Jikov 1433 nedává jiskru
|
|
 |
 |
Vaclav.III - (27) - 207.2 (?) 14.9.2009 20:24
Ano, červený chcípdrátek jsem také kontroloval. Ono to odcházelo postupně. Nejdříve to nejiskřilo studené, tak mě napadlo, jestli to po zimě není zavlhlé, tak jsem nahřál karter pod zapalováním horkovzdušnou pistolí a pak to chytlo a teplý motor pak chytal úplně v pohodě, ale teď už to "vysušit" nejde, prostě kaput. Sundaval jsem i ten hliníkový blbinec s žebry a koukal otvory do zapalování vypadá moc pěkně (žádná rez ani oxidace) ale hlouběji už si netroufám, předpokládám, že je potřeba nějaký stahovák a stejně nevím co bych tam vymyslel, když tomu nerozumím... Jen jsem ještě myslel, jestli to třeba nejde nějak zvenčí změřit co vlastně odešlo...
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
Vaclav.III - (27) - 207.2 (?), 14.9.2009 19:07, zobrazeno: 21533x
Zdravím, nevíte prosím vás někdo, čím by to tak asi mohlo být. Myslím nějaká "typická" závada. Jedná se udržovaný, nepříliš opotřebovaný motor. Svíčka je nová, fajfka se zdá být v pořádku. Takže asi cívka nebo zapalování? Lze to nějak s minimálními znalostmi diagnostikovat. Má to cenu se v tom rýpat doma, nebo raději do servisu?
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 58.160 (?), 14.9.2009 19:38
Motor Jikov 1433 má bezkontaktní zapalování PAL Magneton 6V 17W, nejčastějším problémem bývá špatný spínač zapalování, který je umísteň na přední straně motoru pod nádrží. I když toto zapalování nebylo nejhorší a většinou docela dobře sloužilo. Občas se stává že při montáži svíčky člověk nedoklapne úplně fajfku a motor pak nejde natočit. Zkontrolujte spínač a fajfku.
|
|
 |
|
 |
 |
|
Vaclav.III - (27) - 207.2 (?), 14.9.2009 19:56
Fajfka je určitě dobře nasazena, cítím a slyším jak přeskakuje přes závit svíčky. Navíc jsem zkoušel fajfku sundat a dotýkat se žíly zapalovacího kabelu při startování a nic...
Jen s tím spínačem si nevím rady, měl jsem nádrž dole a nic podobného jsem tam neviděl, pro jistotu přikládám foto a prosím ještě o nějaké upřesnění, kde se to má nalézat a jak ten spínač přesně vypadá - děkuji.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
Vaclav.III - (27) - 207.2 (?), 14.9.2009 20:24
Ano, červený chcípdrátek jsem také kontroloval. Ono to odcházelo postupně. Nejdříve to nejiskřilo studené, tak mě napadlo, jestli to po zimě není zavlhlé, tak jsem nahřál karter pod zapalováním horkovzdušnou pistolí a pak to chytlo a teplý motor pak chytal úplně v pohodě, ale teď už to "vysušit" nejde, prostě kaput. Sundaval jsem i ten hliníkový blbinec s žebry a koukal otvory do zapalování vypadá moc pěkně (žádná rez ani oxidace) ale hlouběji už si netroufám, předpokládám, že je potřeba nějaký stahovák a stejně nevím co bych tam vymyslel, když tomu nerozumím... Jen jsem ještě myslel, jestli to třeba nejde nějak zvenčí změřit co vlastně odešlo...
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 118.44 (?), 14.9.2009 20:31
A co vysokonapěťový kabel ke svíčce nemůže být přerušený nebo K.O.
|
|
 |
|
 |
 |
|
Vaclav.III - (27) - 207.2 (?), 14.9.2009 20:33
Jak to lze zjistit? Je zalitý v cívce.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 118.44 (?), 14.9.2009 20:38
Tak tady asi, jen nějakým klešťovým multimetrem a nebo vyměnit celou cívku -bohužel když to tak blbě vymysleli, napadlo mě ještě jestli máte svíčku správné tepelné hodnoty když po nahřátí to jelo?
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|