Může svíčka zničit zapalování?
|
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 17.2.2009 21:59
To je jedno, co si myslíte, ale nemáte ani odvahu si za tím, co napíšete stát. Proto je to pro mě pár bezcenných řádků. Až budete mít za sebou 20 let zkušeností s pilami a jejich opravami a nejen pil, tak možná budete Vševěd, ale hodně záleží na tom, kolik si pamatujete, protože, někteří lidé neví, co dělali včera. Potom asi těžko mohou popisovat svoje zkušenosti. Máte nějaký názor na dotaz tazatele, nebo se diskuze zúčastňujete jen proto, abyste ji prodloužil. Nečekám odpověď, neboť Váš příspěvek splnil, co jste od něho očekával. Když nevím, aspoň si rýpnu, že ano.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 210.251 (?), 18.2.2009 8:48
Tady je problém, že servis vůbec neřešil proč zapalování odešlo, ale při pohledu na jinou svíčku okamžetě věděl, že odpálila zapalování - to je hodně nefér. Něco jiného by bylo, kdyby zapalování poslal na posouzení jestli odešlo přetížením nebo vadou součástky. Pro obchodníka je vždycky lepší v takhle sporném případě reklamaci uznat - zákazník přijde znova a utratí peníze (přesně jak to píše J.S. nade mnou). Když tak pozoruju reakce "obchodníků", tak kromě soudní tahanice zbývá osadit správnou svíčku a reklamovat znovu - jinde, jiná osoba. Je to trochu vyčůranost, ale bez emocí a v tomhle případě s čistým svědomím. Nevěřím, že by jiná svíčka odpálila kvalitní zapalování.
Naštěstí si prodejce a servis můžu vybrat podle jeho chování, u Radka, HH ani u Janiho rozhodně nenechám ani korunu. - Oni neví proč zapalování odešlo, ale okamžitě to hodí na jinou svíčku = na zákazníka. Je vidět, že prošli mnoha školeními "jak řešit reklamace snadno a rychle". Gl.
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 18.2.2009 18:11
Gl. tohle už jste skutečně přehnal a předvedl se jako opravdu SLEPÝ trouba! A navíc zaslepený svým vztekem na lidi, kteří za sebe a na své jméno, denně jdou do podobných debat s lidmy jako vy, do rizika, že "malinko" podvedou dodavatele ve prospěch vás, chudinek zákazníků! Ne kvůli mně, ale kvůli ostatním si dejte za ten poslední odstavec pořádnou facku! Ono se to kecá, schován za zaměstnanecký poměr, zajištěn placenou dovolenou, nemocenskou, bez rizika vykradení provozovny, čítající několik set tisíc ve zboží! Bez neustálého stresu, zda prodám dodané zboží a budu mít na faktury! Takových chytráků potkávám denně desítky, vymýšlejí v zaměstnání na kom si zchladí žáhu, potom co dostali od šéfa kartáč a tak jdou do první soukromé prodejny vymrzovat a ukazovat jak jsou mocní!
Nefér, je nečíst příspěvky ostatních celé a pak napsat takovou pitomost jako vy! Nefér, je šmudlat po zaměstnání cokoli, co jiného živí, vzít si za to peníze, finančáku je nepřiznat a ještě toho živnostníka poučovat! Nefér, je tady lhát, překrucovat jinými napsanou pravdu a dělat z nich blbce! Jenže to vás Miloš Zeman neučil, ten vám vtloukal do hlavy, že živnostník vás jen okrádá a podvádí a podle sebe soudí také druhé! Nefér, je ta "trochu vyčůranost" a pro mne jste se "odpálil" vy, nikoli to zapalování!!!
|
|
|
|
|
|
|
Gl. - (10) - 210.251 (?), 19.2.2009 10:03
Radku, tak to zase ne. Za tím co jsem napsal si stojím a to s čistým svědomím. Vaše urážky si nechte pro někoho jiného. Pokud nejste ochotný nést zodpovědnost za vadné zboží, tak si najděte jinou práci.
Ještě jednou: Podle platných zákonů, pokud ona neoriginální svíčka nezpůsobila závadu (a to nevíte, takže to na ní nemůžete svést), tak je reklamace oprávněná - zapalování mělo vadu, a odpovědnosti za vadu se prodejce nemůže zříct.
A posouzení dodavatele o kterém HH předem tuší jaké bude - schválně udělejte pokus. Vemte zapalování, o kterém víte že je vadné (které se porouchalo s originál svíčkou na bezvadném stroji = jasná závada na reklamaci), a pošlete ho na posouzení jako osazené nedoporučenou svíčkou - jsem zvědavý co vám napíšou ;-)
Zajímavé je, že vám vadím já, když se zastávám pana Dvořáčka (nenechat se odbýt), ale proti J.S. nic nemáte, přitom on radí ať tam nasadí orig. svíčku a reklamuje s ní (vyčůranost).
To zapalování opravdu mohlo být vadné (a nejspíš bylo), a hodit to na svíčku bez zjišťování pravé příčiny je hodně nefér - přesně tohle udělal onen servis.
V oné podmínce záruky použít jen doporučenou svíčku - jediný rozdíl je ten, že pokud zapalování odpálí doporučená svíčka, tak je možno reklamovat. Pokud zapalování odpálí svíčka nedoporučená, tak reklamace oprávněná není. Ale pokud bylo vadné zapalování (svíčka vadu nezpůsobila), tak je reklamace oprávněná v obou případech - jak s doporučenou, tak s jinou svíčkou. To je to o co tu jde a co jste pořád nepochopil (nebo nechtěl pochopit?) Měl byste číst příspěvky celé a nebrat si z nich jen to co se vám hodí. Pokud nevěříte, tak si tuto problematiku nechte vysvětlit od právníka, klidně mu ukažte můj příspěvek. Zatím to vypadá, že jste prošel školením ze strany obchodníků, s lehce jednostranným pohledem na věc.
PS: Pane J.S., omlouvám se, že vás tu dávám jako příklad. Když vidím reakce prodejců tak bych to nakonec řešil stejně - osadit správnou svíčkou a reklamovat s ní. Jinak by to bylo buď opravu zaplatit, nebo nutnost nechat udělat znalecký posudek a absolvovat soudní tahanici. Byla by to vyčůranost, ale v ČR bohužel nutnost :-(Gl.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 19.2.2009 15:33
Já to neberu, jako vyčůranost, ale jako nejschůdnější řešení pro obě strany. Proto se nezlobím, když je můj postup takto označen. V návodu není zmínka o tom, že svíčka nedoporučená může poškodit zapalování. Proto by nebylo snadné z pohledu servisu obhájení tohoto postupu. Namontováním doporučené svíčky by byly splněny podmínky pro uplatnění záruky jak zákazníkem, tak servisem. Kdyby 1/10 času, který zabrala tato diskuze byla použita pro vyřízení reklamace, tak je to s rezervou vyřešené. Prostě i z diskuze vyplynulo, že to není zdaleka tak jednoznačné, aby byla zákazníkovi záruka na zapalování odepřena. Jak jsem psal už dříve, z dlouhodobého hlediska se to servisu vrátí, protože cílem je mít spokojené zákazníky. Když je to obráceně, tak je vhodnější se poohlédnout po jiné formě podnikání. Pokud se na to někdo dívá jinak, tak se nemohu ubránit dojmu, že se diametrálně liší postup a přístup při prodeji výrobku a při řešení nějakého problému, který vznikne zákazníkovi. Pro srovnání je možné si vzít příklad při řešení reklamací u supermarketů. Některé výrobky, např. brusky, vrtačky, bourací kladiva kupují soukromí podnikatelé, nebo aktivní uživatelé a potom je ještě reklamují těsně před skončením záruky. Tyto výrobky nejsou podle návodu určeny k takovému zatížení, přesto jsou záruky vyřízeny. Mě se pokazila bruska Kinzo - vypínač, 3 měsíce před skončením záruky. Používal jsem ji příležitostně, stejně tak kamarádovi se před skončením záruky vylomil zub na úhlovém převodu. Oba jsme byli překvapivě snadno úspěšní. Bez řečí buď vrácení peněz, nebo jiné zboží. Tento přístup se jim vyplácí a svědčí o tom to, že toto levné zboží mnoho lidí kupuje bez obav, když se pokazí. Je to o obratu a obrat lehce zaplatí tyto reklamace.Má to obchodní logiku. Jestli jde o to zákazníka vytrestat, že je moula a byl tak poctivý, že tam nechal svíčku, která tam nepatří - to si myslím, že problému nepomůže. Návody by měly být jasně formulovány a takové zboží by mělo být prodáváno odborně a ne posíláním přes celou republiku, mnohdy s návodem pro tlumočníka. Také jsem to uvedl, že jsem řešil několikrát záruční opravu - výměnu zapalování a nikdo po mě nechtěl vidět svíčku, stačilo, že nedošlo k mechanickému poškození modulu, resp. motorové pily, nebo křovinořezu. Proto je můj názor, že záruka měla být za daných okolností vyřízena s případným poučením zákazníka. (zákazník se zachoval férově a skutečně popsal v servisu s doložením vadného výrobku, jak se to stalo a v návodu navíc nemá upozornění na nebezpečí poškození zapalování náhradní - nedoporučenou svíčkou, resp. je tam upozornění na to, že nevhodná svíčka může poškodit píst, válec, ale ne zapalování, což si myslím je podstatné).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 19.2.2009 16:26
Tak za 1) tu práci dělám rozhodně déle než vy! A asi ne zrovna špatně (dle zákazníků), opovědnosti jako živnostník, nesu rozhodně víc než vy!
