Otáčkoměr



host - 90.168 (?)
20.2.2008 21:43

> Jaká je ta možnost ohledně otáčkoměru?

o pár příspěvků výš, 19.2.2008 21:28

přesně to je tohle:

http://www.zajic.cz/nfstupni/nfstupni.htm

http://www.zajic.cz/nfstupni/Otackomer.pdf

I s primitivním snímačem z kusu drátu to měří přes dekl ze vzdálenosti 10cm :-)   Gl.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 4.243 (?), 14.11.2007 10:03
No přece proto, aby byla možnost měřit víceválconé čtyřtaktní motory i s jinou konstrukcí. Zde však hovoříme o otáčkoměru z nabídky Vari o rozsahu 0-19 999 ot/min pro jednoválcové motory a snímání imtulsů z kabelu svíčky. Aspoň doufám.
         
host - 90.168 (?), 19.2.2008 21:28

Zajic.cz funguje ;-) I s poštovným stavebnice otáčkoměru (+ díly na snímač, bez tišťáku) vyšla na 650,-; jako sondu jsem namotal lakovaný drát pr.0,8, 20 závitů pr.9mm (natočený na první tužku co mi přišla pod ruku ;-) + 20 cm stíněného kabelu k otáčkoměru. Zdroj aku 4x1,2 V. Měří to i přes dekl do vzdálenosti 10 cm (Dolmar PS500), rozsah měření 0,5 - 1000000 ot / min (nebo kolik - procesor zvládá 5 MHz) zobrazují se první 4 čísla a posunuje se desetinná čárka, na displeji zůstává poslední naměřená hodnota (asi 2 minuty). Jde nastavit násobení nebo dělení otáček - jdou měřit i víceválce, 4-takty atd. Snímač může být i optický, mechanický atd.

Je třeba umět pájet, jinak si roztavíte "broučky" - doporučuju zkusit si něco podobného nanečisto.

Docela by mě zajímala výrobní cena otáčkoměru při velkosériové výrobě - řekl bych, že prodávané otáčkoměry za několik tisíc jsou zlodějina :-/

Jinak na stránkách je i schema, kdo si umí udělat tišťák a naprogramovat procesor, tak si může sehnat díly a vesele bastlit.

Gl.

            
host - 151.203 (?), 19.2.2008 23:22

Ŕekl bych, že profi měřiče otáček jsou profi a ne zlodějna. Je totiž otázka zda ten co máte doma složený z různých dílů skutečně měří to co má. Jinak otáčkoměrem na motorové pily či křovinořezy se vůbec nezabývám. Čas od času zajedu o servisu a během chvilku mi vše seřídí. Respektive jen kontrolují. Nevím, ale asi se v těch pilách pořád štouráte, když máte problém a potřebu vědět kolik točí. V servisu po záběhu mi jí nastavili na 12 tisíc a něco otáček a i když pilu dost používám, není potřeba seřizování. Teď jenom nechám vyčistit karburátor ultrazvukem a zas bude pohoda- respektive už bych jí měl vyřadit.

               
host - 90.168 (?), 20.2.2008 0:20

S kým si píšu?

Nejdřív si zjisti co to je za otáčkoměr a pak pochybuj o přesnosti. Profi je akorát cena, fungujou stejně.

Na seřízení pily nebo kontrolu otáček potřebuju otáčkoměr - žádné šťourání se v pile. Jezdit kvůli tomuhle do servisu je pro mě ztráta času - seřízení doma nebo v lese je otázka pár minut, návštěva servisu zabere mnohem víc.

Já jdu do hloubky problému a chci pile rozumět. Ty si klidně dál dávej svojí pilu do servisu a navěky zůstaň jen uživatel.   Gl.

                  
host - 177.90 (?), 20.2.2008 17:59

Ak chceš píle rozumieť do hľbky tak po roku roboty v servise prídeš na to že o motoroch nevieš nič a po troch rokoch budeš o nich niečo vedieť

Blahoslavený nič netušiaci.

