Postřik stromů v květnu?

walter. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2078) - 168.10 (?)
13.5.2023 9:31

U jabloní je nejdůležitější postřik insekticidem proti květopasu jabloňovému ve stádiu myšího ouška, na ten už je pozdě, neboť jabloně už jsou po odkvětu, případně ve vyšších polohách kvetou, fungicidem proti strupovitosti (pokud nejde o strupovitosti rezistentní odrůdu), na ten už je čas a insekticidem proti obaleči jablečnému, ten bude později. Ostatní postřiky jsou víceméně nadbytečné a jen zatěžují životní prostředí. Žír listů jabloní bývá většinou zanedbatelný a neohrozí úrodu. Walter

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 75.131 (?), 13.5.2023 9:12, zobrazeno: 1004x
Zjistil jsem, že mi něco žere listy jabloní a jelikož jsem v tomto naprostý amatér, prosím o radu jaké ošetření aplikovat teď v kventnu (pokud tedy už není na nějaký postrik pozdě).

walter. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2078) - 168.10 (?), 13.5.2023 9:31

U jabloní je nejdůležitější postřik insekticidem proti květopasu jabloňovému ve stádiu myšího ouška, na ten už je pozdě, neboť jabloně už jsou po odkvětu, případně ve vyšších polohách kvetou, fungicidem proti strupovitosti (pokud nejde o strupovitosti rezistentní odrůdu), na ten už je čas a insekticidem proti obaleči jablečnému, ten bude později. Ostatní postřiky jsou víceméně nadbytečné a jen zatěžují životní prostředí. Žír listů jabloní bývá většinou zanedbatelný a neohrozí úrodu. Walter

host - 34.49 (?), 13.5.2023 9:44

To jsem udělal, květopas se mi ale vysmál. Myslím si teď, že by se měl postřik udělat ještě dříve, než ve stádiu myšího ouška.

host - 75.131 (?), 13.5.2023 10:07
Ok, děkuji. A čím konkrétně teď ten postřik udělat? Našel jsem tento přípravek - MOSPILAN 20 SP. Tím by to šlo?

host - 81.144 (?), 13.5.2023 13:39