nové odrůdy jabloní
|
|
|
|
|
|
|
host - 176.18 (?) 28.10.2008 0:07
Je pravda, že se hrozně špatně shánějí novinky, jak jabloně, tak ostatní - sháněla jsem jabloň Dima dost dlouho a hrušeň Armidu snad 4roky. Oba stromky už mám, ale jelikož je pro mne ze zdrav.důvodů problém dojet si někam pro stromek, nechala jsem si hrušeň poslat ze školky Šťastných a byla jsem mile překvapená jak kvalitou stromku, tak jednáním. Nemíním to jako reklamu, ale když je dovolena kritika, měla by být dovolena i pochvala...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 143.70 (?), 18.10.2008 19:07
Dobrý den, vidím že jste chválil možnost poštovního dodání od vámi zmiňované firmy. Rád bych tuto možnost také využil, a proto bych se rád informoval, zda jsou zasílané stromky opravdu kvalitní a dobře zabalené a jaká je asi tak cena poštovného. Za informace vám předem děkuji a mnoho zahradnických úspěchů. Děkuji Martin
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 176.18 (?), 1.11.2008 1:19
Ohledně podnoží se lze domluvit mailem - co mají a co ne, jeden den pošlou, druhý den přijde, kořeny v igelitu vlhké + celý zabalený =neodřený, poštovné cca 150,-Kč, ale cena ZK pod 100,- s průměrem kmínku 3,5 cm...
|
|
|
|
|
|
|
host - 197.143 (?), 18.10.2008 22:08
Dobře, výjimky potvrzují pravidlo, a je možné, že Vámi zmiňovaná firma je poctivá. Ale znám lidi co si raděj dojedou i 200 km. A já sám bych nebyl výjimkou. S prodejcem si mohu pohovořit a hned vím jak se věci znalý.
Setrvačnost u některých určitých odrůd (třeba nerezistentních) je dána poptávkou velkoodběratelů, jestliže si nasmlouvají 10 tis šampionu na M9, tak ho udělají. Měl jsem ale na mysli spíš tu poznámku, že by měly školky dělat více pro zahrádkáře a na tu jsem tedy reagoval.
Mám dojem také opačný jako př. Vysloužil, že nyní už se opět vrací i vzrůstnější podnože právě pro takové potřeby, jako je výsadba v trávníku a bez trvalé opory do zahrad. Kromě MM 106, která byla dosud nejčastější, vím o M7 a MM 111. na nichž lze zapěstovat zákrsek i čtvrtkmen, který samozřejmě bude mít vzrůstnější korunu, ale také silnější kořeny. Bohužel jak jsem se dočetl v časopise zahradnictví každá z těchto podnoží na něco trpí (M9 a M26 nevyjímaje). Minimálně je to bradavčitost kořenů.
Juraj Kafka
|
|
|
|
|
|
|
host - 248.116 (?), 27.10.2008 19:01
Zráva hosta ze 17.10 jak jsem se dočetla tak už vlastníte novou odrůdu jabloně LIPNO už s ní máte nějaké zkušenosti co se týče chuti, já ji u nás ve východočeskám kraji nemohu sehnat ve školkách by měla být až příští rok s pozdravam Faltová Hana
|
|
|
|
|
|
|
host - 161.138 (?), 27.10.2008 23:58
Paní Hano Faltová!
Podívejte se u vás po prodejci, který odebírá stromky z Fytosu Plzeň. Tam se tyto a další novinky množí, ale myslím, že nemají zásilkovou službu. Pavel Skála
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 130.20 (?), 29.10.2008 9:45
Ad 197143 ze 17.10.
Máte pravdu, ne každý může dělat všechno. Já, jako zákazník, kupující 2,3 či maximálně 5 stromků pro velkoproducenta nejsem zajímavý. Nebo také může být jiný pohled. Spokojený zákazník se vrátí. Má také okruh přátel a známých, kterým řekne - tam nechoď a tam ano. Je mnoho e-shopů, kde Vám vezmou objednávku i na jeden šroubovák a pošlou - samozřejmě za úplatu. Nebo také drahý fotoaparát, zahradní domek, či cokoliv jiného. Nebo lze zboží rezervovat, připravit pro zákazníka apod. Prostě přístupy jsou různé. Stromky sice nejsou šroubováky, ale jsou také jen specifický druh zboží. U citované firmy se mi líbí internetová nabídka, atraktivní sortiment i orientace na rezistenty a moderní odrůdy. 3 roky po sobě vždy kvalitní stromky s krásným kořenovým systémem. Není internetový prodej, nelze rezervovat, musím brát kombinaci podnož - odrůda, jaká je. Chybí mi pocit váženého zákazníka, kterému je třeba vyhovět, aby přišel zas. Je to hodně, nebo málo? Z.E.
|
|
|
|
|
|
|
host - 97.194 (?), 29.10.2008 10:14
Vážený, neberte prosím další řádky osobně, jen se pokusím trošku věc vysvětlit. Jsem přesvědčen, že osobně jste i pro velkoobchod zajímavý, rozdíl je ale v tom, že jeho obrat skutečně potřebuje zaplatit ty pracovníky, co se kolem všeho pohybují. A to zisk ze 3 - 5 odebraných stromků bohužel nemůže. A ani reakce dalších zákazníků s tímto množstvím. Sám jsem se prodejem ovocných stromků zabýval, ale postupem času zájem tak upadal, že jsem prodavačku platil z jiné činnosti. Zkrátka zjistíte, že si to vůbec finančně nemůžete dovolit. Stromek proti šroubováku je specifický hlavně v tom, že je to živý organismus. Zabalit šroubovák bude zřejmě úsměvné, zabalit a expedovat ovocné stromky je trošku jiné. No a pokud byste chtěl kombinaci podnož odrůda dle svého, tak to by ten školkař potřeboval vědět 3 roky předem. Ale věřte tomu, že školkař skutečně hodně přemýšlí nad tím, co a na co bude očkovat, či roubovat. Jinak by bohužel zřejmě skončil, či změnil předmět podnikání. Neříkám, že jinde je to jednoduché, ale srovnám třeba brambory. Na jaře zasadíte a za zhruba 120 dní můžete začít vyorávat. Je to jídlo, odbyt bude bez problémů. U ovocného stromku to trvá 3 - 4 roky a výsledek? Nejistý prodej. Stanislaw
|
|
|
|
|
|
|
host - 130.20 (?), 30.10.2008 6:31
Přečetl jsem již více Vašich názorů a vážím si Vašich zkušeností. V tomto případě však Váš nálzor nesdílím. Přístup k zákazníkovi je otázka filozofie firmy, lze nabídnout maximum služeb za přiměřenou úhradu. Pokud zákazník vybírá z nabídkového katalogu, je jasné, jaká kombinace podnož-odrůda je pro tento rok v programu, ale nemusí být právě dnes na prodejně. Jde o servis pro zákazníka a tudíž možnost vydělat - pokud ovšem maloprodej není jen malý vedlejšák. I tak díky za trpělivost a čtení toho, co bych měl spíše adresovat firmě. Z.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|