VARI na orbu a rotavarovanie - otazky
|
|
|
|
|
 |
 |
|
Pierre - Stříbrný Zahrádkář (183) - 52.107 (?), 31.3.2019 13:03, zobrazeno: 5391x
Dobrý deň,
plánujem teraz na jar si zadovážiť malotraktor VARI motor XP 200, prevodovka DSK 317. Predovšetkým by slúžil k orbe záhrady, + rotavarovanie na jar.
Otázky:
1. Je farba na rotavatore a pruhu škodlivá pre záhradu? Cital som, že viacere farby obsahuju tažké kovy, ktoré rastliny príjmaju.... Možno malicherná otázka, avšak v záhrade sa zdržiavam všetkému natieranému syntetickou farbou.
2. Na rozdrvenie hrúd po zime, je vhodné skor kypriace ustrojenstvo, alebo Kombinátor - radličkový kyprič s válcom? Aké mate s tým skúsenosti?
3. Planujem skladovanie malotraktora v plechovom garáži. Predpokladám, že mrazy nevadia, nie je tam nic vodou chladené, ale pre istotu sa spýtam, je nejake riziko skladovania malotraktora pri vysokom mraze?
Vopred za odpovede dakujem.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
Zahradnik72 - (28) - 84.204 (?), 1.4.2019 19:33
Kolik té barvy myslíte, že z převodovky bude? To bych vůbec neřešil, co budete dělat, až uvidíte, že převodovka bude trošku od oleje...
8 let jsem měl dvoutakt a byl ve chlívě v mrazech a nic se mu nestalo.
Teď jsem koupil na jaře XP200, je taky venku, ale na druhé straně, když na zimu sklopíte řídítka, tak motor (pokud jste v rodinném domku) vždycky někam strčíte, kde nemrzne nebo nemrzne tolik... Miminálně při startu v zimě, při odhrnování sněhu asi lépe chytí :-).
Těch 8 let jsem pole na jaře rotavátoroval (na brambory a záhonky) a letos jsem koupil i radličkový kypřič a udělal jsem to jen tím kypřičem. Ovšem asi je na místě uvést, že mám (dle souseda) nádhernou půdu.
A neořu, oře mi to soused malotraktorem čtyřkolovým, doma dělaným.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 2.254 (?), 3.4.2019 2:46
Od 90-tych let se barvy s těžkými kovy nevyrábí v Evropě.Uskladnění je kdekoliv v poho, stačí když nato nechumelí nebo neprší, vždy jsme to skladovali ve stodole-Mf70,Vari, sekačky i riderpark.Jediné co jsme dělali, že se vyjel karbec dosucha díky kohoutu, ocelová nádrž se musela naplnit a dát stabilizátor paliva, u plastové jen stabilizátor paliva-pak nejsou potíže ani po 6-ti měsících odstávky.V záložní elektrocentrále už mám takto palivo několik let a nedávno jsem ji na 2hprotáhl bez potíží.U 4t je to bez komplikací, u 2t se to dělá tak, že nespotřebovatelná směs paliva se nalije do auta, když máte min.1/2nádrže, pak se nic nestane, psal to stihl o svém oleji, s jiným by jsem to nezkoušel, nepoškodí to ani katalyzátor.Komplikace nastaly u 2t až s biosložkovými benzíny, předtím mohla být směs namíchána v 20l kanystru z kterého se během roku postupně nalévalo do křoviňáku a pily, teď je to jen 5l max.namícháno se spotřebou do 2 měsíců.Mít menší množství, používám míchací nádobku na 0.5l.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 2.212 (?), 20.11.2019 17:57
Pane Pierre, Vami dopytovane pluhy su rozne, su najmenej troch druhov (bez rozlisovania jednostranny / obojstranny):
-- orig. Vari - je asi najlepsie zladeny s prevodovkou DSK317
-- orig. Agzat - takmer totozny, ako keby bol okopčeny od Vari
-- pluhy tretich stran, napr. poloprofesionalny (samozrejme v tejto triede strojov ) pološrobovicovy pluh, ktory krasne otáča pôdu a aj ju pekne zaklápa -- ovšem ak to pohonna jednotka Vari aktualne vladze utiahnut - napr.: dvojtakt mal problemy, no v tej istej pôde Honda GSV190 na plny regulatorovy vykon ryčala jak keby mala ruju, ale bez zavahania tento pluh ťahala...
Treba zdoraznit, (ako Vam tu už poradili múdri ludia) moc to ZAVISI OD PÔDY, a aj jej aktualneho stavu (mokro, s hnojom, zaoravanie zeleneho hnojenia a pod.)
POZOR!
Nastavovacie telesa Vari a Agzat sa líšia hrubkou upinacieho čapu na strane naradia! (Da sa to upravit, ale je dobre vediet to vopred.)
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|