Ako strihať?

víítek - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (573) - 6.15 (?)
16.3.2011 16:18

Jakou normu myslíte? Můžete být konkrétnější?

V normách ČSN jsem nic nenašel. Standardy EPOP řeší zdravotní stav rozmnožovacího materiálu. Vyhláška 332/2006 se sice řeší koruna, ale u školkařských výpěstků.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna

host - 235.249 (?), 15.3.2011 16:35

Alespoň na něčem se shodneme...

Pro tazatele: Nektarinka je jen odrůda broskvoně. Až na plody vypadá úplně stejně, roste stejně a má stejné listy. Meruňka má listy úplně jiné. Jste si opravdu jistý že to je tak jak říkáte?

Gipsy - (7) - 228.128 (?), 15.3.2011 18:06

Máte pravdu, aspoň vidíte, aký som odborník , mám vymenené názvy nektarinky a marhule. Ale keby mali listy, tak sa nepomýlim, až tak zle na tom zase nie som...

Rony - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1084) - 249.198 (?), 15.3.2011 17:48

V tomto stavu doporučuji začít znovu se založením korunky. Stromek už rozhodl, že si korunu vytvoří hodně vysoko a není tudíž šance nějakým jiným a mírným řezem dosáhnout rovnováhy. Takže kořenů už má dostatek a když ten spodní obrost odřežemě tak, že zůstanou 2 pupeny na každe ze dvou větví a pak terminál zakrátíme na 3 až 4 očka dočkáme se mohutného nárustu nových výhonů ze kterých korunka půjde udělat vyvážená. Proč 2 pupeny. Jistota, že některý nebude slepý a pak budou si konkurovat a my si rok poté vybereme ten lepší výhon, takže zůstane jen jeden. A z toho terminálu určitě vyraší nové mohutné větve založené přibližně ve stejném patře a tudí s vyváženým růstem.

host - 151.38 (?), 15.3.2011 18:04

A další hlavní úkon, který by se měl udělat je snížit výšku kůlu, nebo změnit jeho polohu na opačnou stranu kmínku.Tím se podpoří vyrůstání letorostu na té straně kmínku, kde dosud byl, a kde letorosty schází.Taky by mu slušela větší vzdálenost od kmínku.

rostislavik