Ohnutá kliková hřídel
|
|
|
|
host - 35.112 (?) 31.5.2015 2:10
Jéé, já to tady asi rozpoutal, tu diskuzi - no to jsem tahle do "krve" až nechtěl... Já jen chtěl říct, že prostě "nůž na klice" je hovadina - stejná jako nůž na krku. Prostě když to do něčeho "kopne", tak se ta klika nemusí zrovna "ohnout", ale pootočí se rázem v čepech, pak bude mít ojniční ložisko špatné-křivé vedení, a je to jen otázka času... Jsem upravovač(nechci říci tuningář) motorů, vím, o čem mluvím. U těhle malejch motorků je asi jedno, jestli je to zweitakten motoren, nebo four tackt. Ale - prodal jsem kdysi-20let kámošovi centrálu 4.5kW, novou, Honda to nebyla-značku už nepamatuju-ale Japonec/Číňanec. Byl to čtyrtakt. On to používal někde na chalupě ve svahu, a máznul jí-pěkně, ani kladivem nešel ten píst vymlátit-kdo si myslí, že tam je vložka, tak leda hov... Kdo by si na slunci a v zápalu práce všimnul umrněné kontrolky "NO OIL" - prostě věc k ničemu... nebo na výstaviště-fakt byla pěkná, moderní "agresívní" vzhled. Já jsem před časem zapadl s vlekem do bahna, že se málem převrátil, náklon víc jak 45°, na něm starou zweitakt čechiše 80 léta 7.5kW centrálu, dvojhup, a protože jsem potřeboval svařovat, tak jsem jí nastartoval-tlačítkem, jasně. Hned chytla, měl jsem obavy, že bude asi špatná směs(dnes Lambda), jak karbec skoro leží na boku...- celej den to jelo-a to jsem měl připojenou KS250 skoro furt naplno. U 4takten by byl možná problém s mazáním, ale speciály to zvládnou i kolama nahoře - PV3S. Ale to není technika "do ruky", že. Prostě ten zweitakt je na tohle lepší, lehčí, pružnější do výkonu, má rád víc otáček - lepší výkon při stejném obsahu, lepší starty, provoz v jakékoliv poloze... atd. A katalyzátory a podobné blbiny neřešte, nebo se jděte nejdřív podívat na komíny Amerických fabrik - které jsou samozřejmě ale v Africe, Indii - amožná už i ve Vietnamu. Jinak já jsem jezdil v r.90 s trochu upraveným W353 - zweitakt, 80kW na kolech na válcové zkušebně, a docela rád jsem si hrál s těma "udejchanejma" Sirkama a Bávama - bylo to ale "neslušný", vždycky jsem jim ukázal zadek... Tak se tu moc o ty "takty" nebijte, každý rád něco jiného. Zdraví Alfi.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 40.238 (?), 30.5.2015 18:40
Podíval jsem se na to. Každý si vybee to svoje. Já si vybral - příslušenství - olej TITAN poměr 1:100, mulčovače pro velké plochy - srovnal jsem si parametry motorů. Nač je mi velmi silný čtyřtakt, když jeslabší než objemově menší dvoutakty.
|
|
|
|
|
|
|
host - 212.115 (?), 30.5.2015 19:39
AS motor je jedna z najrenomovanejších firiem ktoré túto techniku vyrábajú. Tie dvojtaktné mašiny dokazujú také veci ktoré ich štvortaktné dvojčatá nemôžu nikdy dokázať.
No a cena - tá je primeraná pre komunálne nasadenie.A pre "odborníka" typu "na celom internete nenajde" uplne premrštená.
|
|
|
|
|
|
|
host - 105.167 (?), 30.5.2015 20:08
Určitě jejich sekačky sečou všude :-D akorát jenom v extrému v komunálu je někdo koupí. Ve městech sečou 4T, v Alpách jsem nebyl.
|
|
|
|
|
|
|
host - 212.115 (?), 30.5.2015 20:31
nikto netvrdí že sa tieto kosy kupujú húfne. Sú to špecifické stroje na špecifickú robotu.
