Kubáček 2016
|
|
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 103.236 (?), 26.3.2016 16:17
objednali jsme tusim předloni na podzim 100 jabloni a prisly vsechny v poradnu av krasnem stavu, vsechny se chytly!, nechal jsem od kazde odrudy vzorek plodu, abych mel jistotu odrudy a souhlasi to, takze za me rozhodne spokojenost
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 130.56 (?), 26.3.2016 17:21
Nemám nic proti nakupování v eshopech, ale jsou věci které bych si tam nikdy nekoupil. A ovocné stromky k ním patří v první řadě. To bych tu odrůdu musel moc zoufale chtít...
Než riskovat nějakou záměnu nebo vyložený podvod který bych zjistil až po pár létech, tak to raději počkám až si ji budu moci osobně koupit a hlavně vybrat si pěkný, velký a zdravý stromek.
Než nějaký "nedomrlý" špičák z eshopu doroste do velikosti stromků jaké jsem byl zvyklý kupovat - aby ve venkovním sadu přežily, taky uplyne pár let.
Rafael.
|
|
 |
|
 |
 |
|
JKo - (26) - 77.97 (?), 26.3.2016 18:32
A ve školce poznáte odrůdu? Jinak pokud jde o kvalitu stromku, tak jste v eshopu odkázán skutečně na milost a nemilost, na druhou stranu kromě asi tří špičáků, které mi nedávno poslali ze Strážnice, jsem vždy dostal pěkné stromky. A když pošlou špatné, reklamuju nebo už neobjednám. Nemyslím, že by eshopy hřešily na to, že po nás potopa. Doba je už jinde a toto forum je toho důkazem. U mně pro nákup v zahradnictví/školce mluví spíš pocit, který nedokážu pojmenovat, ale přirovnal bych ho k "shopaholictví" u něžnějšího pohlaví.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 128.17 (?), 26.3.2016 20:02
Ke shopaholictví se hrdě hlásím. Trpím jim už dlouho a je bohužel chronické a léčit se nedá.
*
Odrůdu v "nějaké směsi" samozřejmě nepoznám. Ale ve školkách a zahradnictvích které mám rád mají takové boxy které jsou rozdělené podle druhů a odrůd. V každém boxu je velká cedule s názvem odrůdy a všechny stromky, nebo většina v nich, má cedulku.
Takže se něco poznat dá. Přinejmenším když něco do nějaké ohrádky nepatří.
Navíc je vše v kypré hlíně, nikdo mi nebrání si stromek vytáhnout a podívat se mu na kořeny. Poblíž je rýč a pokud si po sobě neudělám pořádek sám - nezahrnu vše zpátky hlínou, udělá to obsluha. A nevyčítá to nikomu...
*
A co se týká velikosti stromků, tak abych je odvezl, naložil třeba do menší dodávky, tak mi i půjčili nůžky a na místě jsem si je "brutálně" ostříhal. I když z toho byli trochu v šoku. Ale jinak žádný problém typu "odvezte si ty větvičky". Jen se zeptali jestli je nechci na rouby?
A jak jsem zmenšoval velké keře rybízu se slovy - "ten bordel si vezmu a nařízkuji si ho ať tu nemusím pořád něco kupovat" mi ještě radili jak to nejlépe udělat:-))))
Rafael.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 138.170 (?), 26.3.2016 21:47
Ale v těch boxech máte přece jen nějakou šanci si jednotlivé výpěstky mezi sebou porovnat.
A taky chování a přístup majitele a zaměstnanců na kterých je hned veřejně vidět jaký mají k těm stromečkům a výpěstkům vztah.
*
Ve větších eshopech to balí a zasílají beztak jen bezejmenní zaměstnanci nebo brigádnici bez motivace, mizerně placení a bez zájmu a tak...
Stromek jako stromek - vytrhnout, zabalit, poslat...
*
Ale nedá se to samozřejmě paušalizovat, to ne!!!
Rafael.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 182.227 (?), 27.3.2016 7:17
Viděl jsem několikrát, jak si zákazník vytahoval založený stromek. Že polámal větvičky u dalších dvou stromků mu moc nevadilo. Byl bych zvědavý, co prodejce s těma polámanýma dělá. A zdá se, že by měl přibrat dalšího brigádníka. aby zarýval rozfofrované stromky. Myslím, že každý prodejce velmi rád přenechá takového zákazníka konkurenci. P
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
Ivan Hlavatý - Diamantový Zahrádkář (4384) - 114.80 (?), 27.3.2016 9:43
U zodpovedného predajcu, ktorému záleží na dobrom mene, takéto cedule NESMÚ OPUSTIŤ areál predajne. Je to pohŕdanie zákazníkom. Uvediem 2 prípady, ktoré asi ale nie sú zriedkavé. Kamarát kupoval pred 2 rokmi niekoľko stromčekov, väčšina bola zo Slovenska a Čiech, len Starking bol z Maďarska. Cedule nechal na stromčekoch, teraz po 2 rokoch som sa na ne pozrel - okrem jednej boli všetky už biele, bez textu. Tá jedna bola v perfektnom stave - akoby ju vytlačili včera. Hádajte ktorá to asi tak bola...??? Druhý prípad: kupoval som hrušku Nojabrskaja (Novembrová, niekedy nazývaná aj Xenia či Oksana) v jednom obchode na Slovensku (radšej ho nebudem menovať). Na zväzku stromčekov svietila rukou načarbaná ceduľka "Nova Brskaja" (bez podpníka). Predavačke som slušne povedal že to nemajú správne (a že to môže miasť zákazníkov, lebo túto zimnú odrodu by niekto mohol považovať za "Novú Brzkú"-teda letnú..). Len sa na mňa začudovane pozrela a prehodila niečo v tom zmysle, že ona to vie, ale to písala jej kolegyňa - a že to dajú do poriadku. Po asi 2 týždňoch som bol na tom istom mieste kupovať jabloň, a na ceduliach milej hrušky svietilo "Nova Brskaja". A ja som už nepovedal nič, nebolo totiž čo dodať...
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|