Pokud to vezmu ryze z technického hlediska, pak je na prvním místě XP-200. Má litinovou vložku válce, ložisko pod setrvačníkem, kovanou vačkovou hřídel a vysoký zdvihový objem 196 ccm. Takový motor bude pracovat při sečení vysoké trávy s větší lehkostí, protože lépe využije svůj točivý moment. A podle toho bude také vypadat i spotřeba. Motor nemá sytič, ale balonkový nastřikovač, najdete tu i uzávěr přívodu paliva.
Honda má unikátní rozvod OHC řemínkem v oleji, objem 160 ccm, motor je konstruován konstrukčním přístupem,,uniblock", kdy hlava motoru, válec a 1/2 skříně motoru je vyrobena z jednoho kusu slitiny. Válec je povrchově upraven nikasilem. Karburace je vybavena mechanickým sytičem a nechybí uzávěr přívodu paliva. Musím upozornit i na to, že Hondy nemají rády laciný benzín támhle někde z JZD, nejlíp jim chutná V-Power a podobná prémiová paliva se sníženým obsahem biosložky.
Agatha letos dostala nový Briggs 675 EXi - je to už poslední generace s rozvodem OHV a automatickým sytičem (ready start), objemá válce je 160 ccm. Jako jediný motor v nabídce pro Agathu má zdvojený vzduchový filtr (dual clean) - na papírové vložce je ještě molitanový předfiltr. Motoru nechybí komfortní tlumič výfuku pro snížení hlučnosti.
Je to vcelku jedno, jaký motor na Agátu, každý má něco, kvůli čemu je něčím zajímavý. Volba je tak prakticky na uživateli.