Opět olej pro 2T



            
host - 247.32 (?) 
1.11.2012 19:12

Jen dotaz-ta viskozita, co u dvoutaktů není tak kritická-není ona naopak kritickým údajem pro to, jak rychle stačí olej mazat stěny válce při 20000ot/min? Pila není motorka, pila jede na plné pecky a ta viskozita může ovlivnit to, jak kvalitně se na povrchu válce vytvoří mazný film.

  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
         
host - 162.219 (?), 27.2.2010 19:31

S oleji do dvoutaktů je opravdu jediný problém v otáčkách stroje.2T je dobrý olej ale má problém, že při nepoužívání sedá.Pro pomoloběžnější dvoutakty je dobrý.Konkrétně Vari systém-když vím, že odstavuji, tak zavřu přívod paliva a nechám doblafat aby byl prázdný karburátor.Před dalším startem při odstavu na pár dní zahrkám mašinou, pustím benzin a za chvíli nastartuji.Není problém.Do ostatních mašin jde o oleje polosyntetické 10W-40W a to je podstatné.Ředení u zaběhlých strojů 1:50.Ono u toho zadření není až tak problém olej, ale špatná kvalita benzinu.Kupujte benzin u solidních pump a taky do toho nelijte starý benzin a je dost otázka do jaké pixly a od čeh to lejete.Dělám s tím přes 20 let-nemá probléma.Plné syntetiky mohou být problém, jelikož uvolňují karbon a úlomkem karbonu kousnete motor.Mají nižší dolní hranici než 10W.Ona ta dolní hranice je odvozena od viskozity a konkrétně ta dolní hranice je zimní provoz.

            
host - 170.56 (?), 27.2.2010 20:56

Mno tak tento príspevok je znôška pravdy, polopravdy a uplného nezmyslu.Každý nech si to preberie ako chce.

               
host - 11.107 (?), 27.2.2010 21:12

Já nechápu jednu věc a byl bych rád, kdyby mě někdo poučil. Jak má vliv nekvalitní benzín na zadření pily. Když vemu hodinu namíchanou směs ve správném poměru ale se špatným benzínem tak bych čekal jiné problémy než že se zadře motor. Třeba nízký výkon, nepravidelný chod motoru, problém se startováním ap. Proč by se měl motor zadřít, když tam jde i olej, který to maže? Stará už namíchaná směs je něco jiného, to chápu, přesněji, jsem schopen to pochopit, že se rozloží olej a ztratí většinu mazacích schopností.

                  
host - 112.250 (?), 27.2.2010 22:32
olej se nerozkládá, rozkládá se benzin na jednotlivé složky, olej se v nich pak už nedokáže rovnoměrně rozptýlit. u nekvalitního benzinu záleží co je za příměs, konstruktér motoru počítá s určitým průběhem hoření směsi, příměsi toto mění, např. hoří déle, palivo prohořívá nestejnoměrně, může vzniknout kapkovité hoření (v palivu jsou přítomny větší kapky, které dohořívají na pístu), vznikají vyšší teploty při hoření apod. HH
                     
host - 170.56 (?), 28.2.2010 8:33

 + benzín sa správa ako rozpúšťadlo /bude to asi tým že benzín rozpúšťadlo je/.Rozpustí kdeaký sajrajt z bandasiek a fľašiek, čo potom nehorí alebo neprehorí celé a vznitnutá hmota potom jednoducho zastaví piest /v tom lepšom prípade.

A propo - benzín je zmes rôznych uhlovodíkov, niektoré sú prchave viacej, niektoré menej.Spolu dávajú benzín ktorý má mať isté vlastnosti.Pokiaľ sa tá prchavejšia časť vytraťí tak ten zvyšok je vhodný tak akurát na očistenie súčiastok a nie na prevádzku moderných strojov.

                     
host - 11.107 (?), 28.2.2010 10:51

Já se omlouvám, ale nenašel jsem ve vašich příspěvcích proč se motor zadře španým benzínem. Jediné co, tak rozpuštěný sajrajt z bandasek, ale to jsem zase já nepředpokládal, že bych míchal směs v obalu od jogurtu. Chápu i to, že když je benzín už tak stár, že se z něho odpaří ty rychleji těkavé látky, je dobrý leda na mytí součástek. Pak ale nehoří ve válci a nejde motor ani nastartovat, takže zase se nezadře. nebo ne? Příklad za všechny. Na jaře vytažená sekačka na trávu se zbytkem paliva od loňska nejde nastartovat. Výměna za čerstvý benzín a motor zase jede.
Má nebo může mít na zadření vliv množství bioethanolu v benzínu? Já si zase myslím, že nemá. Vždyť dnes jsou pumpy jen na bioethanol a stále více lidí na něho jezdí v poměru 1:1 s benzínem BA 95 a problém žádný. Je pravda, že jde o provoz čryřtaktních motorů automobilů. Já se ještě jednou omouvám asi jsem extrémně nechápavý občan, ale stále nevím,  jak může zadřít "nekvalitní" benzín motor.

                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6648) - 147.108 (?), 28.2.2010 11:12

Bušíte na otevřené dveře. Když to zde nikdo neví, hledejte odpověď jinde. Pokud tomu sám nevěříte, je to v pořádku. Je to vaše přesvědčení.

                     
host - 112.250 (?), 28.2.2010 11:57
čemu nerozumíte na druhé části mého příspěvku? "přísady" které nemají v benzinu co dělat (nastavení např. ředidly, toulenem...) mohou smývat olejový film na válci, vytváření vyššího tepla při hoření (teplo + dřívější spálení oleje), prodloužení doby hoření (totéž), dohořívání paliva na dně pístu (v extrémních případech propálení nebo utavení části pístu) = poškození nedostatečným mazáním + zvýšenou teplotou, některé přísady způsobují rozleptávání nebo ztvrdnutí gumových částí (osobně jsem viděl palivovou hadičku o skoro dvojnásobném venkovním průměru a zhruba o polovinu delší). Samo když to někdo nastaví vodou tak hrozí neprůchodnost karburátoru než poškození teplem, jenže vodu snadno odhalí i laik. nevím kde se u nás jezdí na ethanol nebo jeho směs 1:1 s benzinem (oficiálně je podíl u nás myslím 5%, podíl zhruba nad 15% potřebuje korekci v nastavení karburátoru). HH
                     
host - 11.107 (?), 28.2.2010 12:32

Budete mít radost!! Už vám asi zorumím! Nenapadlo mne totiž pančování ředidly aspol. Měl jsem za to, že kromě znehodnocení benzínu paradoxně i zdraží takto upravený litr "benzínu". Takže ano, v těchto přídadech jasná věc, která je jasná už i mě. Vždyť si stačí vzpomenout na mladá léta kdy se v pionýrech jezdilo na kde co, motor nějakou tu dobu vydržel pak klekl. Aspoň bylo v zimě co dělat. Když se srovnají konstrukce motoru pionýra a dnešního motoru pily mají společné jen jedno - jsou to dvoutakty. Jinak nic. Tak jo, díky za trpělivost se mnou.
Jinak o palivu E 85 se dá najít na internetu ledacos i s počtem a rozmístěním čerpacích stanic.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Velký stůl z překližky10.4.2025
Velký stůl z překližky7.4.2025
Velký stůl z překližky7.4.2025
Velký stůl z překližky7.4.2025
Řezání zahrandních obrubníků5.4.2025
Řezání zahrandních obrubníků3.4.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika