Dolmar MS-335.4 U



                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 217.4 (?) 
11.5.2012 10:57
430 U má výhodu ve velmi příznivých cenách ND a i ceně za takový výkon a provedení. Proti 335.4 ale zaostává v komfortu, vibracech, hluku. Oba mají šoupátkové karburátory, kde se nic nenastavuje, pouze volnoběh dorazovým šroubem. Celkově je dle mého názoru 335.4 o třídu výš a má i nižší hmotnost, chce to vyzkoušet v provozu.
  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
M. P. - (24) - 144.2 (?), 11.5.2012 13:53

Hledal jsem informace na křováky Hitachi (dříve Tanaka), ale nikde nic moc zkušenosti. Mají právě lepší vybrace a váhu než Dolmar. Vidím tam ale větší problém v servisu a ND. I když cenově jsou přijatelné. Asi začu uvažovat i 4 taktu i když původně jsem chtěl dvoutakt. Trochu mě překvapilo, že tam Dolmar nedává svoje motory, ale Japonce (Mitsubishi nebo Robin Subaru), i když chápu, že jsou špica. Nevýhodu vidím jen ve vyšší váze, ale to mi tolik nevadí a v seřizování ventilů.

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 209.193 (?), 11.5.2012 14:22
430U má nízkoemisní 2 takt Mitsubishi a 335.4 4 takt Robin Subaru. Vliv na použité motory má Makita a její obchodní vazby. Ale nemám důvod to považovat za problém strojů, naopak. Záleží na tom, které stroje porovnáváte.
                     
M. P. - (24) - 144.2 (?), 11.5.2012 15:07

No momentálně porovnávám Dolmar 430 U s 335.4 a Hitachi CG 40EAS. Taky jsem přemýšlel o RYOBI RBC 52SB. Potřebuju něco na dosekání po sekačce kolem stromů a na sušení trávy se sklonem 45 stupňů + rovina do 2000m plochy. Chtěl jsem spíš dvoutakt mám doma tři a jsem spokojen (pila, vari, plotostřih). Ale zaujal mě i 4 takt Dolmar. Sekačku mám HQ taky 4takt a spokojenost, jen se občas ucpává. Mohl bych využít stejný benzín, ale to je zatím to poslední. Potřebuju hlavně takový který to zvládne a nebude v sezóně ležet v servisu. Děkuji za radu. Michal

                     
host - 36.162 (?), 11.5.2012 18:40

Tak dnes jsem si zajel do obchodu, kde měli Dolmar MS-335.4 U vystavený. Při odzkoušení mě zaujalo ergonomický a pocitově "festovní" provedení.  Například pogumované rukojeti, masivní rychloupínak řidítek, kovová priruba u motoru apod..  Při držení se ta hmotnost navic zas tak moc nezdála. Jen nevím jaké jsou k němu popruhy. Jsou dvouramenné? Později jsem si potěžkal HQ323RII a ta je fakt lehounká. Jinak servisák Stihlu videl jako nevýhodu Dolmaru a HQ že má jen jeden kroužek na pístu a to se prý může projevit při větším zatížení a stroj se zadrit. To se mi ale nezda, u nás ve městě maji HQ 335R i Oleo Mac a tvrdí že to něco vydrží a jen kritizují servis M... du ža je drahý a neochotný. Stroj si mám prý kupovat s minimalním objemem 35kubíků a v soukromích rukou z výběru mě přežije vše. Dolmar zase o malinko vede před 323RII, tak uvidím. Prosím o názory lidí co mají Dolmar MS-335.4,  HQ323RII, nebo Stihl FS-87 o jejich zkušenosti s provozem. Děkuji Tomáš.

                     
host - 9.2 (?), 11.5.2012 19:15

Ano, servisák Stihlu vidí jako nevýhodu písty s jedním kroužkem, v tom případě je ale naprostý analfabet a jen pomlouvá konkurenci. Dva pístní kroužky mají větší třecí ztráty, což zvyšuje spotřebu paliva a zpomaluje reakci na přidání plynu. Jeden kroužek se dneska používá běžně a v případě odpovídající údržby s tímto řešením nejsou problémy.

No a co se týče popruhů k MS 335.4 U, ty jsou dokonce polstrované a neuvěřitelně příjemné při delší práci, kdy obyčejné levné popruhy tlačí kde se dá :-) Prostě výrobce na tomto křovíku nešetřil ani v drobnostech, o čemž jsem se přesvědčil, když jsem 335ku používal.

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 191.186 (?), 11.5.2012 19:33

Počet pístních kroužků a jejich vliv na chod a životnost motoru nebudeme zatím rozebírat. Ale musí to být už zoufalství, když někdo od fochu toto řekne budoucímu majiteli nějakého přístroje. U 4taktu jsem ještě jeden pístní kroužek neviděl, je to dáno jinou konstrukcí motoru, stíráním oleje z válce a pod. Ale ani zmiňovaný MS 430U nemá jeden pístní kroužek, ale 2. Jeden pístní kroužek má přednost tam, kde je třeba často měnit otáčky a klade se důraz na akceleraci motoru vs ztráty třením, což je hlavně u 2 taktů. Stavte se u něho ještě jednou a naposledy a dejte mu 50,-Kč za to, že Vás nepřímo od sebe odpudil, bude to jeho asi jediný výdělek za den, podle jeho znalostí a zároveň Vám tím ušetřil spoustu nepříjemností, které by Vám později poradil a vy byste podle nich postupoval.

píst MS 335.4
píst MS 335.4
píst MS 430
píst MS 430
                     
host - 85.218 (?), 11.5.2012 21:39

Děkuji, s těmi kroužky jsem si to taky už našel na robinamerica.com. Zatím to vypadá na Dolmar :-). Tomáš

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 191.186 (?), 11.5.2012 21:54

Hitachi - motor je velmi podobné konstrukce, také nízkoemisní, jako u MS 430U, jen výrobce je jiný. Parametry máte v návodu, hmotnost je 7,5 kg.  

                     
M. P. - (24) - 144.2 (?), 11.5.2012 22:42

Děkuji za odkaz na návod, pomůže mi to se rozhodnout. Ale je pravda, že mě zaujal i 4tak od Dolmaru budu si to muset ještě promyslet.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Zarubňa vchodových dverí13.11.2024
Pracovní stůl skládací12.11.2024
Jotul F 602 ECO nebo Plamen Trenk? máte někdo zkušenost?12.11.2024
Komín T-kus pod úhlem 87°, jaké koleno kouřovodu11.11.2024
Komín T-kus pod úhlem 87°, jaké koleno kouřovodu10.11.2024
Komín T-kus pod úhlem 87°, jaké koleno kouřovodu10.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika