pivoňka

Daniela. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1262) - 204.208 (?)
2.5.2008 0:01

Máte pravdu, že podle odborné literatury by se pivoňky měly přesazovat v srpnu.  Já jsem již několikrát, kvůli zahradním úpravám a výběhu pro psy, přesazovala pivoňky v březnu, nejpozději v dubnu - podle počasí.  Pokud jsem dodržela rady, které jsem psala výše, vždy se uchytily dobře. Poradila mi to tak sousedka a když jsem u ní viděla, že to jde, udělala jsem to stejně.  Možná má někdo jiné zkušenosti, ale jde to i takto.  Zdravím - Daniela.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

host - 187.10 (?), 11.4.2008 21:00, zobrazeno: 35468x

Mám prosbu, mohu teď přesadit pivoňku? Už začíná rašit. Děkuji mnohokrát za radu, jsem naprostý začátečník.  Klempířová

host - 139.114 (?), 11.4.2008 22:18

Loni touto dobou jsem získla novou zahradu, kde jsem pozorovala, co kde leze ze země. Mimo jiné i pivoňky. Stěhovali jsme po zahradě vše. Maliny, byliny, květiny, keře. Pivoňky jsme vyryli s velkým balem a umístili jinam, všechny se ujaly, kvetly a letos lezou ze země, jako by tam sídlily roky.

Daniela. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1262) - 204.208 (?), 11.4.2008 23:01

Na přesazování pivoněk je nejvhodnější doba právě nyní - březen až duben. Při přesazování se snažte dodržet přibližně stejnou hloubku, v jaké původně rostly. U dřevitých pivoněk by mělo být místo očkování asi 10 cm pod povrchem půdy. Hlízy bylinných pivoněk by měly být pokryté jen dvou až čtyrcentimetrovou vrstvou zeminy. Přesazování snáší velmi dobře.   Zdravím - Daniela.

host - 187.10 (?), 12.4.2008 10:09

Děkuji moc.  Přestěhovali jsme se loni na podzim do  domku se zahradou a nemám  vůbec žádné zkušenosti s ničím, tak jsem ráda za každou rada. Ještě jednou díky.  

host - 169.30 (?), 1.5.2008 9:07