andy.wise - Zlatý Zahrádkář (585) - 220.253 (?), 29.11.2007 9:06
Hodně záleží i na kompresním poměru motoru. Čím vyšší, tím vyšší je i teplota prohořelé směsi. Dále, čím je chlazen (kapalinou, či vzduchem) a také jaké má motor provozní otáčky. A poslední důležitá věc, kde konkrétně ta teplota má být měřena? Např. na vnější straně válce v chladicím okruhu je to kolem 85 °C, zatímco na vnitřní stěně je to víc a ve spalovacím prostoru ještě víc. Pokud vím, tak krátkodobě dosahuje teplota prohořelé směsi ve spalovacím prostoru (jen na několika místech) až 1200°C, ale má tak malý potenciál, že samozřejmě stěny válce, píst či hlavu s ventily a výfuk tolik neohřeje. Pokud máte na mysli např. teplotu vnitřní stěny válce (i u vzduchem chlazeného motoru), pak její teplota bude menší, než teplota výfukových svodů či katalyzátoru. Zatímco do výfuku se dostává pouze prohořelá směs, spalovací prostor je ochlazován novou směsí při sání a také chladicí směcí, či odvodem tepla přes "žebra."... doplněno: Aha, teď jsem si všiml, že píšete: "které již vycházejí z tlumiče." Na to nelze odpovědět. U auta se dvěma tumiči a katem to bude jiné, než třeba na sekačce.
|