Dolmar MS-335.4 U



host - 192.242 (?)
23.8.2013 16:08

číslo pred W u viskozity podla SAE uvádza viskozitu oleja za studena pri -18,čím je číslo menšie, tím je viskozita menšia a na spalovanie oleja nemá žiadny vplyv. čím je to číslo menšie, tím je premazanie za studena rýchlejšie. Ked krovinorez neštartujete pri teplotách pod +10,nemá v podstate opodstatnenie. Najdoležitejší v prípade krovinorezu je číslo za - teda napr 5W-40 teda 40 a tá uvadza viskozitu pri +100. čím je číslo menšie, tak je viskozita za tepla menšia a tu hrozí prenikanie oleja do spalovacieho priestoru. Tento udaj je velmi doležitý, udávadza najnižšiu použitelnu viskozitu pre konkretny motor. Teda ked je predpis SAE 30 je možné použit SAE xW-30 a viac napr SAE xW-40. Tu v podstate pri prekročení viskozity hrozí len mierne zvýšenie spotreby, max 5% na druhej strane je motor v prípade prehriatia, pretaženia lepie chránený. Výkonnostná špecifikácia API je norma americká, ACEA naopak europska. U API je to jednoduché, čím vyššie písmeno v abecede za S-zážihový motor, tým má olej vyššiu výkonnostnu normu. Tu platí tiež písmeno za S može byt rovnaké a vyššie ako predpis výrobcu, nie naopak. APi nepozná pojem znížený viskozitný index, preto u automobilových olejov sa musí sledovat i ACEA, kde A patrí pre zážihové motory. Oleje so zníženým viskozitným indexom ACEA A1 a A5 sa nesmu pužit v motoroch, ktoré nie su na to konštrukčne vyrobené. Motory pre znížený viskozitný index možu použit i ACEA A3 A4. Znížený viskozitný index ACEA A1 a A5 može priniest miernu usporu spotreby PHM a može byt nahradený olejom ACEA A3,A4 je pre priame vstrekovanie - Výkonnostní třídy automobilových motorových olejů

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 192.242 (?), 23.8.2013 16:08

číslo pred W u viskozity podla SAE uvádza viskozitu oleja za studena pri -18,čím je číslo menšie, tím je viskozita menšia a na spalovanie oleja nemá žiadny vplyv. čím je to číslo menšie, tím je premazanie za studena rýchlejšie. Ked krovinorez neštartujete pri teplotách pod +10,nemá v podstate opodstatnenie. Najdoležitejší v prípade krovinorezu je číslo za - teda napr 5W-40 teda 40 a tá uvadza viskozitu pri +100. čím je číslo menšie, tak je viskozita za tepla menšia a tu hrozí prenikanie oleja do spalovacieho priestoru. Tento udaj je velmi doležitý, udávadza najnižšiu použitelnu viskozitu pre konkretny motor. Teda ked je predpis SAE 30 je možné použit SAE xW-30 a viac napr SAE xW-40. Tu v podstate pri prekročení viskozity hrozí len mierne zvýšenie spotreby, max 5% na druhej strane je motor v prípade prehriatia, pretaženia lepie chránený. Výkonnostná špecifikácia API je norma americká, ACEA naopak europska. U API je to jednoduché, čím vyššie písmeno v abecede za S-zážihový motor, tým má olej vyššiu výkonnostnu normu. Tu platí tiež písmeno za S može byt rovnaké a vyššie ako predpis výrobcu, nie naopak. APi nepozná pojem znížený viskozitný index, preto u automobilových olejov sa musí sledovat i ACEA, kde A patrí pre zážihové motory. Oleje so zníženým viskozitným indexom ACEA A1 a A5 sa nesmu pužit v motoroch, ktoré nie su na to konštrukčne vyrobené. Motory pre znížený viskozitný index možu použit i ACEA A3 A4. Znížený viskozitný index ACEA A1 a A5 može priniest miernu usporu spotreby PHM a može byt nahradený olejom ACEA A3,A4 je pre priame vstrekovanie - Výkonnostní třídy automobilových motorových olejů

                     
host - 192.242 (?), 23.8.2013 16:16

podla viskozity nie je možné zistit základový olej, ale oleje 0W a 5W su zvačša hydrokraky, zriedkavejšie PAo a Ester-syntetické, ropné teda minerálne len mimoriadne vínimočne. Najkvalitnejšie oleje su esterové, no sučasne i najdrahšie a nie su najbežnejšie. Usad pri striedaní kvalitných olejov sa bát nemusíte.