Za 2) jak jste poznal vy superodborníku, že to zapalování mělo, nebo má vadu? Osobně bych toto tvrdil až ho budu mít na stole.
Za 3) odeslat vadný díl výrobci, je základem ke zlepšování výrobků.
Za 4)běžte reklamovat vadu benzínového motoru auta s nádrží plnou nafty! Vám ho určitě vymění!! Vy víte, že na to máte nárok ze zákona!
Za 5) na rozdíl od vás, ty vaše slátaniny čtu bohužel celé a i další příspěvky, například od lidí kteří tu uvádí jednotlivé paragrafy a jejich souvislost! A jsou to lidé, kteří se právem živí! Ale ty se vám jaksi nehodí do krámu, že?
Za 6) na ty školení chodí i právníci, právě pro zlepšení našich znalostí při jednání se " znalci " zákonů jako vy!
Za 7) v jednom příspěvku jsem napsal nepřímo to samé co J.S., ale to by jste musel uznat, že mám pravdu a to vám jaksi nejde!
Za 8) právě kvůli takovým vyčůránkům jako vy, je dnes dost obchodníků ochotno ten problém řešit tak jako v případě pana Dvořáčka! Zapomenou nalít do benzínu olej, stroj zadřou, nalijí tedy správné palivo do nádrže a jdou reklamovat! Mám totiž jeden takový spor za sebou a zkuste odhadnout jak dopadl!
|
|
|
|
|
|
|
Gl. - (10) - 90.168 (?), 20.2.2009 15:10
Pro Radka, vy ostatní číst nemusíte - jen opakuju už napsané...
No tak za 1) Jak víte co dělám a jakou mám zodpovědnost? Třeba je mnohem větší než ta vaše.
2) Nepoznal jsem to na 100%, jen na 90. A nepoznal to ani ten prodejce, který p. Dvořáčkovi reklamaci zamítnul - tedy s ním vyběhnul. Vždyť sám víte a přiznáváte, že tou svíčkou to bylo jen těžko ;-)
3) Souhlas. To ale nebrání dodavateli nic nezkoumat, reklamaci zamítnout a díl pak poslat výrobci k posouzení. Schválně si udělejte ten test (viz výše) - poslat k posouzení vadné zapalování s popisem "jiná svíčka".
4) Tohle by mě ani nenapadlo, reklamovat něco co jsem zničil já. Pokud reklamuju, tak jen vadu výrobku za kterou má odpovědnost výrobce.
5,6) Potom tomu asi nerozumíte, nebo nechcete rozumět.
7) Hned na začátku jste napsal, že reklamaci byste zamítnul. Potom to, že "vašemu zákazníkovi" (= kamarádovi?) byste reklamaci uznal, způsobem "podvod na dodavatele" Nic o tom, že byste nejdřív našel příčinu závady (jiná svíčka X vada zapalování) a pak rozhodl o reklamaci.
Sám musíte vědět, že svíčka je jen jedna z možností poškození, a určit přesnou příčinu závady je nad vaše možnosti - musela by se udělat odborná expertíza jaká součástka a proč tam odešla (a to vůbec není jednoduché, pochybuju, že jste takovou expertízu schopen udělat)
Ještě jednou - pokud neznáte příčinu zavady, tak to nemůžete hodit na neoriginální svíčku a reklamaci zamítnout. Jediné férové je buď nechat udělat posudek (pak by ho někdo musel zaplatit), nebo se dohodnout a nést náklady na opravu společně se zákazníkem. Uznání nebo zamítnutí reklamace by bylo nefér pro prodejce nebo zákazníka.
V každém případě spornou reklamaci uznat se prodejci vyplatí - sice přijde o nákupní cenu nového zapalování + nějaká práce zdarma, ale udrží si zákazníka který u něj utratí příště a přivede i další kšefty. Pokud spornou reklamaci zamítne, tak zákazník přejde jinam a prodejce ztratí víc než získá zamítnutím reklamace.
8) Je požadavek na férové vyřízení reklamace vyčůranost? Pokud ano, tak si nemáme co říct.
Zadřít pilu bez oleje a pak to hrát na závadu motoru je úplně jiná situace - tady je důvod zadření jasný. X U té svíčky je velká pravděpodobnost, že zapalování nezničila - tady o vyčůranost nejde. A řešení dát tam orig. svíčku a reklamovat s ní - to je nutnost díky chování prodejců jako jste vy, protože jiné řešení by znamenalo buď zaplatit opravu, nebo nutnost znaleckého posudku + soudní tahanice - viz p. Dvořáček, který reklamoval férově a prodejce toho hned využil k zamítnutí reklamace.
9) Čekám na omluvu za vyčůránka, protože předhazovat mi takové jednání, jako nalít do mnou zadřené pily správnou směs a házet to na vadu motoru, je úplně mimo!!!
Gl.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|