No mě už se husí kůže, jen vidím ty dnešní sekačky..!!! Asi před 40ti lety to naši konstruktéři vymysleli trochu jinak - dát převod z motoru na nůž řemeny (a v dnešní době by mohly být i ozubené-moderní - tak jako u Babbety 210 z R. 80), a na uložení nože pořádné lože a ložiska. Každýmu je přeci jasný, že někdy něco sekačkou "vezme", a mít nože rovnou na klikovce, která má navíc dnes vprůměru pár mm a z bastardního materiálu je přeci nesmysl! Ohne se i klikovka na dnešním benzínovém čerpadle, když náhodou nasaje něco "špatnýho". Ten nůž "napřímo" šel u sekaček dělat snad jen kdysi u elektromotorů made in ČSSR, které na to měly patřičnou hřídel - 20-30mm průměr a pořádnej materiál. U benzínu nikdy. Jinak s tou benzínovou převodovou sekačkou ČSSR, kde byl 90ccm Strakoničák motor jsme kdysi "rovnali" s kámošem kolem školy betonové obrubníky u záhonů - rozkaz ředitele-snížit a vyrovnat. Sekačka byla v "odpisu" a mě napadlo ji použít, bylo to cca 400m obrubníčků, asi 3x jsme dělali novej nůž z pera Avie, vše OK, a ta svině(teda sekačka-po výměně hlavních ložisek a řemenů - cca 400,-Kč/pro mě zdarma, pač všechno mám/) funguje furt. Tak nic neřešte, jak to má "nůž na klice" hoďte to všem výrobcům na hlavu, nebo radši vůbec nekupujte. Jsou to Šmejdi! Zdraví Alfi.