Dakr Proton vs.Vari Agatha



host - 9.6 (?)
15.4.2016 16:12

Pokud to vezmu ryze z technického hlediska, pak je na prvním místě XP-200. Má litinovou vložku válce, ložisko pod setrvačníkem, kovanou vačkovou hřídel a vysoký zdvihový objem 196 ccm. Takový motor bude pracovat při sečení vysoké trávy s větší lehkostí, protože lépe využije svůj točivý moment. A podle toho bude také vypadat i spotřeba. Motor nemá sytič, ale balonkový nastřikovač, najdete tu i uzávěr přívodu paliva.

Honda má unikátní rozvod OHC řemínkem v oleji, objem 160 ccm, motor je konstruován konstrukčním přístupem,,uniblock", kdy hlava motoru, válec a 1/2 skříně motoru je vyrobena z jednoho kusu slitiny. Válec je povrchově upraven nikasilem. Karburace je vybavena mechanickým sytičem a nechybí uzávěr přívodu paliva. Musím upozornit i na to, že Hondy nemají rády laciný benzín támhle někde z JZD, nejlíp jim chutná V-Power a podobná prémiová paliva se sníženým obsahem biosložky.

Agatha letos dostala nový Briggs 675 EXi - je to už poslední generace s rozvodem OHV a automatickým sytičem (ready start), objemá válce je 160 ccm. Jako jediný motor v nabídce pro Agathu má zdvojený vzduchový filtr (dual clean) - na papírové vložce je ještě molitanový předfiltr. Motoru nechybí komfortní tlumič výfuku pro snížení hlučnosti.

Je to vcelku jedno, jaký motor na Agátu, každý má něco, kvůli čemu je něčím zajímavý. Volba je tak prakticky na uživateli.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                  
host - 9.6 (?), 14.4.2016 21:31

Jenže SVčka jim léta fungovaly, oni k tomu nebyli dotlačeni Hondou, ale emisním předpisem, resp.výjimkou, která skončila, takže už museli začít modernizovat. Ale i nové motory jim fungují a velice dobře. Podívejte se třeba na Instart, je to velmi zajímavé řešení. Ale tím nechci shazovat Hondu, mají výborné motory.

                     
host - 178.9 (?), 14.4.2016 22:22

Japonci předběhli Ameriku - doporučuju přečíst a zapamatovat. Konkurence Hondy a dalších japonských výrobců donutila BaS něco dělat s jednoduchými motory SV.

                     
host - 9.6 (?), 15.4.2016 7:38

Je to trochu nadsazené - připadne mi to jako pěkně napsaný PR článek. Je pravda, že Honda excelovala rozvodem OHC u sekaček a jiných strojů (do jejich křoviňákovýho miničtyřtaktu GX35 jsem se přiznám obrazně řečeno,,zabouchnul", je úžasný) a i dneska má uživateli stále co nabídnout. Všechno má svoje ale. Přestali vyrábět motor o kubatuře 135 ccm, což pro ně byla vstupní kategorie a k tomu jim Briggs natolik šlape na paty, že je v nabídce předstihnul - pro zahradní techniku mají tolik motorů v tolika kubaturách (125,140,150,160,190 a 223 ccm), že tohle tempo nedá nikdo. Evidentně měli v šuplíku trumf a ten teď vytáhli na svět. Krom objemu 190 ccm, kde původního Inteka OHV,,faceliftovali" na řadu 800 a tím vzniknul nový základ pro ještě lepší motor, úplně obměnili u malých motorů nabídku. Třeba na model 950 series, který se používá v náročnějších aplikacích (modulární nosiče nářadí, ridery, bubnové sekačky), dodnes nikdo nezkonstruoval adekvátní konkurenceschopný typ motoru tak, aby to,,devítikilu" uřízlo prodejní koláč. A to je jen část pravdy. Víc to rozvádět nechci, odbočoval bych od tématu.

                     
host - 48.106 (?), 15.4.2016 9:21
To je čemu se bráníš, Honda nasadila laťku a je dobře, že se v BaS chytli za nos.
                     
host - 15.29 (?), 15.4.2016 11:27
Nedalo mi to a zajel jsem k prodejci který obě sekačky má na prodejně a nechal jsem si je odkrytovat. Pán 9.6 měl pravdu, jsou tam obrovské rozdíly v kvalitě už na první pohled.
                     
host - 227.97 (?), 15.4.2016 13:23

A který z těchto motorů VARI XP-200, Briggs&Stratton 675 SeriesTM a HONDA GCV 160 co tam dávají je nejlepší? Do sekaček agatha.

                     
host - 178.9 (?), 15.4.2016 15:19
Nejlepší technicky je OHC Honda, potom OHV XP200 a nakonec SV BaS. Všecky poslouží, osvědčené dlouhou dobu jsou Honda, BaS.
                     
host - 9.6 (?), 15.4.2016 16:12

Pokud to vezmu ryze z technického hlediska, pak je na prvním místě XP-200. Má litinovou vložku válce, ložisko pod setrvačníkem, kovanou vačkovou hřídel a vysoký zdvihový objem 196 ccm. Takový motor bude pracovat při sečení vysoké trávy s větší lehkostí, protože lépe využije svůj točivý moment. A podle toho bude také vypadat i spotřeba. Motor nemá sytič, ale balonkový nastřikovač, najdete tu i uzávěr přívodu paliva.

Honda má unikátní rozvod OHC řemínkem v oleji, objem 160 ccm, motor je konstruován konstrukčním přístupem,,uniblock", kdy hlava motoru, válec a 1/2 skříně motoru je vyrobena z jednoho kusu slitiny. Válec je povrchově upraven nikasilem. Karburace je vybavena mechanickým sytičem a nechybí uzávěr přívodu paliva. Musím upozornit i na to, že Hondy nemají rády laciný benzín támhle někde z JZD, nejlíp jim chutná V-Power a podobná prémiová paliva se sníženým obsahem biosložky.

Agatha letos dostala nový Briggs 675 EXi - je to už poslední generace s rozvodem OHV a automatickým sytičem (ready start), objemá válce je 160 ccm. Jako jediný motor v nabídce pro Agathu má zdvojený vzduchový filtr (dual clean) - na papírové vložce je ještě molitanový předfiltr. Motoru nechybí komfortní tlumič výfuku pro snížení hlučnosti.

Je to vcelku jedno, jaký motor na Agátu, každý má něco, kvůli čemu je něčím zajímavý. Volba je tak prakticky na uživateli.

                     
host - 11.40 (?), 15.4.2016 18:55
Technicky je nejvyspělejší rozvod OHC.
                     
host - 125.210 (?), 15.4.2016 20:17

A presne preto majú všetky profi stroje OHV :)

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Zarubňa vchodových dverí13.11.2024
Pracovní stůl skládací12.11.2024
Jotul F 602 ECO nebo Plamen Trenk? máte někdo zkušenost?12.11.2024
Komín T-kus pod úhlem 87°, jaké koleno kouřovodu11.11.2024
Komín T-kus pod úhlem 87°, jaké koleno kouřovodu10.11.2024
Komín T-kus pod úhlem 87°, jaké koleno kouřovodu10.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika