Pohonná jednotka Vari
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 7.122 (?), 22.11.2010 8:13, zobrazeno: 19680x
Dobrý den, na Vari z roku 1992 chci koupit nový motor, neboť starý již má asi doslouženo.Zatím se přikláním k motoru 1447 DV od Jikovu, protože zkušenosti se starým motorem byly vcelku dobré.Zajímalo by mne, zda jsou nějaké problémy s dekompresním ventilem, a přivítám i jiné poznatky z jeho provozu. Děkuji, Pavel.
|
|
|
|
|
|
|
host - 64.82 (?), 22.11.2010 13:17
Problémy s dekompresákem nejsou žádné - výrobce použil od modelového roku 2010 mechanický ventil, prakticky stejné konstrukce jako u motorových pil. Což znamená před startem se ventil zamáčkne a on si sám po startu vyskočí a tím se vyřadí z funkce. Se starým podtlakovým ventilem byly problémy docela velké, protože po delší době ventil neuzavíral nebo zůstával otevřený, navíc byl drahý - cena přes 1100 Kč. Pro rok 2011 je nachystána další změna, přibude nové provedení bez dekompresoru, s tzv. odlehčovacím kanálkem. Jinak motor 1447 DV je skvělý co se týká výkonu, oproti původním motorům s obsahem 133 ccm je tento znatelně silnější, mě připadá srovantelný s Hondou GCV 160, akorát spotřeba je o něco větší.
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.235 (?), 22.11.2010 15:39
Mám Jikov 1447 snad nejstaršího provedení, funguje naprosto spolehlivě, občas se mu i základní formou věnuju.Uvažuji o přidání dekompresního ventilu v případě nového výbrusu.Je to otázka výměny hlavy, nebo je to složitější?Kdo ví, ať napoví.Děkuju.
|
|
|
|
|
|
|
host - 123.147 (?), 22.11.2010 14:05
Šel bych do hondy za stejnou cenu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 64.82 (?), 22.11.2010 18:50
To nemáte Jikov 1447 - ten se už od začátku vyráběl s dekompresorem. Montáž dekompresoru, toho mechanického není složitá, musíte akorát odstrojit motor (dolů nádrž, startovadlo a chladicí plášť) a vyměnit hlavu za jinou. Podniková prodejna výrobce nabízí celou sadu za cca 1200 Kč.
Co se týče Hondy, motory GCV 160 a 190 jsem na Vari systému zkoušel mnohokrát, je pravda že běží na konstantních točkách, ale rozhodně nesmrdí. Nicméně, pokud máte dvoutakt Jikov a používáte např. DSK 316 pro pohon mulčovače nebo frézy, případně podvozek pro sečení, pak po výměně za Hondu uděláte vír v pěněžence - úprava převodů je dost drahá, běžně vyjde na víc než 4000 Kč.
|
|
|
|
|
|
|
host - 36.195 (?), 23.11.2010 8:22
Velmi děkuji za tip na manuální sytič. Mám Jikov bez něj a dávno uvažuji o výměně, ale sada s podtlakovým sytičem je dost drahá a výměna prý zahrnuje operace typu vrtání karburátoru. Tohle je podstatně rozumnější... Nevíte, zda to pasuje i na motoru Jikov 1433?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 123.147 (?), 23.11.2010 8:41
Mechanický dekompresor jde namontovat na všechny dvoutakty.
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.235 (?), 23.11.2010 9:04
Děkuji za odpovědi stran dodatečné montáže dekompresoru.Máte pravdu, asi to bude jeden z prvních motorů na Vari.Oproti Terra motoru se liší jen plastovou nádrží.Výr.štítek jsem už ani nenašel.Dekomprese by se ale hodila, startování je dost namáhavé, zvláště když si někdy "kopne".
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|