Zelena zahrada
|
|
|
|
Chemický Alí - Diamantový Zahrádkář (1247) - 166.66 (?) 20.2.2009 10:57
Je to zavádějící pohled, tvrdíte že alternativou jsou buď hypermarkety, nebo systém "autorizovaných servisů" s diktátorskou morálkou. Ale tak to není. Jen na okraj, osobně preferuji značkové prodejny a servisy, jenom nechápu, proč většinu značkového zboží mohu v záručním režimu bezplatně servisovat v k tomu určených servisech, ale jen pro STIHL to možné není :-)))
Navíc, u většiny zboží jsou ceny vyrovnané - koupíte je v kamenném obchodě za podobnou cenu jako na webu. Tlak distributorů zajistí podobné ceny od výrobce. Tak to má být. Pokud ovšem výrobce neučiní to, co dělá STIHL. Některé dealery preferuje, jiné penalizuje.
Svět obchodu se mění, výrobci se buď adaptují, nebo padnou. Před pár lety bylo nemyslitelné, aby Vám někdo vyráběl auto s personalifikovanou výbavou "na přání", dnes je to pravidlo. Chápu, že STIHL je firmou vyrábějící v Evropě a tudíž velmi draze, jenom nechápu, proč by koncový uživatel měl platit benefity německy hovořících odborářů..
Ve vašem příspěvku postrádám pojmenování příčinných souvislostí. A to je důležité.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.107 (?), 19.2.2009 17:00
Pedro, telefon jsem zvedl a dá se říci, že jsem se domluvil.
|
|
|
|
|
|
|
host - 124.192 (?), 19.2.2009 20:39
Dobrý večer, po přečtení těchto řádek vám chci napsat i něco já. Nebudu tu chválit ani hanit zz. Nechci tu psát o marketingu stihl, ale když je doba taková, že si o všechno co potřebujeme napíšešme mailem do internetového obchodu a necháme si to poslat poštou za nejnižší cenu, tak se nám také může stát, že si za dva roky nebudeme mít kde nechat nabrousit řetěz a jestli nám náhodou dojde olej tak na něj počkáme nějaký ten den, protože někdy je pošta docela pomalá. Tohleto polatí myslím všeobecně. Od známého vím o případu kdy si pán koupil televizi v internetovém obchodě a po zapojení nešla. Tak ji sbalil a jel ji vyzkoušet ke kamarádovi. Tam běžela, ale dověděl se, že k tomu musí mít ještě nějaký mezikus. První nápad byl, že zaběhne do elektra a tam to koupí. Když vysvětlil prodavači co potřebuje, tak odpovědzněla,, tak si to sežeňte kde jste si koupil tu televizi". My ji tu také máme a máme i mezikus, ale neprodáme. Pán jim řekl, že ji mají dražší než na netu a prodavač odpověděl, to víte my musíme platit prodavačky, svítit, topit a platit nájem. Takže majitel televize neuspěl. Přeji hezký večer a zamyšlení Radek.
|
|
|
|
|
|
|
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář (18316) - 94.12 (?), 19.2.2009 22:42
K zamyšlení to, pravda, je, ale na žehrání směrem k internetovým obchodům je už pozdě. Je to tak neúčinné, jako boj s větrnými mlýny, nebo jak bychom řekli dnes, nejde močit proti větru.
Soudím, že za soumrak kamenných obchodů internet nemůže. Mohu-li mluvit za situaci některých menších měst, již pár let před nástupem e-obchodů řada těch kamenných ustoupila asijským obchodníkům s textilem a barům s výherními automaty. Běžný sortiment se přesunul pod střechy nákupních zón na předměstí. Zaměstnaný člověk je nucen chodit právě tam, neboť ty obchody, co zbyly, mívají po 17. hodině odpoledne zavřeno. Šíře sortimentu je pak kapitola další..
Za sebe jsem rád, že internetové obchody jsou. Aspoň lidé necítí omezené možnosti jen proto, že bydlí dál od hlavního města.
|
|
|
|
|
|
|
Chalupář - Stříbrný Zahrádkář (303) - 236.75 (?), 19.2.2009 23:39
Osobně mám dojem, že malé krámky s čímkoliv živí důchodci a ženy na mateřské, normálně zaměstnaný člověk opravdu nemá šanci do nich zavítat, ani kdyby chtěl.
Vcelku si myslím, že zahradní nářadí se ale bude i do budoucna prodávat spíš v kamenných obchodech, protože přece jen je rozdíl vidět nástroj na obrázku a držet ho v ruce. Otázka je, nakolik se udrží strategie "výhradních dovozců" a "výhradních dodavatelů náhradních dílů" atp. Asi bude mizet úměrně k tomu, čím víc bude na trhu laciného nářadí na jedno použití, protože bude čím dál naléhavější úvaha "Mám tomu arogantnímu šupákovi v servisu zaplatit XX peněz za opravu s nejistým výsledkem, nebo si mám za těch XX peněz pořídit jiný stroj v hyper/super/hobbymarketu s dvouletou zárukou?"
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 20.2.2009 7:13
Ano pane Chalupáři, máte 100% pravdu. Lepší je koupit v tom hyper/super/hobbymarketu stroj na těch pár dnů co bude fungovat s dvouletou zárukou. Dát vydělat řetězci, který zaměstnancům platí minimální mzdy, daně odvádí do pokladny jiného státu, než člověku, který vám stroj vezme do opravy třeba v deset večer, daně musí platit i když nemá zisk a rozhodně udělá pro opravu vašeho stroje podstatně víc než ten market! A proč, protože to je třeba soused, který by si mohl vydělat a to se u nás nesluší a protože mu nemůžete nakukat vše co vás napadne v případě závady v záruce, je pro vás arogantní šupák! Je zajímavé, že právě z řad " chalupářů " se rekrutuje většina víkendových zákazníků, kteří se chovají stylem " teď přišel tvůj knížepán, tak se smekej "! Nezajímá je, že je víkend a potřebný díl nelze nikde pořídit, oni potřebují dělat hned a ten arogantní šupák ho neumí sehnat, v tom marketu mají zavřeno, ale to je v pořádku, tam přeci pracují lidé a ti mají nárok na volno, no ne? Výhradní dovozci byli, jsou a budou, jsou to totiž většinou firmy minimálně se spoluúčastí výrobců! Mně by spíš zajímalo zda by jste si šel koupit nové auto do marketu, s vědomím, že s ním také nemusíte dojet ani domů, karoserii má z materiálu v kvalitě tak na 4 roky, lak vám spláchne první větší déšť a slunce letních veder! Motor má obsah 1 litr, ale karoserie je pro 8 cestujících a ještě tunu nákladu!? Hlavně, že máte záruku dva roky!
Poslední případ s pilou Homelitte 3316 mne opravdu přesvědčil, že hyper/super je opravdu super. Pila po dvou hodinách nešla použít, nedala se seřídit a tak jsem zákazníka odeslal k prodejci (OBI), oprava byla provedena do 14 dnů, po hodině jakés takés "práce" to samé, evidentně se opravou neobtěžoval nikdo. Jak jsem na to přišel? Označil jsem některé díly, které pro opravu je nutné demontovat, abych zákazníkovi dokázal jak "výhodně" nakoupil. Nebylo s nimi pohnuto! Resumé - oprava s jistým výsledkem, dodržena záruka ke spokojenosti zákazníka, stroj odpovídá pořizovacím nákladům.
A jen k té poznámce v úvodu vašeho příspěvku, vy jste v zaměstnání také 20 hodin denně? A věřte, z mých zákazníků je minimum důchodců a ženy na mateřské teprve ne! Vše je pouze a jenom na domluvě! Pomalu, ale jistě ve mně zraje názor, že se začnu chovat jako většina, tedy od 7 do 15,30 a padla a víkend? Mám přeci nárok na volno! Jen nevím z čeho budu živ, když těch pár korun, které takto vydělám, odevzdám na státní dotace ze zásady nepracujícím, chudé doktory a bůh ví co ještě!
|
|
|
|
|
|
|
Chemický Alí - Diamantový Zahrádkář (1247) - 166.66 (?), 20.2.2009 10:57
Je to zavádějící pohled, tvrdíte že alternativou jsou buď hypermarkety, nebo systém "autorizovaných servisů" s diktátorskou morálkou. Ale tak to není. Jen na okraj, osobně preferuji značkové prodejny a servisy, jenom nechápu, proč většinu značkového zboží mohu v záručním režimu bezplatně servisovat v k tomu určených servisech, ale jen pro STIHL to možné není :-)))
Navíc, u většiny zboží jsou ceny vyrovnané - koupíte je v kamenném obchodě za podobnou cenu jako na webu. Tlak distributorů zajistí podobné ceny od výrobce. Tak to má být. Pokud ovšem výrobce neučiní to, co dělá STIHL. Některé dealery preferuje, jiné penalizuje.
Svět obchodu se mění, výrobci se buď adaptují, nebo padnou. Před pár lety bylo nemyslitelné, aby Vám někdo vyráběl auto s personalifikovanou výbavou "na přání", dnes je to pravidlo. Chápu, že STIHL je firmou vyrábějící v Evropě a tudíž velmi draze, jenom nechápu, proč by koncový uživatel měl platit benefity německy hovořících odborářů..
Ve vašem příspěvku postrádám pojmenování příčinných souvislostí. A to je důležité.
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 20.2.2009 11:49
Ano, byl by to zavádějící pohled, pokud bych tvrdil to co mi podsouváte. Vaše názory mi připadají k věci a rozumné, nedělejte tedy to co je tu tak oblíbené, čtěte celé příspěvky a i ty na které navazují! Nevytrhávejte věty z kontextu! Prosím!? Do tohoto vlákna to sice nepatří, ale litera zákona říká jasně kde má zákazník uplatnit reklamaci. A je to logické, prodejce vydělal na prodeji celku, musí nést tedy z udělené marže momentální náklady na záruční opravy. Refundace a záležitosti s ní spojené jsou otázkou vztahu mezi prodejcem a dovozcem, výrobcem, ty zde nehodlám zveřejňovat. Jinak, pro vaši informaci, nejsem až tak úplně značkový a záruky přesto mohu provádět. Také nejsem zastáncem těch dvou krajních možností jak jste je popsal. Také prodávám nové celky a se zárukou. A vůbec se mi nelíbí trend dovozců vůči prodejcům, tedy požadovat jakoukoli nepřiměřenou investici do prodejny, zboží a pod. Jenže u nás se toto chování stalo standartem, zavedeným zbohatlíky pochybného původu z minulého režimu! Slušný, poctivě pracující odborník, neměl možnost vstoupit po revoluci na trh s několika miliony v kapse! Pár výjimek vyrobily restituce, jinak většina začínala stejně, tedy v garážích a pod. Politika STIHLu je a byla i pro mne záhadou, ovšem platí pro ni také výše napsané řádky!
Svět obchodu se nemění, mění se zákazníci. Před dávnou dobou bylo možné pro "některé vybrané zákazníky", objednat si Š 100 a novější modely s individuální výbavou již z výroby, na západě to bylo naprosto běžné. Úvaha o benefitech pro německé odboráře je zcestná, stejně tak by mohl promluvit on, při koupi u nás vyráběného zboží! Podivná je jen cenová politika, kdy naše zboží je prodáváno v zahraničí levněji než doma! A nejsou to jen výrobky, ale např. i el. energie!
A příčinná souvislost v mém předchozím příspěvku? Jednoduchá : " Podle sebe soudím tebe! ". Odpovídá totiž panu "Chalupáři" na jeho invektivy! Nejsou-li vám jasné konkrétní věty, napište je a já vám je vysvětlím.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 35.234 (?), 21.2.2009 12:09
Pane Ali. S Vámi je poměrně těžké vézt rozumnou diskuzi. Neustále upravujete fakta k obrazu svému. Když jsem vysvětlil že si přeje STIHL prodej svých výrobků z důvodu bezpečnosti budoucího majitele, jistoty originálu a vůbec původu, zajištění kvalifikovaného servisu a navedl jsem Vás na www.adresu kde si STIHL nechal své podmínky překontrolovat kompetentním orgánem, vysypal jste z rukávu věty a paragrafy o porušování konkurenčního prostředí, kartelových dohodách a já nevím čím vším. Přitom to že STIHL má v ČR přibližně 130 prodejen se servisy které jsou vzájemnou konkurencí a současně jsou konkuencí ostatním značkám jste jaksi zapomněl přiřadit.
Když Vám napíšu že není možné aby ZZ měla zboží běžnou cestou distribuce zboží a že určitě neprodá výrobce nic bokem, protože u STIHLA se podrazy nedělají, tak napíšete že stejně to má ZZ bokem přímo od výrobce, protože dle Vás je to běžná praxe. Asi se to u jiných společností stává, asi i tam kde jste pracoval a tak jste dospěl k tomu že je to tak všude.
V jiném příspěvku zase říkáte, že preferujete sám osobně odborné prodejny, ale v jiném, nazýváte to, když výrobce požaduje prodej na úrovni za diktátorství.
Ale ono opravdu není reálně možné vyrobit na úrovni STIHL kvalityty v Číně,(aby se neplatili drazí němčtí odboráři) prodat to téměř zadarmo přes internet, nebo v nějakém sklepě a současně zajistit odborný servis s dodávkami ND pokud chybí v servisu do 24 hodin tak jeak je u STIHLA zvykem. Ono by dokonce asi nebylo komu prodat i za malé peníze, prptože nezaměstnaní většinou nic moc nekupují. A když se bude levně vyrábět zboží především někde jinde než v evropě, bude asi levné, ale se všemi dalšími důsledky.
V jiném příspěvku když se někdo předtím pokusil se řídit Vaší oblíbenou discíplínou, myslím tím paragrafy, konkrétně se přispěvatel pokusil upozornit na to že v občanském zákoníku je mimo jiné napsáno, reklamace se uplatňuje v místě nákupu, neníli v záručním listě uvedeno jinak. Okamžitě jste to nazval oblíbeným postulátem jak se zbavit odpovědnosti, nebo tak něco, bylo to na jiné lince a tak volně cituji.
A tak zvašte sám zda se s Vámi dá o něčem rozumně diskutoat Mirek
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 21.2.2009 13:06
Zdravím Mirku, to opravdu nemá cenu se čílit. A to Alí ještě není z těch nejhorších! Jsou tu tací, kteří by chtěli aby výrobce prodával za výrobní náklady, prodejce levněji než výrobní náklady a při řešení reklamací prodejce přidal ještě jednu pilu navíc! Vy tu otevřeně řeknete co děláte, co vás živí a okamžitě je z vás arogantní šupák! Bez zodpovědnosti a skrupulí, zlatokop a hajzl. Jen v jedné věci nemáte tak úplně pravdu, poslední dobou mi připadá, že nezaměstnaní mají více peněz než zaměstnaní! Ono je u nás národním sportem jít na ÚP a bokem, na černo, si přijít na docela pěkné peníze! Diskuze je opravdu nemožná, je to jako bavit se s hluchým, připoutaným čelem ke zdi!
|
|
|
|
|
|
|
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář (18316) - 94.12 (?), 20.2.2009 12:43
Píšete:
...Nezajímá je, že je víkend a potřebný díl nelze nikde pořídit, oni potřebují dělat hned a ten arogantní šupák ho neumí sehnat, v tom marketu mají zavřeno, ale to je v pořádku, tam přeci pracují lidé a ti mají nárok na volno, no ne...?
Rozumím Vašemu rozhořčení, ale zkušenost mám přesně opačnou. Je víkend, potřebuji pracovat, značkový servis zavřel v pátek ve čtyři a jedinou možností je koupit v marketu, který má otevřeno i v sobotu a neděli, často až do večera. U Vás je tomu snad jinak?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|