Hledám zvláštní jabloň

host - 183.146 (?)
2.4.2010 19:39

Se zájmem jsem přečetla diskuzi o zvláštní jabloni, již dříve jsem se tady na fóru ptala po jabloni, která rostla na sousedovic zahradě, v okolí Litomyšle, a říkalo se jim "řepáky" protože byly tak velké, chuť nic moc, jako děti jsme je tam před 50 lety chodily krást, tak velká jablka jsem nikdy neviděla. Myslím, že by to mohlo být to Boikovo obrovské, jak jsem ho viděla na fotografii, snadno se omačkalo. Teď máme pozemek, kde bychom chtěli založit sad ze starých odrůd, vysokokmenů nebo polokmenů, pro naše vnoučata, aby si mohla hrát pod korunami stromů. A vzpomínám na jablka svého mládí, hlavně na Panenská jablíčka.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna

host - 231.226 (?), 5.1.2010 13:03

vďaka tejto téme som vlastne zistil že to jablko "ušľachtilé žlté" mám na záhrade... popis a foto zodpovedá... aj foto bez názvu vyššie... To s názvom ušlachtilé žlté je asi vybraté kvôli výstave... inak sú skôr krivé, ako na foto bez názvu... popis zodpovedá aj s tým postupným hnednutím... sž zhnitím ale sa nerozpadne... jablka su velké až velmi velké / voči iným odrodám/ a krivé do jednej strany... ktoré som nedočiahol sú ešte teraz na strome... strom je to velký..koruna priemer asi 8m.a viac   /boli už rezané aj pred tým než som to kúpil/ tak možno by boli aj širšie... ja ho už tretí rok postupne zmladzujem... strom má možná aj viac ako 50 rokov... ja som v podstate tretí /možno štvrtý/ majitel... mám to iba tri roky ale mám 7 odrôd jabloní a vyzerá to tak že všetky sú staré odrody /až teraz začínam zisťovať aké... pôvodný majitel už roky nežije /a pozostalí nevedia o stromoch nič.../...všetky údaje sedia ako píše 6.15...aj 53.136...ak to nafotím pripojím foto... Juraj   okolie Košíc

Juraj2 - (3) - 231.226 (?), 9.2.2010 12:44

prikladám foto posl. 3 ks... ako bolo aj hore spomínané niektoré kusy /najvyššie na strome mali červené líčko/...