Fréza sněhová Vari SF-55
|
|
|
|
|
|
|
host - 58.187 (?) 4.12.2010 18:04
Fréza SF 55 pro VARI systém je dvoustupňová (šnek + ventilátor), ještě posílená o vstupní převodovku, aby zvládla i těžký a mokrý sníh. Samotná fréza je výrobek firmy Kovařík-Hořejší z Lišova, vstupní převodovka je výrobek VARI. Stejně tak jako samotný základ (motor a převodovka DSK 316) je to kvalitní výrobek původem z Česka. Ta vstupní převodovka má za úkol zvýšit otáčky aby uklízení mělo vyšší účinek.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 191.214 (?), 4.12.2010 18:16
To je všechno samozřejmě k dobru věci, ovšem celek tvoří všechny komponenty a tazatel si prostě m u s í za celou sestavu sám osobně stoupnout a zkusit s tím za mrazu sám na vlastní kůži pracovat. Pouze vidět (byť v praxi obsluhované někým jiným) nestačí.,manipulaci na podobném terénu jaký bude potom doma uklízet je třeba vyzkoušet osobně.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 191.214 (?), 4.12.2010 19:31
To je pro slušného prodejce nějaký problém domluvit se s nějakým svým dobrým zákazníkem na ukázce pro potencionálního vážného kupce (kterého mimochodem zkušený prodejce pozná a i kdyby to nevyšlo, tak to prostě v obchodě chodí)? Nebo alespoň jeden výrobek z daného výběru zkouknout a zkusit u někoho v okolí? Pochopitelně v sezoně.
Slušný obchodník ukázku domluví (pokud ovšem už něco prodal a má tedy kde) i když se jedná o výše zmíněnou cenu.Pokud ne, je to také určitá odpověď a vypovídající informace o něm pro kupujícího.
|
|
|
|
|
|
|
host - 225.226 (?), 4.12.2010 20:45
Pane 191.214, rád bych si přečetl Váš názor kterou sněhovou frézu by jste doporučil na odklizení asi 500 m2 plochy, zda-li Vega 651, anebo Vari SF-55.
|
|
|
|
|
|
|
host - 191.214 (?), 4.12.2010 21:40
Pane 225.226,pokud dotaz myslíte vážně, budu se asi občas opakovat ale zkusme to.
Ani jednu z nich jsem neměl možnost ve sněhu zkusit. Nikdo Vám osobně neporadí zodpovědně, pokud neví, jaký přesně terén a jaký povrch budete odklízet. Pokud se jedná o parkoviště s pevným povrchem o rozměrech např.50x10m, je vcelku jedno, co vyberete.Pokud budete odklízet sníh na nerovném povrchu (trávník s nerovnostmi...) nebo se různě proplétat mezi překážkami nebo objíždět např.dům, nedovedu si to se stavebnicí představit. Naposledy jsem řídil sestavu Vari-Honda GXV 160,DSK 316 a bubnová sekačka Samson a upřímně - neobratná moc dlouhá sestava použitelná tak leda na dlouhé rovné plochy, výkon ve vyšší trávě žádný zázrak.Jak jsem záviděl kolegovi s jeho jednoúčelovou o dost kratší Adélou snadnost proplétání mezi stromy v sadě.
Předpokládejme, že ovládání výhozového komínu bude u obou strojů podobně snadné a taky, že Vari SF-55 je po stránce řemesla český velmi kvalitní výrobek, který ovšem musíme pohánět 316-ctkou převodovkou. A protože sestava disponuje maximálně 1 rychlostí vpřed a 1 vzad a ty není možno nijak v průběhu práce měnit, vidím na základě svých zkušeností s touto převodovkou právě ji, jako největší úskalí celé sestavy. Moje zkušenosti se "snadností a přesností" řazení jednotlivých rychlostních stupňů mi napovídají, že bych se při práci v složitějším terénu s častou nutností strefovat jednotlivé rychlosti brzy duševně sesypal, navíc není možno přizpůsobit rychlost pojezdu momentální výšce sněhu.
Proto jsem pro členitý terén vždy zastáncem jednoúčelového stroje, přestože je nám všem jasné, že je snadnější starat se o jeden motor a pouze přehazovat adaptéry. Na druhou stranu je možné, že motory používané v sestavách Vari budou z dlouhodobějšího hlediska spolehlivější pokud je nebudete používat v husté vánici (při odklízení sněhu nebudete foukat sníh proti větru apod.) a v případě poruchy mohou být "servisovatelnější." Pokud na začátku zařadíte 1 a na konci se jen otočíte, vemte Vari.
Tu Vegu bych risknul v případě solidního dodavatele s kvalitním dostupným servisem. Není to lehké rozhodování, je ale dobré zmínit všechna možná pro i proti, na které si kdo vzpomene.
|
|
|
|
|
|
|
host - 225.226 (?), 4.12.2010 22:08
Pane 191.214 děkuji Vám za názor. Teď to odklízím sněhovou radlicí domácí výroby upevněnou otočně ´před MF-70, ale není to ono, tlačím vlastně před sebou zvětšující se hromadu sněhu, která je po několika málo metrech již dále neutlačitelná. Je to prostě taková nouzovka. Proto se rozhoduji mezi nějakou sněhovou frézou střední třídy a máte pravdu, rozhodování není lehké, nabídka je velká a orientovat se v ní je dost složité.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 191.214 (?), 4.12.2010 22:37
Pro zodpovědného člověka je to skutečně problém. Na trhu je kdeco.
Vari mám osobně vyzkoušeno s radlicí, ale na převodovce 317. Je to při mokrém sněhu nebo vyšší vrstvě sněhu nepoužitelné, pokud už dokážete masu sněhu utlačit, není za chvíli kam. navíc to pak dlouho taje po předchozím utlačení.
