Z kosačkami je to trochu zložitejšie, dajú sa deliť do niekoľkých tried a kvalít a to podľa:
1 - materiál podvozku -
plast - každá kvalitná značka má plastové stroje - výhoda - váha a trvanlivosť
plech - výhody - ľudia si myslia že plech vydrží viac ako plast
nevýhody - šťavy z tráv plech rozoberú ako bicykel
- človek až žasne z akého tenkého plechu sa dajú kosačky vyrobiť, hlavne také značky ako Partner alebo MTD.Človek im ale musí uznať že v každej chvíli sa všetky kolesá dotýkajú akéhokoľvek terénu
hlinník - asi najlepšia varianta - len cena a váha
recyklovaný plast - prakticky všetky plasťáky z bau, je to exportovaný čínsky odpad a tak sa to aj správa
nerez- tak trochu exot- na tom nereze je zaujímavé že hrdzavie - ale vydrží podstatne viac ako plech
2.Motory
briggs straton 450 - 675 - motory SV - zastaralé, malý výkon, veľká spotreba ale... sú nesmrteľné a jednoduché
725-875 - moderné spoľahlivé motory - citlivejšie na servis
honda - výborné motory, len majiteľovi neodpustia žiadnu chybu a potom - prievan v peňaženke
čína - rôzne mená - stále to isté - majú muchy a diely sú drahé ináč v celku s prižmúrenými očami ako tak v poriadku.Vydržia zhruba to čo plechový podvozok.
exoty - kawasaki, kohler... slabota z náhradnými dielmi
Výbava - pojazd...
bez pojazdu - dobré na malé členité plochy - nevýhodou je že pokiaľ sa výrobca nesnaží predávať hlava nehlava tak malý záber a malý kôš.Môžu byť aj z väčším záberom a aj košom len- ako asi niekto bude tlačiť 46cm kosačku z plným 60l košom po členitom teréne, snáď len masochista.
Ložiská - super vec, hlavne na ťažších strojoch.Tie ľahšie sa zaobídu aj bez nich
Regulácia otáčok, variátor,hydropohon, BBC spojka, centrálne nastavenie výšky kosenia, držiak pohárov, veľké zadné kolesá, predný pohon a čo ja viem čo ešte - veci na pomedzí zbitočných a uplne na nič.Zo 100 ľudí 99 si stroj nastavia a kosia bez akéhokoľvek prestavovania roky.