Terra MJ-5 + T20 - několik dotazů
|
|
|
|
bukowski79 - (38) - 48.211 (?) 28.4.2012 18:10
Tak řazení při volnoběhu ok, tzn. to bylo vysokýma otáčkama.
Byl problém v klapce, která nějak blbě seděla nebo si to nedokážu vysvětlit a jak na ni tlačilo táhlo plechu z pod ventilátoru, tak se přizvedávala klapka = vyšší neseřiditelnej volnoběh. Když jsme to rozebrali a znova složili, tak kupodivu ta oska už žádnou vůli nemá a už by to mělo být ok.
Ještě jsem zjistil, že chyběla kulička pod perem u napouštěcího šroubu, takže nebyla pořádně zaaretovaná rychlost a jednička neustále vypadávala - dali jsme kuličku a novou pružinu a rychlosti krásně cvakají a drží.
Kolik se nastavuje vzdušník? v návodu nic není, já ho měl zašroubovanej, což je blbost, takže jsem dal zatím jednu otáčku. počítám se to nejspíš tak nějak bude motat.
ten regulační mechanismus nemám podle návodu z vari pod nádrží, ale mám tam plíšek se zářezy tuším dobře 5-7 zářezů a posouvám pružinku. jsem zvědavej, jak to (ne)bude fungovat
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bukowski79 - (38) - 48.211 (?), 27.4.2012 12:37, zobrazeno: 32709x
Zdravím všechny,
jsem čerstvým majitelem terry MJ-5 s převodovkou T20 a není mi jasné několik věcí -
1. výměna oleje - olej jsem vypustil výpušťákem dole - v návodu se praví nalévat otvorem pod řadící pákou - jenže tam je nějaká kulisa řazení? zkrátka olej tamtudy nevtéká - takže jsem převodovku položil naležato a nalil výpušťákem - nalil jsem 1,25 l podle návodu - když pak převodovku postavím, tak olej by měl vytékat právě tím otvorem po šroubu pod řadící pákou, předpokládám?
2. Řazení - v návodu se praví "za klidu stroje" - myslel jsem, že se jedná o volnoběžné otáčky, ale při pokusu zařadit to jde přes zuby - volnoběh snížit nemůžu, šroub dorazu už je úplně vyšroubovaný - celkem mi fungovalo chcípákem vypnout rychle zařadit, to už jde plynule a přidat plyn, motor se pak chytí, občas chcípne. Přijde mi ale nelogický, že při řazení z jedna na dva by bylo třeba vypínat motor? ještě mě napadlo, jestli mi to někde nesaje falešnej a nemám moc vysokej volnoběh na zařazení, kdy už začíná zabírat spojka..?
No a do třetice - jak je to se vzájemnou zaměnitelností třebas nových převodovek nebo nových příslušenství? tzn. třeba na novější převodovku můj starší motor? pokud jde o příslušenství, systém zapojování je u každé převodovky jiný?
Stroj se mi jinak líbí - po dvouleté odstávce jsem jen vyměnil benzín a chytil na třetí zatažení, mám k tomu spoustu příslušenství, tak snad to bude dobrý pomocník na zahradu.
|
|
|
|
|
|
|
bukowski79 - (38) - 48.211 (?), 28.4.2012 18:10
Tak řazení při volnoběhu ok, tzn. to bylo vysokýma otáčkama.
Byl problém v klapce, která nějak blbě seděla nebo si to nedokážu vysvětlit a jak na ni tlačilo táhlo plechu z pod ventilátoru, tak se přizvedávala klapka = vyšší neseřiditelnej volnoběh. Když jsme to rozebrali a znova složili, tak kupodivu ta oska už žádnou vůli nemá a už by to mělo být ok.
Ještě jsem zjistil, že chyběla kulička pod perem u napouštěcího šroubu, takže nebyla pořádně zaaretovaná rychlost a jednička neustále vypadávala - dali jsme kuličku a novou pružinu a rychlosti krásně cvakají a drží.
