Nechci tu figurovat jako propagátor Mtf, to vůbec ne. Je mi jasné, že se vždy najde někdo, kdo bohužel získá špatnou zkušenost a pak ho to od dalších návštěv odradí. A vzhledem k široké síti prodejen Mtf se ani nedivím, že těchto špatných zkušeností není málo. Na druhou stranu musím ale říct, že kdyby to všechno bylo úplně špatný, tak tam asi nebudou takové zástupy lidí. Nutno taky podotknout, že Mtf nabízí techniku pro domácí použití, za tím účelem tam také chodím já. Asi bych si nedovolil mít očekávání tak jako třeba u komunální techniky, která je v provozu denně. Stejně jako u techniky z jiných hobby márketů. Pro profi techniku bych šel jinam, ale taky pravděpodobně s jinou částkou. U nás v Mtf jsou lidi vstřícní a dá se s nima domluvit. Mluví proto už třeba jen to, že se sami nabídli traktor odvéz tam i zpět s dalšími zakázkami po okolí, takže výsledná cena za dopravu tam a zpět nebyla ani 150 Kč. Mohli pro něj klidně dojet sólo a napočítat si to (jsme cca 20 km od servisu). Co se mi na Mtf nelíbí je jejich cenová politika během roku. Je úplně normální, že člověk něco koupí, a za měsíc je cena o třetinu dole. Tak to bylo i s těmi traktory, nejprve předražené, pak cena na úrovni srovnatelné konkurence, no a za 2 měsíce další snížení ceny plus nějaký bonus navíc. Člověk musí dávat bacha a trochu to sledovat, než něco koupí :-)
Jinak do toho servisu v Rousínově se půjdu určitě zeptat, jezdím často kolem. Poptám se na ten plyn (nerad bych to přidřel), na vhodnost použití oplachovacích trysek sekačky a ještě na použití lepšího benzínu (někde jsem to tu četl, že není špatné použít kvalitnější benzín). Pokud by se někdo chtěl také na něco optat, tak to sem napište, když už tam budu, zeptám se taky a dám tady vědět. HK
|
|
|
|
|
|
|
host - 48.2 (?), 13.1.2013 15:53
Když to tady tak pěkně pročítám, tak vidím, že někteří lidé jen nadávají a stěžují si. Když tady někdo hovoří o posezonní prohlídce a že za ní dal 7 tisíc, tak to musí být prostě člověk, který je chlívák a žádný stroj mu do ruky nepatří.
Jak může za 1 rok takhle stroj odělat to nechápu, vsadím boty, že ostní stroje, jak auto, tak třeba televize je u tohoto spotřebitele v katastrofálním stavu.
Do 2 let společnost Mtf když se jedná o nějakou vadu tak vše uznají mám s nimi velkou zkušenost a uznají i svíčku po půl roce, tak lidi, kteří jste šlengři a chováte se ke strojům jako hulváti, tak se nedivte, že pak máte doma křáp ať je od Mtf, nebo John deere, takovýto lidé zničí všechno i kdyby to bylo ze zlata.
Když jedu okolo Mtf, tak tam stojí lidi někdy až ven, tak když tam mají tak špatné zboží tak tam sakra lidi nelezte a sekejte srpem!!!
Jaký je majitel, takový je stroj.
Opravuji zahradní techniku už několik let a ne jen od Mtf a věřte všechno si zničí sami lidi.
Když už jste se tady bavili o tom expertu 92, zarážka na plynu je tak nastavena podle EN.
Tady v čechách je demontujeme, nebo přenastavujeme a nastavijeme motory na největší možné otáčky danné výrobcem.
Když naměřím na Wolfu otáčky na motoru se zarážkou, tak jsem na cca 2800/min a to bohatě na běžné udržování stačí, ale češi jsou vynalézaví
a řeknou si když zvětším otáčky tak budu moct sekat vyšší trávu :-)
Proto se nastaví motor na max. povolené otáčky cca 3100/min v tomto případě. Když se budu držet v tomto rozmězí a budu mít olej v motoru, tak ho nikdy zadřít nemůžu jako psal některý z adeptů.
Je jasný, když nastavím motor na 4000/min, tak se neumaže a rotrhne se.
Sahněme si na srdce a řekněte, že to tak není.
|
|
|
|
|
|
|
host - 149.141 (?), 13.1.2013 21:23
Zeptám se asi blbě, ale můžu já sám zjistit, na kolik mi ty otáčky zvýšili? Jak jsem psal, tak to maximum nebudu používat, doposud to taky stačilo. No a na vysokou trávu máme bubnovku, takže se na ni s traktorem nechystám. hk
|
|
|
|
|
|
|
host - 48.2 (?), 15.1.2013 18:23
Stačí si koupit nejlevnější otáčkoměr u Vari a hned vím na čem jsem.
Cena 900,- Kč. Má i motohodiny.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 32.138 (?), 15.7.2013 16:12
nevim jestli bych mohl do traktoru dat ben zin ini ale natural 95 aje ini benzin optimal 95e a natural 95 ohledne toho se zeptat
|
|
|
|
|
|
|
host - 248.25 (?), 17.1.2013 14:25
Ono to s tím výkon je takové dvojaké. Po komunikaci s Mountfieldem jsem dostal tuto odpověď:
"...Uvádíme výkon motoru Kawasaki FS 481V odlišně od webových stránek výrobce. Má to jeden zásadní důvod a to je srovnatelnost mezi ostatními motory (a traktory) v naší nabídce. Výrobce na svých webových stránkách uvádí tzv. jmenovitý výkon motoru (MAX NET POWER), kdežto ostatní udávají (nebo udávali) tzv. hrubý výkon motoru (MAX GROSS POWER), který je podstatně větší. Abychom tedy neznevýhodňovali v porovnání výkonů motorů traktror s motorem Kawasaki vůči jiným, uvádíme u něho také hrubý výkon motoru..."
To mne trochu navedlo na další pátrání co je NET POWER a GROSS POWER. Věřte slyšel jsem to poprvé. Zjistil jsem, že existuje dokonce několik norem, či metodik měření výkonu motoru. A to v závislosti na tom čím je motor osazen, zda je i s výfukem, celým sacím potrubím včetně filtru, alternátorem atd. atd. V současné době se často udává výkon dle norem SAE J1349 (NET POWER) a SAE J1995 (GROSS POWER). Kawasaki má na stránkách uvedenou hodnotu dle SAE J1349 a Briggs & Stratton podle SAE J1995. Takže, aby se to dalo porovnat, tak se to snaží nějak přepočítat. Po dotazu, na to, jak to přepočítávají, bylo trochu mlžení, což chápu protože je to celkem neporovnatelné dokud se test neprovede. No ale náhodou jsem našel tuto stránku. Podle ní je to už daleko hodnověrnější.
Dle mého názoru se výkon podle SAE J1349 blíží více skutečnosti "užitečného" výkonu. Tedy toho co se dostane na kola a na žací mechanizmus.
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.107 (?), 17.1.2013 19:29
Už jsem o tom zde psal, že se sučasně vyskytují dvě hodnoty výkonu jednoho motoru, přitom ty nižší hodnota Society of Automotive Engineers (SAE) J1349 je uživateli blíž a na tento výkon si "sáhne". Odůvodnění Mtf je taky logické, teda podle jejich rétoriky oni uvádí výkon ten vyšší asi aby oslnili nebo nevím proč, nicméně už raděj zákazníkovy nežeknou, že tento výkon nemá v žádném režimu k dispozici. Prostě habaďůra, jako vždy. Kdo to se zákazníkem myslí fér, uvede výkon dle SAE.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|