Jakou směs používáte k pohonu 2 T
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 118.44 (?), 13.5.2009 19:50
Byl jsem včera u strýce na prostřední bečvě který má už několikátou pilu husqvarnu ted´momentálně novou husku 365 a řeže s ní v lese, tak jsem se ho schválně ptal jaký používa olej do benzínu řekl mi že normálně M2Téčko a ředí v poměru 1:33 tak jsem mu oponoval že už to dávno není in že se používá origo olej v poměru 1:50,on mi na to že ho taky k pile dostal ale že mu nevěří že vždycky používal m2t a pila ikdyž přez zimu stála tak nebyly na jaře problémy tak každý člověk jiný názor, já sám do dolmaru zatím origo dolmar ale mám strach když ho tam nechám dýl atˇse nekousne
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 13.5.2009 20:23
V tom se Vám nedivím, neboť přece jen ponechat delší dobu - např. 1/2 roku směs v pile není v souladu s návodem k pile. Já se taky jistím, neboť nikdy nevím, co koupím za benzín, navíc některé pily používám s velkými přestávkami a to je značně nepraktické pořád spotřebovávat vše. Proto používám přípravek Metaltec 1, který přidávám v množství 50ml / 1litr oleje pro mísení s benzínem. Je to taková pojistka proti koupi nekvalitního benzínu a taky na prodloužení účinnosti vytvořené směsi, která je skladována dlouhou dobu. Upozorňuji, že je to můj postup, nikomu to nenutím a jen uvádím, jak to dělám já. Pro mě je důležité, že po dlouhé době není problém s motory 4T, nebo 2T. Koho se tato informace dotkne, že to není možné, nebo je to můj výmysl, tak si klikněte na jiný příspěvek :))).
|
|
|
|
|
|
|
host - 118.44 (?), 13.5.2009 20:31
Dík i já jsem na něho hleděl protože jsem věděl že má novou pilu a tak jsem mu oponoval zkušenostmi přečtenými z tohoto fora ale asi to má vyzkoušený tak proti gustu žádný dišputát.
|
|
|
|
|
|
|
host - 156.190 (?), 13.5.2009 20:29
tak pro 2t, jawa 50 m2t 1:33/40, wartburg m2t, m6a 1:40, jikov mj-5 m2t 1:33 - 1434 mogul ts 1:40/50, 1447 1:50 olej husqvarna ať se to neplete, husqvrana 359 1:50 husq. ls asik by mlo bejt to druhý xp
, žádnej velkej problém, vari 1447 tolik na olej hq. ls tolik nekouří a nevane
|
|
|
|
|
|
|
host - 118.44 (?), 13.5.2009 20:53
Myslím si že ty nové oleje mají přínos pro ekologii i méně zatěžují obsluhu ale moc velkým přínosem pro motory pil a jejich životnost nejsou když se množí zadření pil i když je to z větší části způsobeno obsluhou která není zvyklá na tak rychlou degradaci mazacích schopností.
|
|
|
|
|
|
|
PP. - Diamantový Zahrádkář (6578) - 128.44 (?), 13.5.2009 21:08
To je vždy spojené jedno s druhým a je to vždy kompromis. Moderní olej ve vysokém poměru - ano - ALE. Přesný poměr, doporučené palivo, dodržování pokynů. Průvodní jevy jsou potlačeny (karbon, kouř)
Méně špičkový olej nižším poměru - nenáročné na obsluhu, není potřeba přesnost, snese odchylku ředění - ALE - nepříjemné průvodní jevy jsou větší.
Mimochodem, to 1:33 je opravdu moc, to se používalo u MIX stojanů, kde byl M2t předředěný benzínem, takže výsledně do nádrže šlo 1: 40.
|
|
|
|
|
|
|
host - 118.44 (?), 13.5.2009 21:23
Ano beru vás za slovo ale to abych se bál dnes jít řezat dřevo za 14 dní po natankování protože nevím jak kvalitní benzín jsem koupil, u různých čerpacích stanic a nevím co můj značkový olej snese, to už se vůbec nedivím tomu že spousta lidí zadře pilu, a to i profici a ti snad s tím mají zkušenosti, samozřejmě záleží i na kvalitě benzínu co si budem povídat znám i takové případy že to dali dřevorubci k soudu a benzinář to musel zacálovat ale to snad není až tak časté -kdoví?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 118.44 (?), 13.5.2009 21:40
Ano je to tak já dám taky raději víc ale potom jsme stejně skoro na poměru 1:40 což už není až takový rozdíl mezi socialistickým 1:33 u kterého byla zaručena nezadřítelnost.Tak co je lepší ředit 1:40 a nezadřít pilu nebo 1:50 a čekat až se mi to kousne a pak stejně v záruce nic nevyhrát?
|
|
|
|
|
|
|
host - 118.44 (?), 13.5.2009 22:05
Tak vám asi došla řeč, tak ředťe taky raději jak za režimu 1:40 a nebudete mít problémy s zadíráním -nejsem servisní technik takže mi to nevadí.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|