DSK317 - repase
|
|
 |
 |
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?) 18.11.2009 20:19
Motorem lze snadno a účinně brzdit. Ovšem je třeba si to vyzkoušet v praxi. Teoreticky se možná zdá, že to nelze, ale opak je pravdou. Navíc - ubráním plynu neznamená, že se rozepne spojka. To, se jako po ubrání plynu při jízdě z kopce stroj hned zastaví? Ani náhodou! Když jedete z kopce a chcete brzdit motorem, musí být zaputá uzávěrka, aby se zrušil volnoběh a to na obou kolech, jinak Vás řídítka vyhodí ze sedadla. Když jedete z kopce a brzdíte motorem, tak se spojka otáčí stejně se spojkovým bubnem a je tedy v záběru. Když uberete plyn, tak setrvačností soupravy jedete dál a podle kopce se i na volnoběh spojka nerozepne, neboť se otáčky drží díky kopci a hmotnosti soupravy. Takže ještě musíte brzdit brzdou na vozíku, jinak by se motor přetáčel, nebo by na nějaké nerovnosti pouť z kopce skončila převrácením, nebo podobně. Brzdit motorem z kopce se dá, ale nikdy nespoléhejte na to, že to motor ubrzdí, je to pouze odlehčení hlavní brzdy a bezpečnostní pojistka proti možnému výpadku hlavní brzdy. Proto mám ruční brzdu samostatně vyřešenou u napojení na hlavní lanka od zadních kol vozíku, aby se to jistilo. Není to vůbec žádná sranda, když se Vám to rozjede s nákladem za zády po nerovné cestě z kopce.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 14.151 (?), 18.11.2009 19:20
To znamená, že jste s Varinou (Terinou) nikdy s kopce nejeli bez brzd. Když se spojka kousne, tak nepustí (nerozpojí se).
|
|
 |
|
 |
 |
|
exot007 - Bronzový Zahrádkář (83) - 180.15 (?), 18.11.2009 19:20
V podstatě lze považovat za brzdění motorem jako takové pokud otáčky motoru jsou vyšší než spínací otáčky spojky a zároveň jsou otáčky bubnu spojky "vyšší"(v uvozovkách proto protože jsou stejné jako otáčky motoru ale kroutící moment se přenáší na motor který je s převody propojen sepnutou spojkou) než otáčky motoru tak se opravdu brzdí motorem.V okamžiku kdy má motor otáčky nižší než jsou spínací otáčky spojky tak bzdíte pouze třením v převodovce samé.
Takže jak bylo výše uvedeno brzdit motorem který běží na volnoběh nelze.
PS: nechápu jak by se mohla spojka kousnout (tedy pokud se nějak nepoškodí)
J.K.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 14.151 (?), 18.11.2009 19:42
Dobře popsáno, ale obávám se, že pro mnohé zúčastněné nepochopitelně. Zkrátka, když se při jízdě z kopce fréza rozjede a vy před tím neuberete plyn, tak se spojka nerozpojí a vy můžete brzdit motorem, i když je zapalování motoru vypnuto. Je to hulvátské a ničí to převod.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 14.151 (?), 18.11.2009 19:50
Nejspíš to popisuji nepochopitelně. Na Teře a Varině jezdím 25 let a myslím, že brzdění mototem považují za nemožné pouze ti, kteří za řídítky těchto strojů nikdy neseděli, nebo jezdí jenom po rovině.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
exot007 - Bronzový Zahrádkář (83) - 180.15 (?), 18.11.2009 20:02
Když se zapalování vypne otáčky motoru knesnou motor se zastaví a rozepne se spojka a motorem tak nelze bzdit!!!
To že někteří považují něco za nemožné neznamená to že to nemožné je :)
J.K.
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 18.11.2009 20:19
Motorem lze snadno a účinně brzdit. Ovšem je třeba si to vyzkoušet v praxi. Teoreticky se možná zdá, že to nelze, ale opak je pravdou. Navíc - ubráním plynu neznamená, že se rozepne spojka. To, se jako po ubrání plynu při jízdě z kopce stroj hned zastaví? Ani náhodou! Když jedete z kopce a chcete brzdit motorem, musí být zaputá uzávěrka, aby se zrušil volnoběh a to na obou kolech, jinak Vás řídítka vyhodí ze sedadla. Když jedete z kopce a brzdíte motorem, tak se spojka otáčí stejně se spojkovým bubnem a je tedy v záběru. Když uberete plyn, tak setrvačností soupravy jedete dál a podle kopce se i na volnoběh spojka nerozepne, neboť se otáčky drží díky kopci a hmotnosti soupravy. Takže ještě musíte brzdit brzdou na vozíku, jinak by se motor přetáčel, nebo by na nějaké nerovnosti pouť z kopce skončila převrácením, nebo podobně. Brzdit motorem z kopce se dá, ale nikdy nespoléhejte na to, že to motor ubrzdí, je to pouze odlehčení hlavní brzdy a bezpečnostní pojistka proti možnému výpadku hlavní brzdy. Proto mám ruční brzdu samostatně vyřešenou u napojení na hlavní lanka od zadních kol vozíku, aby se to jistilo. Není to vůbec žádná sranda, když se Vám to rozjede s nákladem za zády po nerovné cestě z kopce.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 193.235 (?), 7.11.2013 9:55
Brzdění motorem je u tohoto sytému nemožné, je to přímo kravina. Brzdíte jen převodovkou, respektive šnekovým převodem. Když otáčíte šnekem, tak mohou být ztráty na přenosu výkonu až 60%. Když šnekovým kolem roztáčíte šnek, tak ztráty jsou enormní a myslím, že je ještě nikdo neměřil, protože v praksi se to vůbec nepoužívá. Ozubení ŠK je v tomto případě velmi silně namáháno. takže může dojít velmi snadno k jeho destrukci. Při určitém převodovém poměru je tento převod samosvorný. Přenos výkonu může jít jen směrem šnek - šnekové kolo. V opačném případě, to je přenos šnekové kolo - šnek je přenos nemožný a tak můžeme označit velikost ztráty na přenosu 100%. V tomto případě musí být rozměry šnekového převodu voleny, nebo spíše vypočteny tak, aby nedošlo vlivem požadovaného zatížení k jeho destrukci. Že se vám to rozjede s nákladem za zády po takové cestě, jak popisujete a něco se vám stane, tak je to vyloženě vaše chyba. Nikomu takové experimenty nedoporučuji, protože se může stát, že bude aktérovi oblečeno dřevěné sako.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 210.43 (?), 7.11.2013 11:04
Kravina je něco popisovat a dlouhodobě to nevyzkoušet, spojka musí být v záběru a hlavní brzda jistota
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|