Wolf-garten Expert 92.160 H
|
|
|
|
|
|
|
host - 149.141 (?) 28.12.2012 23:05, zobrazeno: 92721x
Zdravím všechny,
založi jsem toto téma o zahradním traktoru Wolf Garten Expert 92.160 H pro výměnu zkušeností a případné rady. Osobně jsem jej koupil v červnu 2012 u Mtf a zkušenosti jsou zatím pouze pozitivní, traktor si poradí i s vyšší trávou (při odpovídající rychlosti) a co musím pochválit je jeho manévrovatelnost v terénu. Měl jsem trochu obavu, protože máme členitou zahradu, ale naštěstí je to úplně v pohodě. Teď na podzim jsem dal traktor na první posezónní prohlídku, cena byla zhruba 1000 Kč včetně odvozu tam i zpět (z Mtf si dojeli). V rámci prohlídky - výměna oleje a filtrů, vyvážení a nabroušení nožů, promazání stroje a ještě další drobnosti. Také došlo k úpravě táhla plynu, které se pohybovalo pouze v omezeném rozsahu (cca do 1/2 mezi želvou a zajícem), nyní již v plném rozsahu a také se tím zvýšily otáčky stroje, možná až moc, takže nevím, jestli jsou ty maximální otáčky využitelné - bezpečné. V těch původních maximálních traktor zvládal sečení bez problémů. V čem vidím trošku problém je váha sběrného koše, přijde mi docela těžký, po sečení ho z prostorových důvodů sundávám, úplně lehký teda není :-)
Pokud máte s tímto strojem někdo zkušenosti, tak napište. HK
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 205.104 (?), 1.1.2013 12:59
Dobrý den,
Wolfa jsem kupoval v akci u Mtf. koncem září 2012, jako bonus "zdarma" byl k němu vozík TDK - VARES a mulčovací záslepka - zatím jsem nevyužil ani jedno. Mám najeto pouhých 5 mth a první dojmy jsou vesměs pozitivní - nízká hlučnost, velmi dobrá manévrovatelnost. Jedinou bolestí je vyšší spotřeba traktůrku jako daň za dva válce. Vybíral jsem mezi AGS Challenge AJ92 a tímto. Rozhodl blízkost servisu a také celkově se mi Wolf zdál lépe provedený - kovové kryty, pomocná kolečka na žacím ústrojí, klasický olověný akumulátor a také výše zmíněné příslušenství v ceně. Do budoucna ještě uvažuji o dokoupení sweeperu v kombinaci s vyhrabávačem trávy, mám slíbené zapůjčení na zkoušku od známého. Předpokládám, že drobnou údržbu jako je výměna oleje, sundání a nabroušení nožů si budu dělat svépomocí. Nyní je traktůrek zazimován, občas připojím automatickou nabíječku (součástí příslušenství) na dobití baterie a těším se na začátek nové sezóny.
Děkuji za jakékoliv další zkušenosti! VSA
|
|
|
|
|
|
|
host - 149.141 (?), 1.1.2013 23:26
Tak já už ho koupil v tom červnu, takže žádná další vychytávka mě bohužel nepotkala, vím, že v podzimní akci byl traktor o cca 5 tisíc levnější a k tomu ještě ten vozík a ta záslepka - naštěstí nepotřebuji nic převážet a ani nemulčujeme :-) také jsem váhal mezi Wolfem a traktorem od AGS, ale i u mě zvítězila blízkost servisu a na první pohled i solidnější postavení traktoru (viz kolečka, plechy apod). Spotřeba se zdá být na první pohled vyšší, ale když to vezmu v porovnání s tím, co jsem prosekal hodin se sekačkou, tak to je sice víc benzinu, ale času asi jedna čtvrtina. Co se servisních úkonů týče, tak první výměnu oleje jsem si udělal také sám, to bylo myslím po 5 motohodinách, ale nože už sám nevyvážím. Trochu váhám, jesti i další roky využívat tu jejich prodlouženou záruku, která je spojená s cestou traktoru do sevisu a pak zpět, cena je ok - 1000 kč mi nepříjde zase tak moc, ale zatím je to nový stroj, takže ani nelze předpokládat, že by se něco mělo pokazit. No uvidím letos na podzim. HK
|
|
|
|
|
|
|
host - 149.141 (?), 1.1.2013 23:29
Ještě bych se zeptal, jak Vám tam chodí to táhlo plynu. Jde to v celé trase mezi želvou a zajícem, nebo je to také omezené, jako jsem to měl já a všechny tyto traktory, které jsem obhlídnul v prodejnách Mtf? HK
|
|
|
|
|
|
|
host - 106.98 (?), 2.1.2013 8:38
Táhlo plynu mi jde cca do 1/2 celkové dráhy - je tam vloženo mechanické omezení. Při předvádění jsem se na to samozřejmě ptal a bylo mi řečeno, že je to trvalé omezení na max. otáčky doporučené výrobcem motoru. Při sekání jsem neměl nejmenší pocit, že by to motor nezvládal na tyto otáčky, je pravdou, že tráva nebyla nijak přerostlá. Raději se na to ještě zeptám přímo v Mtf., ten "závozník" od nich mi celkově přišel mimo - nedokázal mi jasně odpovědět, zda je možné objednat přepravu traktoru na servisní prohlídku do Mtf a jak jsem se od Vás dočetl, tak to možné je. Ještě se vás zeptám, olej při první výměně jste vypouštěl přes vyp. zátku, nebo používáte odsávačku oleje a měnil jste také olejový filtr po 5 mth.? Díky za info.
