Který 4T křovinořez
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.9 (?) 24.5.2015 11:26
2T nenastartujete bez kouře. PP nezbyde než si ten 4T zkusit, že.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 248.12 (?), 24.5.2015 9:45
Tady jste pane PP klepnul "h. přímo na h". Důležitý je zde výkon a nikoliv objem motoru. Mám možnost srovnávat čistokrevnou HQ s objemem 35 ccm s "dceřinou HQ" (Partner BC 435 B) s objemem 46 ccm. Oba jsou 2T.
Ostrá HQ má hmotnost 7,6 kg i s palivem a výkon papírově 1,3 kW, ale dá se z ní dostat i 1,45 kW při přetáčení nad doporučené provozní otáčky (nastavení H-L-T).
BCčko váží 7,9 kg i s plnou nádrží a výkon má papírově 0,9 kW a nedonutíte jej ani krátkodobě k ničemu většímu. Slabý krouťák navíc způsobuje časté pády otáček dolů spojené s namotáváním trávy. Antivibrace se omezila pouze na kultivaci chodu motoru, nikoliv na eliminaci vibrací přenášených z řezného nástroje. Hygienický limit je tak 20 minut práce a 1 hodina přestávky pro trojzub. Celou nádržku můžete jet pouze se strunovou hlavou.
U ostré HQ bych na základě zkušenosti práce s tímto strojem uvažoval o opravě či repasi. Naopak u BCčka bych neváhal jít do 4T, který bude papírově silnější. No v cenové kategorii uváděné tazatelem to je o hobby strojích a nikoliv o "lesnických profesionálech".
|
|
|
|
|
|
|
host - 234.7 (?), 26.5.2015 18:07
Když srovnáváte motory se stejnými objemy válce, tak nesrovnávejte jen spotřebu a hluk, srovnávejte další věci a jsou dost podstatné, stačí odložit klapky s očí.
|
|
|
|
|
|
|
host - 143.50 (?), 15.6.2015 9:28
Nebudu rozpitvávat křoviňáky, mám vyzkoušené, jak 2T, tak 4T. Velmi silně se tady projevují obrovská neznalost motorů, verbální masáž propagandistů a neochota uznat, že i ten druhý může mít pravdu. 178.9 napsal jste: 2T nenastartujete bez kouře. PP nezbyde než si ten 4T zkusit, že., tak já to mám odzkoušeno. Můj GSV190 při startu hulí tak, že by se nemusela stydět T111 nad hrobem. Nikdo z vás diskutujících nechce pochopit, že do malé zahradní techniky je opravdu nejvhodnější „dvoutakt“, 4T jsou velmi silně protěžovány různými lobistickými skupinami a kamarilami, jen za účelem vytřískání peněz z širokých mas zájemců o tuto techniku, už jen proto, že jeho kroutící moment je na jiné křivce než u čtyřtaktu. Hrb kroutícího momentu je vyšší a podstatně táhlejší, než u 4T. Což i nestudovaného, tady zařadím mezi studované i učně černých řemesel, který má jen trošku vyvinutý pozorovací talent, musí trknout - velmi pěkně to posal PP. Co se stalo mně - po zimě jsem vytáhl svůj letitý 2T nasadil na DSK317, kterou jsem osadil kypřicím ústrojím a vyjel na záhonek. Po zrotavátorování cca 36m délkových, to je cca 40m², najednou motor ztratil výkon a rotavátor se zastavil (zas je v hajzlu spodní gufero, superkonstrukce, v malém prostoru nacpáno velmi mnoho hmoty bez možnosti chlazení). Byl jsem dosti rozhozen a to je to co je v tomto případě nejhorší. Máš GSV190 - velmi silný motor, říkají propagátoři 4T, ano je silný pro Samsona a myslím si, že tak akorát, Koupíš DSK317S a pojedeš dál. Co se dělo - celou sestavu rotavátoru s kopinatými noži jsem na ni přestěhoval, vyjel na záhonek a málem mě jebla pepka. Rotavátor se jen převaloval, do dopředného pohybu jsem ho musel tlačit, hrud více než je zdrávo, žádná jemná frakce - a teď teprve mi došla ta blbost, kterou jsem udělal - nikdy se nerzhoduj, kyž s tebou lomcují emoce. Ten výše zmíněný motor má totiž největší kroutící moment při 2500RPM, spínací otáčky pro třílamelovou spojku jsou také 2500RPM - tady asi postsoudruzi něco podělali velmi špatně, myslím si, že ještě hůř než soudruzi v bývalé NDR. No už jsem se zklidnil. Koupil nová gufera vyšší kategorie a jak bude trochu času tak je na staříčkovi 1447 vyměním. Používal jsem ho cca dvacet let, žádné hulení, při startu ano, ale je to pořád méně než z GSV190 - možná je v něm něco podělané, ale kvůli toho to do servisu nepovezu. V každém případě je motor4T ve stejné objemové kategorii slabší a má memší spotřebu, protože pracovních zdvihů má jen polovinu. Kam se bude ubírat diskuse, až někdo přikvačí s motrem 2T, který bude mít šest kanálů, nebo bude mít vstřikování paliva a výfukový ventil a až se objeví „šestitakty“ v malé zahradní technice, tak to teprve bude sranda. Uvítal bych, kdyby konečně u této padesát let zakrnělé techniky, udělali „růčo“ ovládanou spojku!! Nakonec, aby ten „silný“ 4T odváděl stejnou práci, jako2T, musel by mít alespoň dvojnásobný objem. To znamená, že staříčka 1447 se 153cm³, může nahradit motor 4T s objemem alespoň 350cm³, a jsme u spotřeby, motor vyššího objemu stejné výkonové kategorie, bude mít také odpovídající spotřebu. Až budou ty plky o velmi nízké spotřebě a velmi vysokém výkonu pravdivé, tak vynálezci tohoto způsobu bodou „utrhány ručičky“ a bude mu uděleno několik Nobelových cen za fyziku. Zatím pomocí žvástů o velmi nízké spotřebě se nikomu nepodařilo, energii zakletou v palivu - benzínu zvícenásobit. Kde a jak hledat ty správné informace, bylo již naznačeno i v jiných tématech.