                     
host - 90.168 (?), 20.2.2008 18:53

Nebojte, zůstávám na zemi :-) Jsem strojař a snad i s citem pro strojařinu - znalosti z jiných odvětví jsou. Pily jsou pro mě sice nový obor, ale zase na nich nic tak extrovního neni abych se jich bál a s každou ptákovinou jezdil do servisu. Jde jen o to přijít na finty co a jak je potřeba - zatim s tim nemám problém. Na většinu mi stačí při rozebrání zjistit jak to funguje a seřízení pak nebývá problém. Jen když nechci objevovat objevené nebo se mi nechce použít metodu pokus - omyl, tak sháním info. To je dost často problém  - spousta lidí vás pošle do servisu se slovy "radši se v tom nevrtej blbečku" - jako ten anonym o kousek vejš :-/

Řekl bych, že většina servisáků prošla lesem, spravovala pily sobě, kolegům, pak přešli do servisu, tam si nastudovali manuály k opravám + sbírali zkušenosti a stali se uznávanými odborníky. Ale chybí jim hlubší znalosti o konstrukci, materiálech atd. - prostě jsou cvičení na opravy pil, ale jak potkají něco jiného, tak nerozumí podstatě problému. Já mám zase hlubší znalosti, ale nemám tu praxi - ale zase umim na řešení problému přijít sám.

A řekl bych, že servisáci neradi vidí, že ta jejich "vysoce odborná práce" až taková věda neni a že se to dá dělat i bez nich - mají míň kšeftů a proto pěkně prskaj :-) Nejradši by byli, kdyby se k nim chodilo i dolívat benzín ;-)

PS: Odkaz na otáčkoměr je tu jako jedna z možností pro ty, co ho potřebujou a nechtějí (nebo nemůžou) za něj dávat sumu, která absolutně neodpovídá nákladům na výrobu.   Gl.

                     
host - 227.190 (?), 20.2.2008 21:31

Jaká je ta možnost ohledně otáčkoměru?

                     
host - 90.168 (?), 20.2.2008 21:43

> Jaká je ta možnost ohledně otáčkoměru?

o pár příspěvků výš, 19.2.2008 21:28

přesně to je tohle:

http://www.zajic.cz/nfstupni/nfstupni.htm

http://www.zajic.cz/nfstupni/Otackomer.pdf

I s primitivním snímačem z kusu drátu to měří přes dekl ze vzdálenosti 10cm :-)   Gl.

                     
host - 151.203 (?), 20.2.2008 21:59

Proboha co na dvoutaktu hledáte za "hloubku"? Já si opravdu raději koupím kvalitní pilu a nemusím (zatím) nad něčem koumat ani v lese ani doma. Na té poslední jsem odřezal 10 řetězů a tři lišty (řežu dost často i proschlé akáty a vedle kácení s ní i řežu dřevo po délce - takže dostává do těla) a do servisu si jezdím jen pro olej, řetězy, řetězové prstýnky a lišty a k tomu nějaký ten pilník a svíčky. A to ještě při cestě za jinými nákupy.  Když nejde elektrika nic na ní doma neudělám, protože je stejně v záruce a karburátor  - stačí včas vyměnit filtr na sání benzinu, dát si pozor při nalévání, používat čerstvý benzin a co by se mělo stát. Nevím, mám asi jiné zkušenosti a jiné starosti.

                     
host - 90.168 (?), 20.2.2008 22:30

Zatim jsem zprovoznil jednu starou Homelitku v mizerném stavu - mám jí jako náhradní. Do nové pily jen leju benzín + olej, brousim + napínám řetěz, otáčim lištu, čistim. Hloubkou problému  myslim třeba seřízení plného výkonu po záběhu, občasná kontrola jestli drží nastavení, rozpoznání začínající závady, případné opravy... Na elektrice nic neudělá ani servis - jenom vymění komplet zapalování (pokud to neni jen upadlej drát atd.). A ta hloubka problému je i u jednoduchých věcí - je třeba rozdíl řetěz brousit dobře a ideálně. Stejně tak ideální napnutí řetězu. Příprava směsi. To nemluvim o technice řezání a dalších "detailech" Koupit pilu a řezat jako ovce neni můj styl. Možná se na práci s pilou nehodim a spíš bych měl spravovat hodiny ;-)

Gl.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Pracovní stůl skládací26.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika