Nebojte, zůstávám na zemi :-) Jsem strojař a snad i s citem pro strojařinu - znalosti z jiných odvětví jsou. Pily jsou pro mě sice nový obor, ale zase na nich nic tak extrovního neni abych se jich bál a s každou ptákovinou jezdil do servisu. Jde jen o to přijít na finty co a jak je potřeba - zatim s tim nemám problém. Na většinu mi stačí při rozebrání zjistit jak to funguje a seřízení pak nebývá problém. Jen když nechci objevovat objevené nebo se mi nechce použít metodu pokus - omyl, tak sháním info. To je dost často problém - spousta lidí vás pošle do servisu se slovy "radši se v tom nevrtej blbečku" - jako ten anonym o kousek vejš :-/
Řekl bych, že většina servisáků prošla lesem, spravovala pily sobě, kolegům, pak přešli do servisu, tam si nastudovali manuály k opravám + sbírali zkušenosti a stali se uznávanými odborníky. Ale chybí jim hlubší znalosti o konstrukci, materiálech atd. - prostě jsou cvičení na opravy pil, ale jak potkají něco jiného, tak nerozumí podstatě problému. Já mám zase hlubší znalosti, ale nemám tu praxi - ale zase umim na řešení problému přijít sám.
A řekl bych, že servisáci neradi vidí, že ta jejich "vysoce odborná práce" až taková věda neni a že se to dá dělat i bez nich - mají míň kšeftů a proto pěkně prskaj :-) Nejradši by byli, kdyby se k nim chodilo i dolívat benzín ;-)
PS: Odkaz na otáčkoměr je tu jako jedna z možností pro ty, co ho potřebujou a nechtějí (nebo nemůžou) za něj dávat sumu, která absolutně neodpovídá nákladům na výrobu. Gl.