Sekačka NAC nestartuje
|
|
 |
 |
multa64 - (14) - 93.180 (?) 2.7.2013 7:29
Zdravím Stando a děkuji Vám za odborné rady, ventil jsem zabrušoval jen sací a hlavně mi šlo o odstranění karbonu.Po přečtení Vašeho příspěvku jsem se docela vyděsil a obávám se, že na tohle nemám i když jsem poměrně zručný kutil a řemeslník.Z jiných zdrojů jsem zaslechl názor, že nárazem přeskočil rozvodový řemen, nebo prasklo rozvodové kolečko, které se protáčí, což by vysvětlovalo nasávání paliva do vzduch. filtru.Nikdy jsem motor B&S rozebraný neviděl, takže opravdu nevím, co na mne čeká.Vzhledem k cenám za opravy jsem koupil sekačku novou (Vega) a tu starou budu postupně a v klidu rozebírat a snad na něco příjdu a dílo se podaří, hlavně s pomocí dobrých lidí.Ještě jednou děkuji a doufám, že ještě budete ochoten mi v mojí snaze pomoci dobrou radou.Mirek.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
multa64 - (14) - 93.180 (?), 30.6.2013 8:41, zobrazeno: 34576x
Zdravím všechny a prosím o radu.Mám sekačku NAC model 6548 s motorem Brigs & Straton 675 výkon 6 HP.Syn při sekání najel do kamene a sekačka již nešla nastartovat.Pročetl jsem si na tomto foru vše dostupné o těchto údajně,,blbuvzdorných" motorech a pokusil se o opravu svépomocí.Po výměně svíčky a vyčištění karburátoru motor bez problémů naskočil, ale moje radost byla předčasná.Měl takový přidušený zvuk, nešly regulovat otáčky a zhasínal.Zkontroloval jsem, zdali není střihnutý klínek setrvačníku, vše bylo v pořádku, tak jsem zdemontoval sací a výfukové potrubí jestli se hýbou zdvíhátka ventilů, na demontáž hlavy jsem si netroufl, poněvadž jsem neměl náhradní těsnění.Při nastartování motoru jsem si všiml, že do prostoru vzduchového filtru je vstřikován benzín, místo toho, aby byl nasáván do motoru.Pokusil jsem se motoru zvýšit otáčky ručně páčkou která je odtlačována ventilátorem, otáčky se sice zvyšovaly, ale pouze chvíli-pak motor zhasl a již jej nemohu nastartovat.Zkontroloval jsem mezeru zapalovacího trafa (0,3 mm) jiskru na svíčce ale motor jsem již nenastartoval.Moc prosím o radu co ještě mohu udělat,(demontáž hlavy apod),zaráží mne nasávání bezínu do filtru-může to být způsobeno ventily?Prosím poraďte, jestli mi nezbývá, než ji odvézt do servisu.Děkuji předem.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
multa64 - (14) - 93.180 (?), 30.6.2013 18:52
Děkuji za odpověď.Čep ohnutý není.Nakonec jsem se odhodlal sundat tu hlavu(bez problémů).Sací ventil se mi zdál netěsný, tak jsem jej brusnou pastou zabrousil.Motor jsem postavil a ventily zalel benzínem abych zjistil jejich těsnost.Byly OK.Bohužel motor stejně nestartuje a už jsem docela bezradný.Zaráží mne to profukování paliva do filtru.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 128.254 (?), 1.7.2013 14:34
Zdravím, jakou vůli má sací ventil, pokud jste jej zabrušoval bez demontáže jen na zdvih vačky, tak tam asi moc vůle nezbylo. U tohoto motoru se vůle seřizuje po usazení ventilů tak, že se na brusce zkracují na požadovanou vůli. Nejprve se vyjmou zdvihátka, zafrézují se sedla, osadí se obroušené ventily, ty se zabrousí. Potom teprve se vrátí zdvihátka a od nich se nastavuje vůle zkracováním ventilů. Standa.
|
|
 |
|
 |
 |
|
multa64 - (14) - 93.180 (?), 2.7.2013 7:29
Zdravím Stando a děkuji Vám za odborné rady, ventil jsem zabrušoval jen sací a hlavně mi šlo o odstranění karbonu.Po přečtení Vašeho příspěvku jsem se docela vyděsil a obávám se, že na tohle nemám i když jsem poměrně zručný kutil a řemeslník.Z jiných zdrojů jsem zaslechl názor, že nárazem přeskočil rozvodový řemen, nebo prasklo rozvodové kolečko, které se protáčí, což by vysvětlovalo nasávání paliva do vzduch. filtru.Nikdy jsem motor B&S rozebraný neviděl, takže opravdu nevím, co na mne čeká.Vzhledem k cenám za opravy jsem koupil sekačku novou (Vega) a tu starou budu postupně a v klidu rozebírat a snad na něco příjdu a dílo se podaří, hlavně s pomocí dobrých lidí.Ještě jednou děkuji a doufám, že ještě budete ochoten mi v mojí snaze pomoci dobrou radou.Mirek.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 255.44 (?), 23.7.2013 18:54
B+S motory jsou velice jednoduche motory. Tam se nemusis niceho bat pri rozdelavani. Ale nepises, jestli ses dival na vyfuk, jestli neni ucpany. A rozdelej karburator a profoukni vsecky trysky. Ty novy karburatory jsou hrozne citlivy byt jenom na nepatrne vlakno z filtru.Dost casto se stava, ze se zasekne jehlovej ventil.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 136.63 (?), 7.7.2013 18:21
Zdravím, v šesté větě tazatel uvádí, že střihnutý klínek není. Standa.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 93.180 (?), 11.7.2013 7:35
Zdravím-Klínek byl vyměněn za nový, podotýkám,že starý byl jen mírně zmáčknutý, ale CELÝ.Nelhal bych vám, lhal bych jenom sám sobě.
Přišel jste o boty.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 93.180 (?), 15.7.2013 8:10
Zdravím všechny, tak jsme se pustili do rozborky toho motoru.To, co mne tam čekalo mi doslova vyrazilo dech a asi mi to mnoho lidí neuvěří, ale je to prostě fakt.Vše jsem podrobně nafotil a zadokumentoval, foto posílám.Před rozborkou jsem ještě zkouknul vše přístupné na youtube a domovských stránkách B&S, abych měl co nejvíce informací.Takže po rozpůlení motoru jsem objevil něco, co na netu nebylo a to jakousi odstředivou regulaci (foto č.6 a 7).Jedná se o žluté ozubené kolečko, které zvyšujícími se otáčkami rozevírá závažíčka, která vysunují čep a ten působí na páku regulace, která přes soustavu páček vně motoru otevírá klapku karburátoru(jsou tam dvě).Ale teď to hlavní:
V uzavřeném prostoru klikové skříně jsem našel pomačkaný hliníkový klínek (podobný tomu, který hlídá setrvačník).Klínek, který tam určitě NEMÁ co dělat, alespoň jsem nezjistil, že by někde chyběl(foto č.1).Ten pravděpodobně celé 2 roky, co máme sekačku ležel v pohodě na dně klikové skříně a po nárazu, kdy jsme začli sekačku různě otáčet a demontovat se uvolnil a začal dělat paseku.
A co způsobil??Posekaná plastová ventilová hřídel (foto č.2 a 3) i vačky ventilů.Ulomený zub odstředivé regulace (foto č.5 přímo vpředu).Jinak chválabohu, žádné větší škody nenapáchal.Ale to nejpodstatnější-nárazem došlo k uvolnění ozubeného kola a jeho prasknutí, takže kolo se na hřídeli protáčí a tím je porušeno časování.Což je vlastně příčina, proč jsme motor nemohli nastartovat.Takže příčina (asi)nalezena, teď jen to vše dát zase dohromady.Budu rád za každé náměty které pomohou a do budoucna mohou pomoci i ostatním.
|  |
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|