Gascoigneho šarlatové
|
|
|
|
Petr z Pardubic - Diamantový Zahrádkář (10317) - 70.240 (?) 14.10.2020 15:02
Prosím o sděleník, kde bych mohla sehnat několik jablíček gaskonské šarlatové. pěstoval je dědeček a z dětství si je pamatuji, chtěla bych ještě jednou v životě tu chuť zažít. Koupila jsem si údajně tento stromek, letos měl 2 plody, ale není to ono, a myslímmže je to parména šarlatová, ošidili mě, buď úmyslně nebo ne, ale já nejsem odborník a přesto pznám jiný tvar jablka, jinou barvu, jinou chut.
Věra Topinková, Čelákovice
Tato odrůda má na zdejším fóru snad 3 nebo 4 vlákna (Gaskoňské šarlatové), tak jsem Váš příspěvek přemístil sem. Mám ho naroubované tady i na Vysočině, plodů jsem se zatím nedočkal. Jedna zdejší prodejna zdravé výživy nabízela každoročně BIO jablka Wealthy a Gaskoňské šarlatové, a to byla hodně velká lahůdka tyto plody, to Vám řeknu.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mittwoch - Stříbrný Zahrádkář (312) - 168.129 (?), 23.10.2015 22:55
Souhlasím s Petrem, že jeho chuť je velmi dobrá. Ale... byť jsem na něm vyrostl, dal bych dnes přednost jiným odrůdám. Chuť je typická, řekl bych parfémovaná, ale jinak než u rodiny "Maců". Víc do malinova snad. Nemám ho teď po ruce. Rozhodně je třeba zmínit jeho neduhy - velmi si tyká s monilií, ve špatném sklepě brzy vadne a ztrácí šťavnatost, trpí skládkovými chorobami, strupovitostí. Taky je potřeba zmínit, že řadě lidem, kterým jsem jej dával ochutnat přišel "příliš navoněný" a nechutnal jim. Věřím však že v přísnějším tvaru a pod vedením např. pana Polehly může dát špičkové, vyrovnané plody, luxusní chuti.
Zdraví Mittwoch
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 8.137 (?), 2.11.2015 15:46