Toto je len odpoveď pre "odbornika" ktorý tu kecá o prežitých a zastaralých dvojtaktoch. Dvojtakty pri všetkých svojich nevýhodách majú aj isté prednosti a štvortakty pri všetkých svojich výhodach majú aj nevýhody.
|
|
|
|
|
|
|
host - 48.106 (?), 30.5.2015 20:42
Mají přednosti pro velmi úzký okruh. V dnešním světě vládne na 4 kolech 4T. Protože odborník nejste, neměřte druhým. V komunálu sečou 4T a u domků jenom 4T. Chtěl byste sekat sekačkou přes půl metráku za 50 000 Kc, já ne. Za ty prachy se nechám vozit na traktůrku se 4T.
|
|
|
|
|
|
|
host - 168.95 (?), 30.5.2015 21:45
Nikdo vám tu sekačku nevnucuje. A vy také nevnucujte někomu, že 4T je to pravé. V tabulce máte možnost zjistit watáž motorů 4T a obsahově o třídu níž, maji 2T větší výkon. Jde o to, že že se doporučuje u jisté zahradní techniky určitý velmi silný 4T motor a ten doporučovaný motor neni schopen s daným zařízením kvalitně pracovat, se kterým o třídu menším obsahem 2T odvádí kvalitku. Nejsem proti 4T, ale jsem proti verbální masáži, která vyzdvihuje něco co tam neni a nikdy být nemůže.
|
|
|
|
|
|
|
host - 105.167 (?), 30.5.2015 21:53
Jakou masáž zmiňujete? 4T jsou tak rozšířené, že masáž může fungovat na spáče, kteří se po 20 letech probudili. Točivý moment, nízké otáčky 4T, nízká spotřeba, konec 2T na kolech, žádná masáž.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 35.112 (?), 31.5.2015 2:10
Jéé, já to tady asi rozpoutal, tu diskuzi - no to jsem tahle do "krve" až nechtěl... Já jen chtěl říct, že prostě "nůž na klice" je hovadina - stejná jako nůž na krku. Prostě když to do něčeho "kopne", tak se ta klika nemusí zrovna "ohnout", ale pootočí se rázem v čepech, pak bude mít ojniční ložisko špatné-křivé vedení, a je to jen otázka času... Jsem upravovač(nechci říci tuningář) motorů, vím, o čem mluvím. U těhle malejch motorků je asi jedno, jestli je to zweitakten motoren, nebo four tackt. Ale - prodal jsem kdysi-20let kámošovi centrálu 4.5kW, novou, Honda to nebyla-značku už nepamatuju-ale Japonec/Číňanec. Byl to čtyrtakt. On to používal někde na chalupě ve svahu, a máznul jí-pěkně, ani kladivem nešel ten píst vymlátit-kdo si myslí, že tam je vložka, tak leda hov... Kdo by si na slunci a v zápalu práce všimnul umrněné kontrolky "NO OIL" - prostě věc k ničemu... nebo na výstaviště-fakt byla pěkná, moderní "agresívní" vzhled. Já jsem před časem zapadl s vlekem do bahna, že se málem převrátil, náklon víc jak 45°, na něm starou zweitakt čechiše 80 léta 7.5kW centrálu, dvojhup, a protože jsem potřeboval svařovat, tak jsem jí nastartoval-tlačítkem, jasně. Hned chytla, měl jsem obavy, že bude asi špatná směs(dnes Lambda), jak karbec skoro leží na boku...- celej den to jelo-a to jsem měl připojenou KS250 skoro furt naplno. U 4takten by byl možná problém s mazáním, ale speciály to zvládnou i kolama nahoře - PV3S. Ale to není technika "do ruky", že. Prostě ten zweitakt je na tohle lepší, lehčí, pružnější do výkonu, má rád víc otáček - lepší výkon při stejném obsahu, lepší starty, provoz v jakékoliv poloze... atd. A katalyzátory a podobné blbiny neřešte, nebo se jděte nejdřív podívat na komíny Amerických fabrik - které jsou samozřejmě ale v Africe, Indii - amožná už i ve Vietnamu. Jinak já jsem jezdil v r.90 s trochu upraveným W353 - zweitakt, 80kW na kolech na válcové zkušebně, a docela rád jsem si hrál s těma "udejchanejma" Sirkama a Bávama - bylo to ale "neslušný", vždycky jsem jim ukázal zadek... Tak se tu moc o ty "takty" nebijte, každý rád něco jiného. Zdraví Alfi.
