Černý motorový olej
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 231.226 (?), 28.10.2010 12:48
s motorom nemusí byť vôbec nič... zloženie paliva sa dosť často mení/vylepšuje/ výrobcom... potom by sa mal použiť sj novší typ oleja, lebo starý typ oleja neni schopný rozpustiť nový druh splodin... preto ten šedý olej doteraz... potom ste asi kúpil novší typ oleja, aj keď s tým istým značením, a ten už rozpustil tie usadeniny v motore a teraz sa dostali von z motora... ale to je v poriadku, lebo sa mení olej a nie motor... ak je olej špinavý, tak čistí motor zvnútra... ak je olej čistý, tak nečistí motor.../motor bez nejakých usadených splodín vo vnútri ani neexistuje okrem nového nepoužívaného./...Juraj ...preto sa sj zloženie oleja neustále vyvíja spolu aj s vývojom palív... preto aj u starších kosačiek sa nesmiete držať iba návodu... ako sa mení zloženie paliva, tak sa aj doporučujú novšie typy olejov... neni to iba reklamný ťah... terajšie paliva nemajú okrem zápachu a názvu s 10 rokov starými palivami spoločné skoro nič... prísady sú úplne iné... aj celkové zloženie paliva... a tým pádom aj splodiny sú úplne iné a hlavne sú neporovnatelne tvrdšie, lepšie držia na stenách motora a ťažšie sa odstraňujú... preto musia byť iné oleje...
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 32.221 (?), 28.10.2010 13:46
Z "horšieho "oleja na lepší?
To je na pováženie... keď prejdete na lepší olej tak ten vám ako ste napísali rozpúšťa usadeniny, ale nieje to výhra. To môže spôsobiť upchanie kanálov a následné zadretie motora. Ja osobne používam olej na ktorý je mašinka naučená a žiadny problém...
BC
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 44.31 (?), 28.10.2010 13:50
Mimo uvedené, tedy závadu to ovlivňuje také zatížení motoru. Možná si to neuvědomujete, ale letos se sekalo daleko více, než jindy. Trávy bylo hodně a pořád měla podmínky růst. Proto bych vycházel z toho, že olej je pouze více opotřebený, než dříve. I u nového motoru se při výměně oleje nevypouští čirý olej, ale je tmavě zbarvený. Zejména u takového jednoduchého motoru, který nemá filtraci oleje a jeho znehodnocení karbony, teplotami a zatížením je relativně rychlé. Ale i černý olej není takový problém. Viděl jsem motory, které byly v chodu jen díky černému oleji, podstatně staršímu, nevyměněnému několik let, ale bylo jej tam dost. To je důležité, neboť potom funguje správně rozstřik oleje - mazání. Samozřejmě, čím starší motor, tím větší netěsnosti, větší podíl karbonů v oleji z nekvalitního spalování. Ćást karbonů je v motoru na místech, která se nepohybují. Pokud je použitý jiný olej, který je rozpustí, jak bylo uvedeno, tak se to projeví na znehodnocení oleje zčernáním. Takový olej je třeba ihned vyměnit. Ale uvádíte, že olej používáte stejný, tak nevím, zda došlo ke změně složení oleje, že by to způsobilo uvedený stav.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 231.226 (?), 28.10.2010 14:31
ponechať stejné označenie je bežné, ale obal sa väčšinou mení... ale hlavne zloženie...
|
|
 |
|
 |
 |
|
jardo - Bronzový Zahrádkář (91) - 121.50 (?), 28.10.2010 15:39
Je možné, že máte z nejakého dôvodu bohatú zmes, keďže sviečka je čierna. Sadze sa usadzujú v celom spalovacom priestore a odvode spalín. Neviem, či je možné nejako u Vášho motora zmes ochudobniť. Zo zapchania olejových kanálov obavy mať netreba, tieto motory žiadne kanály ani nemajú. Sú mazané veľmi primitívne. Jediná podmienka je, dostatok oleja, ani málo ani moc. Pre kľud duše by snáď bolo vhodné očistiť povrch motora, hlavne chladiace rebrá, aby sa motor neprehrieval. Váš motor má za sebou ešte len pol života.
Ja ale olej mením radšej na jar. Je zbytočné aby starol a absorboval vzdušnú vlhkosť počas zimy niekdy pod šopou.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|