Olej Stihl
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?) 10.9.2008 21:04
Je to tak, tyto oleje již nejsou tak karbonizující v motorech, jako dřívější oleje. Přesto větší množství oleje dlouhodobě v benzínu není nutné a olej se spaluje, co se nespálí, zanese motor - hlavně spalovací komora a horní plocha pístu, výfukový kanál, tlumič, motor více produkuje emise, které obtěžují obsluhu. Přesto se motor zvýšením oleje v záběhu nepoškodí, ale není to nutné. Ale někteří výrobci - např. SOLO v záběhu doporučuje poměr 1:25. Potom přejít na 1:50. Proto je možné v tomto období pro motor více náročném na chlazení a záběh součástek zvýšit podíl oleje v benzínu. Zase bych postupoval podle návodu, protože např. já jsem toto nikdy nedělal a vždy jsem mísil 1:50. Ale ten motor na kole jede třeba podle pily sice v nižších otáčkách, ale při větším odporu. Potom jsou krátkodobě možné větší odpory na součástky motoru a chlazení motoru a záběh takto proběhne na lepší kvalitativní úrovni. Rozhodně bych nyní motor nepřetěžoval a zajistil, aby se stačil s rezervou chladit. Tedy např. nedržet jej v chodu při velkém záběru se stále se snižujícími otáčkami. Ještě k tomu oleji a MS 260. Dříve byly 026, potom MS 260 a používal se "pouze" tento červený olej a nejen u těchto pil. Proto byste mohl klidně používat tento olej. Totiž ani výrobce oleje resp. pily nijak neuvádí/neupozorňuje , že je nějaká hranice či omezení v použití těchto olejů. Pouze popisuje jejich vlastnosti a vhodnost použití.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 116.34 (?), 10.9.2008 20:01
Dobre tak budem dávať olej v pomere 1:50 ako píše výrobca ako píšeta aj vy. Lenže teraz budem motor zabehávať a budem musieť dávať nijakých 500 km viacej oleja ako 1:50 a po 500 km budem dávať 1:50. Dúfam, že bude už všetko v poriadku.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 10.9.2008 21:04
Je to tak, tyto oleje již nejsou tak karbonizující v motorech, jako dřívější oleje. Přesto větší množství oleje dlouhodobě v benzínu není nutné a olej se spaluje, co se nespálí, zanese motor - hlavně spalovací komora a horní plocha pístu, výfukový kanál, tlumič, motor více produkuje emise, které obtěžují obsluhu. Přesto se motor zvýšením oleje v záběhu nepoškodí, ale není to nutné. Ale někteří výrobci - např. SOLO v záběhu doporučuje poměr 1:25. Potom přejít na 1:50. Proto je možné v tomto období pro motor více náročném na chlazení a záběh součástek zvýšit podíl oleje v benzínu. Zase bych postupoval podle návodu, protože např. já jsem toto nikdy nedělal a vždy jsem mísil 1:50. Ale ten motor na kole jede třeba podle pily sice v nižších otáčkách, ale při větším odporu. Potom jsou krátkodobě možné větší odpory na součástky motoru a chlazení motoru a záběh takto proběhne na lepší kvalitativní úrovni. Rozhodně bych nyní motor nepřetěžoval a zajistil, aby se stačil s rezervou chladit. Tedy např. nedržet jej v chodu při velkém záběru se stále se snižujícími otáčkami. Ještě k tomu oleji a MS 260. Dříve byly 026, potom MS 260 a používal se "pouze" tento červený olej a nejen u těchto pil. Proto byste mohl klidně používat tento olej. Totiž ani výrobce oleje resp. pily nijak neuvádí/neupozorňuje , že je nějaká hranice či omezení v použití těchto olejů. Pouze popisuje jejich vlastnosti a vhodnost použití.
|
|
|
|
|
|
|
host - 116.34 (?), 10.9.2008 21:16
Pán J.S. Teraz budem dávať viac oleja a mám to aj v návode. Emisie ma velmi neoťažujú lebo zostávajú za mnou, akurát na križovatke keď chytím červenú tak ich musím dýchať, čo nie je veľmi príjemné, ale čo už veď je to dvojtakt. Prvých 500km motor nebudem veľmi zaťažovať a budem jazdiť asi tak rýchlosťou 20km/h. Už som ho raz zabehával takže teraz ho budem musieť ešte raz. A ktomu chadeniu. Tomu ja neviem nijako pomôcť lebo je tam ventilátor, ktorý hneď funguje aj ako zapalovanie a zotrvačník. Takže pri nízkych otáčkach je možno motor málo chladený, ale ako som písal neviem mu nijako pomôcť.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 116.34 (?), 10.9.2008 21:55
Pri rozjazde mu pomáham pedalovaním. Ja som sa zvikol rozbiehať tak, že som pridal asi tak 1/2 plynu a pomohol mu pedálovaním. Motor sa rozbehne na určité otáčky lebo má odstredivú spojku a ten kotúč sa občas aj preklzne na gume. Viete keď budem chodiť tých 20km/h aby motor moc netrpel, ale zasa bude málo chladený. Ale keď je v zábehu tak nemôžem chodiť na plný plyn aby bol dobre chladený. V návode mám písane, že ho nemám v zábehu zaťažovať a nemám jazdiť na plný plyn. A s týmto "núteným" chladením sa Vám nevyskytol žiadny problém. Myslím tak že či ste nezadreli pílu kvôli chladeniu?
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.107 (?), 10.9.2008 20:15
Já přidám svoje zkušenosti s olejem Stihl. Používám ho do pily, Vari, křovinořezu i do skůtru, kde mám zrušeno oddělené mazání, protože spoléhat na jeden subtilní ozub. řemínek bez kontroly se mi zdá málo, proto i do skůtru leju mix vše 1:50 a nikdy nebyl žádný problém. Jsem s ním tedy spokojen. Také si myslím, že kdybych měl třeba MS 260 měla by dostat ten "jiný olej od Stihlu, ale to si jen myslím, nevím to.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 116.34 (?), 10.9.2008 22:29
Ďakujem. Už som počul o tom motore 4 mix, ale nikde som nenašiel princíp fungovanie. Neviete mi to náhodou niekto vysvetliť, že ako funguje ten motor 4 mix od Stihlu? Už Vás možno obťažujem, ale ja som taký zvedavý človek, že všetko chcem vedieť.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|