|
|
|
|
|
|
|
J.f.K - Stříbrný Zahrádkář (322) - 244.2 (?), 16.6.2015 12:17
... a co takhle rozlišovat mezi zdvihovým objemem a pracovním objemem válce?
U 2T je pracovní objem od horní úvrati po výfukový kanál. U 4T je pracovní objem od horní úvrati po otevření výfukového ventilu. U 4MIX je pracovní objem od horní úvrati po otevření výfukového ventilu. Protože výfukový a sací kanál je u 2T zhruba v polovině dráhy, je poměr mezi pracovním a zdvihovým objemem cca 1:2. Pro 4T je to cca 1:1. Podtrženo a sečteno pro pracovní objem připadající na 2 otáčky klikového hřídele... No ano součet je jeden zdvihový objem. Pak už spotřeba paliva na jednotku výkonu (tj. g/kWh) závisí na účinnosti prohoření palivové směsi a vlastní spotřebě motoru pro udržení v chodu.
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.9 (?), 16.6.2015 12:30
Plků a žvástů jste zmínil moc. Spotřeby si nikdo z prstu nevycucal, akorát jim nevěříte. Křoviňák a 1447… no dobře. Mrkněte se do servisů Vari, proč asi mění tolik lidí ty suprové 2T za čínské 4T jste 100 let za opicemi.
|
|
|
|
|
|
|
host - 175.210 (?), 16.6.2015 18:01
Nechme na posouzení jiným kdo plká a žvástá. 1447 s křoviňákem spojujete vy. Nevím kolik lidí mění 2stroke za 4stroke a ani mne to nezajímá, je to jejich věc. Možná jsem jak říkáte sto let za opicemi, ale kdyby jste uměl německy a zeptal se na to Horsta Fuchse, tak ten by vám řekl, že neni nic jednoduššího jak oblbnout lidi, udělat z nich magory, kteří úprkem ženou do příslušných marketů a kupují ve velkém to co jim on velký H.F. nakecal, nebo si to přečetli na reklamních letácích, protože je na toto velmi dobře placeným odborníkem. Přečtěte si pomalu a bez emocí celé vlákno, a pokud to redaktor neodstranil, tak si můžete přečíst názor člověka, který se tímto nástrojem živí, na křovinořezy s různými motory, přestože vím, že člověk zblblý reklamou nic jiného nevídí a má oči podlité krví.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 48.106 (?), 16.6.2015 19:31
No tak já vím, kolik těch 2T harapantů tam mají. Nemusí se Vás nijak dotýkat, že jezdíte a sečete 2T, pro mě je taková přízeň retro. Někomu zblbnutí vydrží dlouho a zapomene, že se vývoj motorů nezastavil. Nedaleko ten zázrak 1447 seče, s.mradu a kouře co se načichá ten zblbnutý reklamou.
|
|
|
|
|
|
|
host - 175.210 (?), 16.6.2015 20:08
Vy opravdu jen argumentujete tím, co jste si přečetl v reklamních letácích. Zkuste argumentovat něčím jiným, co je podloženo jiným papírem, než je reklamní leták. Ten zázrak 1447, používám dvacet let, ještě jsem se neotrávil a přes svůj věk má takový kompres, že by ho ani nemusel mít. A z toho co píšete vyplývá, že jste se na doporučení vykašlal.
|
|
|
|
|
|
|
host - 105.167 (?), 16.6.2015 20:46
4T používám 20 let různé typy a abych se oháněl kompresí, jako nějakým plus mě ani nenapadne, je u kvalitních 4T samozřejmost. S automatickým dekopresorem ani kompresi necítím v ruce. Ty harapanty 2T nejsou všecky bez komprese, naopak některé vypadají zánovní. Jenomže kvůli kompresi je nevyměnili. Mrkněte na doporučení letitého výrobce malotraktorů Vari, 2T je podle nich smradlavý a neekologický. Leta je na Variny dávali, smrad a tlak na pracovní podmínky obsluh strojů je dotlačily k výměně motorů.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|