Motor jikov
|
|
|
|
|
|
|
host - 223.2 (?) 21.5.2010 13:18
myslím, že by stačilo povolit pružinku co je pod nádrží
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.235 (?), 1.6.2015 22:32
Měl jsem Terru a má ji syn (jak dlouho ještě, to nevím). Neumývat hadicí a nenechávat motor na dešti. Jinak budete měnit zapalování.Žlutý kablík je napěťový vývod pro osvětlení při práci s návěsem.Na řidítka vede černý kablík, při ukostření se motor vypne.I voda do karburátoru nepatří, dejte novou svíčku.Motory s plechovou nádrží pro bubnovou sekačku jsou vhodnější než ty umělohmotné (u Terry).Sání je umístěno nad nádrží a filtr se tolik nezanáší. AB
|
|
|
|
|
|
|
host - 218.247 (?), 3.6.2015 11:15
Ano, ďakujem, včera mi to nedalo, tak som demontoval magnet, zapaľovanie vyčistil kontakty prerušovača, všetko riadne poskladal a prekontroloval predstih a odtrh. Treka chytá na 1 zatiahnutie. Zistil som ale, keď bolo dolu zapalovanie a skúšal som vôlu ložiska na kľuke, tak je tam cca 1mm vôľa v ložisku pod zapaľovaním. Zo strany spojky som zatiaľ neskúšal. Napriek tomu motor ide pekne, je to jemne počuteľná tá vôľa hlavne na voľnobeh. Je to už na výmenu, alebo to nechať tak? A ak budem napokon rozpájať blok mám pri spätnej montáži použiť mezi bloky tesnenie, alebo použiť tmel na motory a prevodovky? Teraz to vyzerá že je tam červený tmel. Dík za rady a pripomienky na čo si dať pozor.
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.235 (?), 3.6.2015 15:03
Pokud motor šlape i se zjištěnou vůlí kliky, tak bych to nechal tak.Je možné, že časem povolí těsnění a motor ztratí na výkonu a pod.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PP. - Diamantový Zahrádkář (6578) - 14.199 (?), 27.2.2012 11:46
|
|
|
|
|
|
|
host - 118.44 (?), 14.8.2012 20:03
Zdravím všechny Varisty, opravdu smekám klobouk.Měl jsem tu kdysi před několika lety, svůj názor na vari.Ano mám svůj samo domo traktor s motorem moskvič 1500 a oponoval jsem tu mimo jiné i Panu J.S že je lepší profrčet s samotraktorem třeba 60 km v hod, než zavazet s Vari na cestě.Jistě něco to má do sebe ale ani nevím jak koupil jsem si sekačku s motorem jikov a nějak jsem při brouzdání na netu zjistil že podobné motory dvoutakty má i Vari. A tak jsem koupil převodovku 317 a zkusil na ní naroubovat motor ze sekačky tuším že 1433 což má pouze 3,5 kw nebo koně teď nevím.A opravdu i s tímto motorem jde orat, smekám tímto před touto značkou už jen pro to že než já motor Moskvič nastartuji a zahřeji tak spálím 3l benzínu a s Vari už mám pooráno.-))).Je sice pravda že vari je dost drahá, ale dá se sehnat spoustu dílů v bazaru a nebo příslušenství udělat doma.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 165.39 (?), 15.4.2014 19:33
Dobrý večer, přečetl jsem toto forum, ale nenešel jsem obdobný problém, co mám se zděděnou Terou. Tera stála asi 20 let v garáži (rok výr. 1983) a po vyčištění karburátoru, nádže a výměně svíčky, kdy házela modrou silnou jiskru se mi podařilo Teru nastartovat, ale po 5 minutách,,kdy jde motor ochotně do otáček a i volnoběh je v poho, tak po zahřátí spadnou otáčky a nejde nastartovat. Opětovně pročištění trysek a profouknutí karb., ale pořád ten samý problém. Po chvíli zhasne, nejde nastartovat a střílí do výfuku. Po vychladnutí motoru jde opět nastartovat v pohodě. Napadá mě výměna osiček plynu a sytiče a nebo gufera na klice. Kdyby měl někdo obdobný problém a měl chuť poradit, tak předem děkuji. Pavel, Slezsko
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 42.6 (?), 23.4.2014 23:11
Dobrý večer.Ani já jsem po přečtení příspěvků nenalezl problém, který trápí mojí Teru r.v.1980.Po nastartování běží motor na volnoběh a nemá žádnou reakci na přidání plynu.Při ručním ovládání klapky reaguje normálně.Karburátor je vyčištěn, lanko plynu funkční, pružina pod nádrží na 3.výřezu.Může mi prosím někdo poradit co s tím mám udělat.Díky Pepík
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|