                     
host - 116.68 (?), 23.8.2013 19:14
Co se syntetických olejů týká (zejména esterových a polyesterových) tak články na Oleje.cz upozorňují na možnou neslučitelnost s plasty (těsnění, hadičky, plastové díly v rozvodu oleje). Obecně prý bývají nejméně problémové uhlovodíkové základové oleje (tedy minerální) a esterových syntetických olejů se k nim, z uvedených důvodů, většina výrobců přimíchává maximálně 10%. Jestli mi něco vadí tak to, že Dolmar přidá k výrobku olej se sníženou HTHS (High Temperature High Shear) viskozitou, ale ve specifikaci motoru (v manuálu) o této možnosti ani nežblechtne. Podle mne je to celkem zásadní údaj. Myslím, že viskozitu dle SAE si většinou zákazník (obecně u všech motorů) určuje sám, podle způsobu provozování a měl by snad být jen upozorněn na to, že letní třída by nikdy neměla být nižší než nějaká hodnota (klidně odlišná pro oleje se sníženou HTHS viskozitou) kvůli ochraně při přehřátí motoru.
                     
host - 209.65 (?), 23.8.2013 21:18

Subaru Robin EX je klasa.

                     
marcopolo - (6) - 168.2 (?), 23.7.2018 21:55

v zásade je, ale stalo sa mi na 335.4 U že váhadla na ventiloch drží nejaký násuvny čap, ktorý si odpochodoval až pokým nenarazil na kryt - veko ventilov, vyfukový vahadlo ostalo upevnené len na jednej strane - ventil otvaral len nepatrne a sikmo, snáď ho nestihlo podpaliť

myslel som že je problém v karburatore, motor nemal výkon nešiel do otacok zmenil sa zvuk akoby bola bohatá zmes

najazdených odhadom max 70mth

ventilová voľa bola na sacom 0,25mm a vyfukový mal po vráteni čapu 0,20mm

predpisané 0,15mm tolerancia 0,13-0,17

kontrola je podľa manualu každých 200mth

stále nechapem ako si môže čap takto voľne pochodovať až padne vahadlo, asi to už budem kontrolovať často

                     
host - 178.1 (?), 23.8.2013 16:35
Co se týká té vhodné konstrukce motorů pro oleje vyhovující výkonové normě ACEA A1/B1 (resp ACEA A5/B5) našel jsem jen že to nesmí být motory s turbodmychadlem (důvodem je vyšší pracovní teplota). S tím, že když použiji olej s nižším zimním číslem viskozity (například SAE 5W oproti 10W), tak nezlepším studené starty jste si jistý? Distribuce oleje se může zrychlit i o desítky sekund, sníží se spotřeba do plného zahřátí motoru i opotřebení při startu. Hodně lidí to doporučuje, a je vidět že i někteři lidé zde v diskusi (používající oleje s viskozitou SAE 5W) nemají se studenými starty problémy a ještě mají zřejmě nižší spotřebu.
                     
host - 232.138 (?), 23.8.2013 22:19

Nevím jistě kdy se sem dostanu, tak jen pro případné hloubače nad tím olejem SJ 10W-30 se sníženou HTHS viskozitou (APISL, ACEAA1/B1). Dolmar ten olej vede pod ref.číslem 195503-8 (pod tímto číslem ho pozná třeba i francouzká Makita, právě jako položku u MS335.4U). Dále je, snad u oné specifikace, označení Bestell-Nr. 980.008.124 (pod ním ho poznají třeba slováci, a to je vizuálně přesně ten můj olej). Slováci mají vůbec lepší web Dolmaru, český občas skrývá některé produkty, příslušenství neuvádí vůbec, Makita přesměrovává JS. No a na webu dolmar.sk čistě náhodou doporučují olej o viskozitě SAE 5W-30, ale výkonostní třídu nebo alespoň minimální HTHS viskozitu kterou motor potřebuje dodržet jsem nenašel. Jsou to prostě všechno amatéři.

                     
host - 211.123 (?), 24.8.2013 7:15
Můj olej má označení 5w40 api sm/cf. V manuálu chtějí 10w30 api sf a vyšší (automob. olej pro čtyřdobé motory). Jak jsem ten manuál pročítal, tak se má fakt po půl roce měnit, že ztrácí kvalitu i bez používání. Já budu měnit za rok lepší olej, tento mám vyzkoušený z auta.
                     