Dále mám za sebou Vari s předchozím modelem jednostupňové frézy (ještě s motorem Terra) -motor vynikající ovšem fréza naprosto nepoužitelná.
Běžně používáme travní traktor s radlicí - podobný problém jako Vari-musíte stroj velmi zatížit a používat řetězy a stejně je to za chvíli utlačená masa sněhu se kterou už nehnete.
Do té najíždíme dvoustupňovými frézami Jonsered a HQ - výkon 6,5 a 9 PS - to je jiná liga, ale za PENÍZE.
Používali jsme i jednostupňové el. frézy -to je dobré leda na zametání přede dveřmi.
Výsledek je jasný -dvoustupňová fréza s dokonale nastavitelnou a odstupňovanou změnou pojezdových rychlostí vpřed i vzad, v mém případě ještě dokonale nastavitelný výhozový komín o min.180 stupňů a sklopný z místa obsluhy nahoru a dolů, neboť soused by nebyl rád, kdybych mu svůj sníh i přes stísněné manévrovací prostory nafoukal za plot. A i tak se najdou při práci situace, kdy byste potřeboval čtyři ruce.
Zase znovu nelze nic zodpovědnějšího poradit, než buď někde vyzkoušejte, nebo riskněte. Vegu jsem na rozdíl od PP fakt nikdy neobsluhoval.
|
|
|
|
|
|
|
host - 191.214 (?), 4.12.2010 22:46
Jo a ještě drobnost - rozměr a vzorek pneumatik pro použití na sněhu bude rozhodně ve prospěch té Vegy. Dvoutaktním motorům Jikov u Vari byl mráz celkem jedno, v případě čtyřtaktní Hondy se mi nezdálo, že by se jí silnější mrazy (kolem -10)nějak zvlášť líbily. V tom by poradil pan J.S.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 44.31 (?), 5.12.2010 8:56
Já bych nejprve k tématu, už se to posunulo do stádia, kde jsem se zasekl v úvahách já. Speciální stroj - fréza je další harapant do domu. To je fakt. Ale v tomto případě - tazatel a jeho situace - by měl harapanty 2. Menší a univerzálně využitelnou DS316 (kterou přesto, že máme Vari systém nepotřebuji) a druhým a to už podstatně větší a jednoúčelový - sněhovou frézu. Pokud budu uvažovat z pohledu univerzálnosti, tak mě to tlačí do adaptéru - 1 motor k tomu příslušenství. Ale proti je několik dost závažných ale. Jednak zmiňovaná menší výbava adaptéru a jeho menší vhodnost na podmínky této spec. práce. Ale hlavně, když je to cca ve stejné ceně (beru situaci tazatele, který jen dokoupí adaptér sněhovou frézu za výhodnou cenu kolem 12 t) a solidní speciál, tak je podle mého názoru jednoznačně výhodnější speciál. To, že se budu starat o motor navíc ničemu nevadí, naopak, ten motor bude méně zatížený a nestane se to, že prostě dostane zabrat v orbě, dopravě, rotavátoru a potom v zimě nepojede, nebo špatně. Tak se budu muset smířit s tím, že něco nebude v provozu, ale ne, že s jedním motorem padá použití všeho. Další pohled je kvalita - tu předpokládám vyšší u našeho výrobku, ale při dotazu na sněhovou frézu mě bylo ve speciání prodejně vysvětleno, že ty motoru jsou už na úrovni BS, některé i dokonce lepší a že je o pohlídání kvality postaráno. Beru to s rezervou, mohl to být částečně prodejní trik, ale ty frézy fakt jedou, co jsem viděl a slyšel. Dále je tu 2 roky záruka, samozřejmě na dlažební kostku asi nebude uznána. Z mého pohledu se přikláním k lépe vybavenému speciálu, než univerzálnímu příslušenství, které nebude při používání ideální. Ohledně provozu motorů - 4 takt - ve velkých mrazech. Zásadou je olej v motoru, který by měl být alespoň polosyntetika, která tak netuhne a maže velmi rychle. Studený motor má problém s bohatostí směsi (studená spalovací komora, sání, kliková skříň ochuzují směs) a s velkými vnitřními odpory samotného motoru. Takový motor je téměř nemožné zatížit na plný plyn a když se to povede, tak bez zátěže a kdo má trochu srdce, tak to neudělá. Takže nastartovat a nechat zahřát, je to jiné, jako u auta, kdy se má motor zahřát jízdou. Omezit chod motoru na sytič. Bohatá směs ředí olej na stěnách válce a zhoršuje už tak špatné mazání podchlazeného motoru (neplatí pro 2 takt). Během zaujetí z univerzálnosti Vari systému jsem udělal na sekačku RŽS 69 kartáč na sníh s krytem. Stačilo sundat buden nasadit rotující kartáč a usměrňovací kryt. Prachový sníh létal až na 10m před stroj, ale také na motor GXV 160. Po zahřátí s tím nebyl žádný problém, pouze občas proklouzl klíňák, než se odpařil sníh, což bylo rychle. Byl to jen pokus, který fungoval, ale hlavně tím chci ukázat, že provoz v mrazu nebyl problém. Navíc ten zvířený prašan létal daleko víc na motor, než je to u spec. frézy. 4 takty mají v mrazu i výhody. Motor má pomalejší průtok vzduchu - nižší otáčky a 4 doby - než 2 takt. Dále třeba u Hondy si motor vytváří kolem sání teplejší vzduch, tím nezamrzá karburátor, jako u 2 taktu při velkém mrazu a vysoké vlhkosti vzduchu, motor je teplotně stabilnější, takže hned nevychládne při kratší přestávce, nebo doplňování paliva.
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|