VSA
|
|
|
|
|
|
|
host - 106.98 (?), 2.1.2013 8:59
Ještě jsem zapomněl na malou perličku - podvod na zákazníky od Mtf. Výkon traktoru udávaný Mtf. je 16,5 hp, použitý motor Kawasaki FS481V má dle specifikace výrobce max. výkon 9,9 kW / 13,2 hp při 3600 rpm.
VSA
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.107 (?), 2.1.2013 15:09
V současné době se vyskytují dvě hodnoty výkonů motorů a je jen na solidnosti toho kterého co uvede. Výsledkem oba mají pravdu, jen při té vyšší si majitel na deklarovaný výkon nesáhne, to ten nižší je reálnější skutečnosti. Mě zarazilo ten "umak" na omezení maximálních otáček. Určitě to nebude tak, že "od výrobce", ten si maximální otáčky omezí regulátorem otáček v motoru, to bude zase nějaká chujovina buď ala MTF nebo pro nepřekročení otáček rotujících částí ala EU. Nevěřím, že je to od výrobce motoru a asi bych na to i vsadil třeba stovku.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 149.141 (?), 3.1.2013 0:52
Tak pokud je v traktoru motor FS481V tak na stránce výrobce uvádí tento výkon, opravdu těch 16,5 koní to nemá. No jsem teď na rozpacích, jak to na jaře uchopit :-) po té servisní prohlídce mi to táhlo plynu jde tedy v celé dráze až téměř k tomu zajícovi a otáčky motoru jsou opravdu vyšší, jak jsem psal, tak jsem to ještě nevyužíval, po návratu ze servisu už jsem nesekal. Teď si říkám, že až to na jaře "vosolím" tak abych neulítl ze zahrady :-) no spíš mám obavu, aby se tam při těch otáčkách něco nepos..lo. Ká si toho všiml ještě před koupí a tak díky tomu, že jezdím po celé Moravě, jsem na toto zeptal v několika prodejnách Mtf. Někde mi řekli, že je to schválně - pak nechápu, proč páka není vyvedná tak, aby se pohybovala v celé dráze, jinde mi řekli že tu pojistku mám kleštěma otočit a pak že páka půjde dál a v dalším obchodu mi sdělili, že se to upraví na posezonní prohlídce v servisu - a to se v mém případě opravdu stalo. Nedošlo k "ohnutí" té zarážky, ale celý ten bazmek co drží páku plynu je posunutý. Tím se upravila dráha a také opačný konec lanka je blíže k dorazu maximálních otáček (dříve byl maximální doraz od konce lanka cca 2 cm daleko). A teď babo raď. Mtf servis u nás nedělal, traktor se prý odvážel do Rousínova, kde se posezónní prohlídka provádí. tak nevím, jestli bych se tam neměl stavit a poptat se přímo tam, i když jde opět o prodejnu Mtf :-) mimochodem k nám si pro traktor přijel taky jeden šikula, když traktor přebíral, tak do kolonky motohodin napsal cifru, která uvádí aktuální dobíjecí proud (ukazuje se vždy cca 5 sekund po nastartování). Jinak máme s Mtf u nás ale docela dobrou zkušenost, ohledně transportu traktoru to bylo ok. Máme od nich již spoustu věcí - např. pilu, křovinořez, velký bazén.
No a olejový fitr jsem po 5 mth při výměně oleje neměnil, musím se podívat, jestli ho měnili oni při té prohlídce. HK
|
|
|
|
|
|
|
host - 106.98 (?), 3.1.2013 8:12
Zeptám se ještě u nás v Mtf. na to omezení plynu a dám vědět. Co se týká uvedeného výkonu motoru, čerpal jsem zde. Tak si vyberte :-)
VSA
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.107 (?), 3.1.2013 18:45
Rousínov je jasná věc, tam se z oblasti soustředí všechny tyto motory B&S, Kawasaki, Hondy aspol. Nedělají se na pobočkách. Ale jsou tam dobří a ochotní. Je třeba jít z boku (ze zadu) do dílny a poptat se slušně tam. Nevyhodí vás a když o něčem mluví, ví o čem. Tam by jste se mohl dozvědět hodně na otázky "proč". Já si stále myslím, že jde o umělé omezení plynového ovládání z jiného důvodu než je "ochrana motoru". Otáček žacího ústrojí a vlastně všeho okolo bych se nebál, létat nebudete. Ale spíš bych to typoval a nějaký nesmysl normu EU o max. počku otáček a tak toho docílili omezením motoru. Třeba to s váma myslí dobře, aby jste ušetřil i nějaké to deci BA natural.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|