Kolik se nastavuje vzdušník? v návodu nic není, já ho měl zašroubovanej, což je blbost, takže jsem dal zatím jednu otáčku. počítám se to nejspíš tak nějak bude motat.
ten regulační mechanismus nemám podle návodu z vari pod nádrží, ale mám tam plíšek se zářezy tuším dobře 5-7 zářezů a posouvám pružinku. jsem zvědavej, jak to (ne)bude fungovat
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.235 (?), 28.4.2012 18:22
Řazení při volnoběhu by mělo fungovat bez skřípotu mezi zuby.Ještě by možná bylo dobré prověřit odstředivou spojku a únavu jejích pružin.Také s tím nejsem vyrovnán. AB
|
|
|
|
|
|
|
radll - (6) - 236.166 (?), 30.4.2012 18:36
tim preradovanim s prveho na druhy stupeňsom podla navodu som pochopil tak že suprava musi stať a tak zaradiť prvi stupen, druhy stupen radiť taktiež pri stojacej suprave motor beží
ale ja to tak nerobim lebo pri plne naloženim privesom (viac ako 600 kg) sa suprava nedokaže rozbehnuť z miesta
ja sa rozbehnem na I a uberiem plyn a ríchlo(kopnutím da radiacej páky) tam zaradim II a hned pridam plyn
|
|
|
|
|
|
|
bukowski79 - (38) - 48.211 (?), 1.5.2012 0:27
Pokud zuby nejsou po ubrání plynu v záběru, tak myslím by to mělo být ok - stejně tak řadím uzávěrku na motorce a jde to naprosto plynule, u terry jsem to ještě nezkoušel, na tý zahradě si vystačím s jedničkou a zpátečkou.
Nevíte někdo ten vzdušník? Původní majitel ho měl úplně zašroubovaný, ale to mi nedává smysl - v tom případě by tam ani nemusel být. Bohužel co jsme vyřešili problém s příliš vysokým volnoběhem, tak naopak terra za studena blbě startuje - zatím jsem nepřišel na ten správnej rituál - po těch mnoha pokusech i přes veškerou opatrnost se mi začalo špatně vracet táhlo startéru - tak by mě zajímalo, jak to mají vyřešeno majitelé, kteří píšou, že to startují kusem provázku..
co mi nejde nastavit, tak brány - ať nastavuju jak chci, tak první řádka hřebů mi jde hlouběji, než zadní - zatímco by to mu mělo být naopak.
z rotavátoru a rotačního kypřiče jsem nadšenej :)
|
|
|
|
|
|
|
host - 157.208 (?), 1.5.2012 16:03
Zdavím, podle Vašeho poisu nastavení karburátoru řešíte volnoběh na úkor hlavního směšování. Právě šroub bohatosti volnoběžného systému je tam proto, aby správně fungoval volnoběžný systém a nebyl "propad otáček" při akceleraci. Standa.
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.235 (?), 2.5.2012 7:03
Pro snadnější start by se možná vyplatilo koupit hlavu válce s dekompresorem.Startovací mechanizmus to významně odlehčí. Brány mám nenastavitelné (vlastní výroby).Zkuste ale otočit rameno, na kterém jsou brány zavěšeny. AB
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 26.29 (?), 2.5.2012 21:37
Brány se snad dávají do stejného nastavovacího tělesa jako pluh.Tak nevím v čem je problém?
|
|
|
|
|
|
|
bukowski79 - (38) - 48.211 (?), 3.5.2012 16:00
Problém byl v tom, že i když nastavovací mechanismus byl úplně vyšroubovaný, tak stejně první řada hřebů jede hlouběji, než zadní - no ale když se podívám na tuhle fotku, tak mi taky nepřijde, že by měl přední řadu výš.
AB - dekompresor v plánu není, teplá startuje na první zatažení, jen potřebuju vychytat ty starty, jsem u dvoutaktu zvyklej jen přeplavit prošlapat a se zaplým zapalováním naskočí na první šlápnutí, tady se k tomu ještě přidává ta škrtící klapka
Standa - jak jsem psal, vzdušník byl zašroubovaný na doraz - podle mě by takto neměl být - bohužel výrobce žádná nastavení karburátoru neuvádí.
|
|
|
|
|
|
|
host - 26.29 (?), 3.5.2012 20:19
Vzdušník se povoluje o 1/2 až 3/4 otáčky.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|