Metaltec-1 - přídavek k oleji
|
|
 |
 |
andy.wise - Zlatý Zahrádkář (585) - 220.253 (?) 20.8.2008 8:08
Nezlobte se, ale žiji v domění, že na test třecím válečkem už snad nikdo neskočí. Nejde o to, že jste to viděl na vlastní oči, stejného efektu dosáhnete použitím zvýšením viskozity maziva, přidáním chlorovaných parafínů, molyky (či jiných lešticích mikročástic), nebo zinku, či jiných kovů se samomaznými schopnostmi. Ale výrobci olejů nejsou takoví trotlové, aby to nevěděli sami a případně to nepoužili, kdyby to bylo tak skvělé. Respektive s tím v 70. letech laborovali a rychle od toho upustili. Žel olej musí kromě mazání zařídit ještě spoustu dalších důležitých věcí, a některé z nich jsou díky přísadám značně zhoršeny. Kdy jste naposledy viděl vyběhaný motor? U dnešních aut motor zpravidla přežije vozidlo. Ano, u dvoutaktů je to jiné.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 120.129 (?), 20.8.2008 10:48
Lépe než WD40 by mazal libovolný olej. WD40 NENÍ mazivo, je to přípravek vyvinutý původně pro odvodňování elektrických kontaktů. K uvolňování šroubů atp. se používá jen kvůli rychlé penetraci. Pokud je třeba zajistit mazání, je bezcenný, proto ho už nepoužívám a přešel jsem na Sviting, což je řídký penetrační olej.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 204.202 (?), 20.8.2008 4:12
Pracuji v jednom strojirenskem podniku kde jsem mel moznost videt praktickou zkousku ucinku pripravku firmy Metabond.
Pripravek na kterem se demonstrovalo se skladal z elektromotoru na jehoz hrideli byl kovovy krouzek, na tento krouzek se tlacilo kovovym spalickem prez paku. Sila potrebna k zastaveni krouzku spalickem byla meritelna na na stupnici mechanickeho silomeru.
Prve se zmerila sila pri treni nacho, pak se krouzek ponoril do olejove lazne a posleze se do oleje pridal pripravek metabond.
Vsechny tri vysledne hodnoty sily potrebne k zastaveni krouzku se dost brutalne lisili.
Kdybych nevidel, neuverim.
Druha vec je jak dlouho ucinek pripravku vydrzi a zda potom nedochazi naopak ke zhorseni mazacich schopnosti.
To uz zadny dealer bohuzel nezaruci a ani nijak nazorne nepredvede, takze i prez to ze jsem videl co to umi bych si to asi nikam nedal.
|
|
 |
|
 |
 |
|
andy.wise - Zlatý Zahrádkář (585) - 220.253 (?), 20.8.2008 8:08
Nezlobte se, ale žiji v domění, že na test třecím válečkem už snad nikdo neskočí. Nejde o to, že jste to viděl na vlastní oči, stejného efektu dosáhnete použitím zvýšením viskozity maziva, přidáním chlorovaných parafínů, molyky (či jiných lešticích mikročástic), nebo zinku, či jiných kovů se samomaznými schopnostmi. Ale výrobci olejů nejsou takoví trotlové, aby to nevěděli sami a případně to nepoužili, kdyby to bylo tak skvělé. Respektive s tím v 70. letech laborovali a rychle od toho upustili. Žel olej musí kromě mazání zařídit ještě spoustu dalších důležitých věcí, a některé z nich jsou díky přísadám značně zhoršeny. Kdy jste naposledy viděl vyběhaný motor? U dnešních aut motor zpravidla přežije vozidlo. Ano, u dvoutaktů je to jiné.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 226.14 (?), 20.8.2008 8:40
Jednu dobu tento pokus byl často v televizní reklamě s přípravkem VS nebo jak se to jmenovalo a protože v něm bylo hodně střihů, tak se rozhodli místní pánové to vyzkoušet. Možná neměli dokonale stejný stroj, ale rozdíl byl evidentní pouze u různých druhů olejů (castrol, paramo, atd.), ale rozdíl mezi přípravkem a bez něj nezaznamenali. Je další fakt, že to byl laický test na stroji vyrobeném na „koleně“Další fakt je že verdikt byl :tahají nás za nos!
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|