Olej Stihl
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 116.34 (?), 1.9.2008 9:17
Ale zapečený bol len dolný krúžok a to tiež len na strane výfukového kanála. A to sa mi nechce veriť že to spôsobilo mnoho oleja v benzíne. Veď tomu motoru som chcel pomôcť aby bol troška lepšie chladený. Ale už to je jedno. Už mu niet pomoci, len oprava.
|
|
|
|
|
|
|
Dan Rohanský - (14) - 170.170 (?), 31.8.2008 10:16
Jak dlouho trvá než se ty karbony rozpustí? Já jsem koupil použitou pilu(Stihl) a kdo ví co tam lil první majitel, protože na mazání řetězu tam byl vyjetej olej.
Já jsem hned začal s olejem stihl a zatím dobrý.
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 2.9.2008 23:23
Pane Rohanský, vyjetý olej na řetěz, ještě nemusí nutně znamenat špatný v benzínu. Podívejte se do motoru, po demontáži svíčky, jak vypadá dno pístu. Pokud je zde silná vrstva tmavého nánosu, byl dáván za A) špatný poměr, za B) nekvalitní olej. Slabě zakarbonované dno svědčí za A) o dobrém poměru, kvalitním oleji, za B) výměně pístu! Co uvedl prodávající o životě pily?
Radek
|
|
|
|
|
|
|
host - 44.138 (?), 3.9.2008 7:52
Pane J.S. - xxx.xxx.103.201 (1619), 31.8.2008 22:45 tady bych oponoval. Zase tak jasné to není. Z vaší odpovědi vyzní, že k popraskání kroužků vznikne použitím směsi s větším poměrem oleje, než je doporučeno, aspoň tak to na mě udělalo dojem. S tím ale nemohu souhlasit. Zkušenosti mám takové, že popraskání kroužků se stane zpravidla naopak, směsí která má oleje málo a to ať už poměrem, nebo stářím namíchané pohonné směsi, zkrátka použitá směs nemá žádnou rezervu v mazacích schopnostech. Může nastat a většinou nastává situace že při lehkém zadírání se mikroskopicky natlačí materiál pístu na kroužky a ten se potom nemůže otevřít. Tento jev doprovází zvýšená teplota motoru. Zapečený píst vypadá celý černý a většinou se tak stane při přechodu z horšího oleje na lepší, ale kroužky to většinou vydrží – myslím tím že neprasknou. V motoru který již nějakou dobu pracoval nejdeme vždy stopy karbonu a kroužky tím nevyjímaje.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 3.9.2008 8:09
Dobře, tak já jsem vycházel z indícií a teď je to v teoretické rovině - neboť jsem to neviděl. Tazatel psal o zapečeném kroužku, dal tam krátkodobě M2T, olej k mísení 1:50 Stihl použil 1:30, píst byl údajně černý. Jestli to vzniklo přidřením a potom kroužky praskly, nebo jeden a potom od něho druhý je klidně možné. Ale takové závady - jejich příčiny - jsou mnohdy těžko zdůvodnitelné, když to přímo vidíme, natož tak od stolu na dálku. Konečný důsledek - oprava motoru se nezmění. Vy zrovna jste mi oponoval velmi zásadně u přípravku, ale kdyby jej tam měl, tak se to nestalo, ale pouze pokud byla příčina v mazání, a tím přehrátí a narušení olejového filmu. Jestli to byla vada nějaké součástky, tak by to nemělo vůbec žádný vliv.
|
|
|
|
|
|
|
host - 128.254 (?), 3.9.2008 8:20
Zdravím, řadu let používám olej MOGUL TSF, mám už nekolikátou Husku a nikdy jsem neměl s motorem problém. Olej kupuji v desetilitrovém balení ve velkoobchodě, stojí okolo 100 za litr. Standa.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 176.204 (?), 3.9.2008 11:46
ja som tym chcel povedat len tolko, ze Mogul TSF je podla specifikacie lepsi ako tolko ospevovany olej Stihl HP (podla specifikacie, isto ulohu tam moze zohrat uzka spolupraca vyrobcu oleja a stihl), mne pred rokmi kolegovia dali ten Mogul TSF s tym, aby som skusil, ze oni pouzivaju a je velmi dobri... a cena je nizsia ako konkurencne oleje...
|
|
|
|
|
|
|
host - 128.254 (?), 3.9.2008 19:30
Zdavím, tím jsem chtěl jenom říci, že naše česká mentalita vidí vždycky v cizí značce čehokoliv něco lepšího než domácí výrobek. Konkrétně Mogul TSF je cenově někde v polovině věhlasných výrobců a kvalitativně je minimálně srovnatelný ne-li lepší. Standa.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 3.9.2008 21:00
Proti tomu nic nemám, když spotřebujete takového oleje hodně a máte jej vyzkoušený, tak víte co děláte. Pro motorové pily je důležité, aby olej splňoval tuto klasifikaci:
Oleje pro dvoudobé motory - výkonová klasifikace podle API - olej musí zajistit aby:
-nedocházelo k tvorbě příliš velkých usazenin na pístech, ve spalovacím prostoru a výfukovém systému,
-nedošlo k zapečení pístních kroužků,
-byla zajištěna optimální ochrana proti opotřebení; zvláště při použití bezolovnatého benzinu,
-nedocházelo k samozápalům a ke korozi.
Jsou oleje:
-samomísící (předředěné)
-samo se nemísící (nepředředěné) pro oddělené mazání olejem
-motorové oleje pro vodou chlazené dvoudobé přívěsné lodní motory.
Oleje pro dvoudobé motory se rozdělují do skupin API (American Petroleum Institute),JASO(Japonsko), případně specifikací NMMA (National Marine Manufactures Association) a dříve do kategorií TSC (Two Stroke Cycle).
Třída API Možnosti použití
TA
Mopedy, motokola, sekačky, dvoudobé motory generátorů a čerpadel
Opotřebení pístů, zapékání pístů, karbon na drážkách a ve výfuku
TB
Skútr, skútr do 250 cm3, motorové pily a pod. s normální směsí paliva a oleje
Opotřebení pístů, zapékání pístů, sklon k samozápalům, ztráta výkonu
TC
Motocykly s vysokým výkonem, sněžné skútry, řetězové pily a pod. s chudou směsí paliva a oleje
Usazeniny na pístech, zapékání pístních kroužků, zapékání pístů, sklon k samozápalům vlivem zbytků
Kategorie TSC - Hlavní použití
TSC-1 Menší normálně zatížené motory mopedů a podobně
TSC-2 Větší normálně zatížené motory motocyklů a pod. a menší vysoce zatížené motory
TSC-3 Velmi vysoce zatížené motory motocyklů a pod. a pracovních strojů
TSC-4 Přívěsní lodní motory.... Abych byl v souladu s návodem, tak bych musel používat jiný olej o stejné specifikaci(Dolmar API TC 3, otáčkový faktor provozní 17000 s rezervou) v poměru 1:40. Tím je to v mém případě dané, originál olej je cenově dostupný a běžně k dostání. Pokud vím, tak červený olej Stihl má API TC(tedy stejný jako Mogul TSF dle specifikace), vyšší rezervu na otáčky a zátěž mají Super, Ultra.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|