Honda GCV 190
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 95.44 (?), 19.7.2010 8:38, zobrazeno: 17335x
Dá se někde stáhnout rozkres složení (katalog) tohoto motoru? B+S jsem našel, tuto Hondu se mi však nedaří vyhledat. Děkuji.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 28.74 (?), 19.7.2010 11:37
Katalog ND naleznete na honda-engines-eu.com
Pro jistotu - sekce Service - Spare Parts - Spare Parts Informations.
Jinak na stránkách je rovněž derivát ze servisního manuálu.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 40.193 (?), 26.7.2010 22:11
V manuálu k tomuto motoru doporučují automobilový olej 10W30. Docela rád bych tam lil 10W40, který používám do více jiných strojů. Nemusel bych zvlášť kupovat olej jiný. Co si o tom myslíte?
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 172.200 (?), 27.7.2010 16:39
Měl bych otázku k servisování a záruce. Koupil jsem sekačku s daným motorem v Bauhausu (značka Gardol výrobce GGP - obdobně jako Stiga, Mountfield,...). Plnění oleje a jeho výměna ještě častěji než v manuálu, stejně tak čištění vzducchového filtru. Po cca 30 motohodinách nepravidelný chod, černý dým z výfuku což se stále zhoršovalo až nebylo možno motor nastartovat. Následovala reklamace která byla úspešně vyřešena seřízením rozvodů.V manuálu je přitom interval kontroly rozvodů 50 hodin.
Jinak byly se sekačkou dobré zkušenosti a tak si ji (stejný tip, stejný motor, stejný prodejce)i koupil i otec. Má natočeno thruba 20 motohodin a opět stejná závada, momentálně v procesu reklamace.
Chtěl bych se zeptat jak je to řešeno jinde-pár stovek za seřízení by si člověk zaplatil aby to nemusel řešit až reklamací se standardní lhůtou řešení 30 dní. Pokud to však bude servisováno jinde než servisem prodejce mohl bych přijít o záruku nebo ne? A dále je tato "závada" u tohoto motoru běžná nebo indikuje nějakou problémovou sérii a bylo by vhodnější se pokusit se sekačky ještě v záruce zbavit?
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 44.31 (?), 27.7.2010 17:56
Já se setkávám s opačným "problémem", totiž po x letech provozu nikdo od nového motoru vůli ventilů neměřil a neseřizoval ji! Po tak krátké době (v návodu GCV 160/190 je uvedena kontrola po cca 100 hodinách provozu) že by se už musely seřizovat - ne jen kontrolovat - vůle ventilů, to mi připomíná jinou, než originál "Hondu". Tam je to o nečekaných problémech brzy po zakoupení. Např. známý má GXV 160 asi 14 let, kupovali ji po nás a ještě ventily nikdo neseřizoval a to je OHV, ne OHC. Druhý známý říká, že co je v akci a hodně levné u megaobchodů, to stojí většinou za... Neviděl jsem to, nemohu posuzovat, zda je to ta Honda, kterou já chválím, ale jedno mohu konstatovat zcela jistě, u 2 případů a po tak krátké době, to je hodně divné. Ještě mě napadá, zda to bylo skutečně způsobeno ventily, zda to není špatně nastaveným sytičem, který potom způsobuje spalování bohaté směsi a černý kouř. Je možné, že dělali něco jiného, než řekli, což není nic neobvyklého, neboť je to zdarma a v záruce, takže zde to máte, je to v pořádku a bylo to třeba tím..
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 157.179 (?), 27.7.2010 22:55
Mohu potvrdit reakce pana JS. Mám 2 motory Honda GCV 160 asi 7 let a ventily jsem dělal 2x. Poprvé podle předpisu, bylo potřeba nepatrně zmenšit vůli, po dalších 100 hod. nebylo potřeba seřizovat a od té doby jsem se na to nepodíval. Od posledního seřizování mají zase naběháno asi 250 hodin. Možná se na to v zimě podívám. Je podezřelé, že v manuálu máte předepsánu kontrolu vůle ventilů po 50 Mh. Není to proto, že se jedná o neoriginální motor Honda? Nejde vrátit peníze a koupit jinde?
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 172.200 (?), 28.7.2010 13:55
Jestli manuál píše 100Mh tak jsem si jen špatně zapamatoval - bral jsem to jen z toho pohledu že rozhodně nebylo natočeno tolik kolik uvádí manuál pro tento druh kontroly.
Nevěřím že by si troufly namontovat tam něco jiného než originální Hondu. Taky nebyla extra levná-před rokem necelých 15 000,-- ale je to s hliníkovým šasím, - v době nákupu to bylo zhruba to samé co Stiga Pro (snad tam jen chyběla nějaká tlumící podložka mezi sekačkou a motorem, ale právě výrobce je stejný GGP a cca o 25% levnější než ta Stiga, která snad měla ještě slabší motor).
Oba motory jsou provozovány v jiných režimech (já jej točím skoro na nastavené maximum, otec je starší tak trochu méně) a každý bereme i benzín jinde takže ani kvalitou paliva by to být nemělo. Závada se ale projevuje zcela stejně. Počkám co z nich vypadne při reklamaci tohoto druhého kousky a uvidíme. Děkuji
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|