|
|
|
|
|
|
|
host - 10.2 (?), 31.5.2015 7:20
Zdravím Alfi, zřejmě jsi ještě neměl rozebraný sekačkový motor (a nezáleží na výrobci) a tak zde jsi jaksi mimo mísu. Klikovky u těchto motorů nejsou dělené ale jsou to celistvé výkovky. Ojniční čep je silně předimenzován protože se s nějakým tím nárazem nože počítá. Nikdy se neohne klikovka jinde než čep s nožem. Ano, existují sekačky s nožovým vřetenem a pohonem od motorů klínovými řemeny ale to jsou stroje do extrémních podmínek a na celodenní zátěž (třeba Pubert). Sekačka s dvoutaktem potřebuje větší obsah, protože v oblasti otáček okolo 3k má dvoutakt horší krouťák než čtyřtakt a tak proto převážně ty čtyřtakty v sekačkách. To samé platí i u centrál. Jak zde již někdo uvedl, každý motor se hodí na něco jiného lépe než jeho jinaktaktní kolega. Standa.
|
|
|
|
|
|
|
host - 40.10 (?), 31.5.2015 9:39
Taky zdravím, mě nejde ani tak o sekačky - i když těch motorků jsem si ze šrotu za léta přivezl hodně...- a rozebral a viděl. Taky jsem viděl "protočenou" kliku v ojničních čepech u Liazu (je to celistvý výkovek, ale ta síla při zaražení-tehdá spadlý ventil do válce-ať žije 4T-sranda, jasně, se musí někde energeticky projevit, tak se to prostě pokroutí, kde se dá), já to spravoval-rovnat to teda nešlo-výměna, ale vím, co to udělalo i s hlavníma pánvema - a byla to "jedna rána" - vše vyměnit, už na pohled bylo vidět, jak jsou pánve vymáčklé do strany - a to vše se stalo ve vteříně-nebo spíš v pár miliSekundách. Čili, dát na kliku přímo nůž, je hovadina, při kopnutí do něčeho to při dnešních výrobcích "pokroutí" nejspíš i celý karter, se všemi důsledky časem. Takový "mezikus", nejlépe pryžový- Hardyspojka a s odstředivou spojkou v sobě, mezi výstupní hřídelkou motorku a pak hlavní nožovou hřídelí s masivními ložisky, by asi nebyl od věci. Jinak, co se týče výkonu a krouťáku u zweitakten motoren oproti 4T zásadně nesouhlasím - je to blbost. Všechny "světové výkonové motory" jsou 2T a navíc Diesel - v největších trajektech, lokomotivách, agregátech, co běží nonstop, a dnes už i v závodním světě. Je to prostě nejlepší a nejjednodušší motor, navíc řízený dnešní eletronikou - nepřekonatelný. Systém eletronického "špricu" překonal i starý dobrý Orbital(Austral vynález-80sátá léta), co jsem si tehdá stavěl do Tráboše. Takže vše záleží jen na znalosti konstruktérů (aby v příslušném PRG na PC nemačkali pouze Enter) a pak na kvalitě použitého matroše... Jestli je to 2T nebo 4T nemá u motorků cca 3kW řešit, ale 4T je rozhodně dražší na výrobu, těžší do ruky a nejde tak "vosolit" - teda vytočit. Já jsem sem zavítal úplně náhodou - zajímalo mě to rovnání kliky, já miluju ELEKTRIKU - nejlepší, co může být, hodím sem foto, až ho někde na starejch hadrech(HDD) najdu. Mějte se, a bojujte s "takty", já snad kvůli vašemu klidu vymyslím 3 TAKT. Čus, Alfi.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|