host - 208.225 (?), 24.8.2013 9:49
Oleje s viskozitou SAE 5/10/15W-40 jsou nejběžnější oleje používané v Evropě. Americká norma výkonosti API je celkem nic nedefinující záležitost a i mnohem lepší třídy splňují i docela "obyčejné" a levné oleje. Třída API SF oznamuje, že jde o olej pro motory z roku 1980 - 1989. Olej obsahuje aditiva pro zvýšení oxidační stability a aditiva proti opotřebení, aditiva pro kontrolu tvorby usazenin za nízké i vysoké teploty, pro ochranu proti opotřebení a korozi. Nad ní již mezitím vznikly třídy SG, SH. SJ, SL, SM které odpovídají modernějším olejům pro novější motory (http://www.oleje.cz/clanek/Vykonnostni-tridy-automobilovych-motorovych-oleju). Olej s viskozitou SAE 5W-40 je zcela jistě olej vyhovující a nemusíte se bát žádného poškození, obzvláště pokud je jeho HTHS viskozita standardní (nesnížená). Já jsem se myšlenkově k "lehkoběžnému" oleji s vyší HTHS viskozitou (výkonostní norma ACEA A1/B1) a viskozitou SAE 5W-30 dopracoval jednak tím, že sekačku momentálně provozuji s olejem se sníženou HTHS viskozitou (který mi dodal výrobce/prodejce) a jednak proto, že chci snížit opotřebení a spotřebu paliva při studených startech. Letní třídu/číslo viskozity (SAE 30) jak se zdá měnit netřeba, olej maže dobře a motor se nepřehřívá. Kdybych měl podezření na zhoršené mazání (nejčastěji vlivem porušení filmu oleje, který při vysoké teplotě příliš snížil viskozitu) hledal bych olej s vyšší třídou/číslem letní/pracovní viskozity, například SAE 5W-40, SAE 10W-40. Myslím, že výrobce určil viskozitu celkem dobře, tedy SAE 10W-30, to že prodejci dodávají mnohdy SAE 15W-40 je také v pořádku, ale myslím že to neúměrně a zbytečně zvedá jak celkovou spotřebu paliva tak opotřebení motoru při studeném startu. Manuál hovoří o kontrole stavu oleje před prací, doplňování po 15-ti hodinách a výměně oleje po 50-ti hodinách (během záběhu motoru po 20-ti hodinách). Já za rok těch 50 hodin nenatočím, (možná někdy natočím jen těch 10 hodin) a zatím měním jednou ročně (na podzim před uskladněním na zimu). Až se mi bude zdát, že je to zbytečné tak interval prodloužím. Když jsme u toho mazání, o úhlovém převodu (převodovce) se v manuálu píše, že doplnění maziva má proběhnout každých 30 hodin. Jak jsem psal používám mazivo Honda (konzistence: tuhá žlutá vazelína) a ubývá velmi pomalu, takže prostě jednou ročně se podívám a doplním. To je asi tak vše. Jen ještě pro úplnost, mé zkušenosti jsou zkušenosti začátečníka, který sekačku používá a hloubá nad ní teprve tři roky.
                     
host - 218.1 (?), 24.8.2013 10:23
Fatální překlep, který znalcům ACEA výkonostní třídy jistě neunikl. --oprava-- Já jsem se myšlenkově k "lehkoběžnému" oleji s NIŽŠÍ HTHS viskozitou (výkonostní norma ACEA A1/B1) a viskozitou SAE 5W-30 dopracoval... HTHS viskozita je dynamická viskozita oleje měřená při teplotě 150°C. Běžně se uvažuje o pracovní teplotě oleje 100°C, ale v některých částech motoru mohou být i místa o teplotě vyšší, například první pístní kroužek může mít údajně i teplotu 250°C. Standardně bývá HTHS viskozita pro benzínové motory větší než 3,5 mPa.s. Když je uvedeno že je snížená (což znamená že olejový film při pracovní teplotě motoru má viskozitu nižší než olej se standardní HTHS viskozitou - tedy klade menší odpor pohybu mechanických částí) tak to odpovídá dle výkonostní specifikace ACEA (třídy A1/B1, A5/B5) viskozitě 2,9 - 3,5 mPa.s.Pochopitelně nesmí nikdy dojít k porušení filmu a selhání mazání. Proto měl výrobce uvést jaká je nejnižší požadovaná míra HTHS viskozity. Vliv na kvalitu mazání a oleje má celá řada faktorů, zejména stáří oleje, pracovní teplota, množství spalin, vody a paliva v oleji. Něco je ovlivnitelné obsluhou, neco seřízením a servisem motoru.
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Zarubňa vchodových dverí13.11.2024
Pracovní stůl skládací12.11.2024
Jotul F 602 ECO nebo Plamen Trenk? máte někdo zkušenost?12.11.2024
Komín T-kus pod úhlem 87°, jaké koleno kouřovodu11.11.2024
Komín T-kus pod úhlem 87°, jaké koleno kouřovodu10.11.2024
Komín T-kus pod úhlem 87°, jaké koleno kouřovodu10.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika