Zelena zahrada



PedroKV - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (127) - 184.232 (?)
17.2.2009 22:29
odpověď hostovi 11.107 z 12.2.: jestli Vám nikdy neodpověděli na žádný e-mail, zvedněte bez bázně a hany telefon a vyřiďte to po telefonu. Při množství spamů v dnešní době antispamové filtry vyhážou i to, co je slušný a spořádaný mail. Občas s tím mám také problém. Nechci se nijak zastávat ZZ (ani kohokoliv jiného), jen vemte v potaz tuto eventualitu.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
HH - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (154) - 112.250 (?), 17.2.2009 22:45

odkud berete "jistotu" že centrála dodává někam někomu napřímo a tím obchází vlastního distributora. Němci mají ve svých věcech pořádek a pro zastoupení není problém podle výrobního čísla vysledovat cestu stroje z výrobní linky až po konečného dealera kdekoli na světě. Protože ZZ není autorizovaným distributorem Stihlu, musí někde výrobky nakoupit, lhostejno zda u nás, nebo v americe, ale dle firemní strategie Stihlu určitě ne z centrálního skladu, ale od jednotlivých dealerů kteří tím porušují své smlouvy se Stihlem, s rizikem s tím spojeným (až ztráta dealerství)

                     
Chemický Alí - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1247) - 7.210 (?), 18.2.2009 1:04

mno, samozřejmě můžete mít pravdu Vy, ale o nákupu v Evropě hovoří cena.

Legrační by ovšem bylo, pokud by ZZ, či jiný subjekt

A.nakoupil od velkoobchodníka v USA (tj. ne přímo od stihlu)

B. zboží dovezl přes oceán

C. proclil

D. přidal svoji marži, DPH a stále by byl levnější o 30% než Stihl ČR....

To už by snad volalo po bojkotu zboží.,

Zboží lze skutečně vystopovat, nicméně, většina centrál ráda maximalizuje svůj zisk a nemá často problém podrazit vlastní autorizované dovozce v konkrétní zemi. Není to ale, v tom s Vámi musím souhlasit, stoprocentní pravidlo.  Ale jak jsem již psal, volný trh v EU je podrážen nesystémovými výjimkami, chtěl bych vidět ale toho smělce, který by v USA chtěl někoho připravit o dealerství na základě toho, že prodal třetímu subjektu mimo USA. Se zlou by se potázal..

Firemní strategie je v tomto případě směs nepříliš stravitelných ingrediencí a můžeme si být naprosto jistí, že tato pravidla dlouhodobě nepřežijí a v současnosti chrání pouze výrobce.

                     
host - 216.69 (?), 19.2.2009 12:19

Nedávné stanovisko antimonopolního úřadu k systému prodeje Stihl je tady.

                     
Chemický Alí - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1247) - 7.210 (?), 19.2.2009 13:20

ANo ale pouze opakujete co zde již padlo - příspěvek k tomuto rozhodnutí je výše - hovoří o blokových výjimkách, kde jsou, kde bydlí, a proč jsou negativní deviací.

Pro pořádek zopakuji co jsou to blokové výjimky,  rozhodnutí antimonopolního úřadu nemohlo být jiné - jedná se o výjimku, která  povolí jinak trestné chování proti zásadám volného trhu.

V podstatě říká :" Milý zákazníku, jsi naprostý idiot a mi pro Tvé dobro omezíme tvá nezadatelná práva a uděláme z TEBE nesvéprávnou onuci, protože jako správní ouřadové víme nejlépe co je pro tebe to dobré." 

Blokové výjimky bývají z úst soudných ekonomů, nebo korektních podnikatelských subjektů  označovány jako nesystémové, hloupé a deformující trh.  Naprosto logicky bývají tyto a jiné výjimky často označovány za výsledek korupčního , či lobbystického jednání.

                     
host - 216.69 (?), 19.2.2009 16:40
Je mi sympatické, když někdo pranýřuje, že úředníci dělají ze zákazníků nesvéprávné idioty, které musí stát, resp.úřad trvale vodit za ručičku. Na druhé straně však nechápu, že tento liberál současně schvaluje, když tentýž úřední moloch nařizuje výrobcům, jakým způsobem MUSÍ prodávat své zboží. (Samozřejmě tím nemyslím produkt, který má monopolní pozici na trhu, do kterého prostě nelze vnést konkurenci, viz např. tzv. síťová odvětví - železnice, rozvody energií atd.). Jestliže však onen "vyčuraný šmudla v centrále libovolného koncernu" (např. Stihlu) vymyslel motorovou pilu, investoval peníze do jejího vývoje, výroby, distribuce, marketingu atd., nechápu, jakým právem mu kdokoliv, kdo se na těchto obrovských investicích nepodílel, chce diktovat, za jakých podmínek tuto pilu MUSÍ prodávat. Výše zmíněný svobodný zákazník se totiž v případě, že se mu podmínky prodeje právě téhle pily nelíbí, může sebrat, jít klidně o dům dál a koupit si jakoukoliv jinou pilu z nepřeberné nabídky dalších značek, od Husqvarny až po čínské atrapy z rýžové oceli prodávané opálenými spoluobčany na parkovištích z kufru letitého žiguli. Výklad antimonoplního práva, jak ho chápe socialistická EU a nad kterým např. americký obchodní svět jen kroutí hlavou, v důsledku silně připomíná známou bolševickou praxi: Každý schopný podnikatel je vpodstatě kulak, kterému prostě předepíšeme povinné dodávky do společného znárodněného hospodářství a on je bude plnit, nebo půjde do kriminálu. Pracující lid nám za to ještě zatleská. Shrnuto: Už samo používaní pojmu "vertikální kartel" (dohoda výrobce s dalšími distribučními články o podmínkách prodeje tohoto zboží) je v plně konkurenčním prostředí socialismus jak vyšitý...
                     
Chemický Alí - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1247) - 7.210 (?), 19.2.2009 23:18

OK, v mnohém s Vámi souhlasím, nicméně jistě se mnou budete souhlasit, že velké množství primárních kvalitních výrobců dokáže dobře ošetřit práci servisu na své produkty koupené uvnmitř jednoho trhu. A najdou se i značkoví a kvalitní výrobci, kteří Vám za mírný poplatek nabídnou servis v celosvětové síti bez ohledu na to, kde byl zakoupen.

Přenášet svoji snahu o maximální profitabilitu na zákazníka je prostě hajzlovina. Místo toho abych zajistil redistribuci plateb za záruční servis Mých výrobků.

A obzvlášť odporné je, pokud vytvořím vlastní předpisy, které předkládám prosťáčkům s rádobyprávnickou zavádějící terminologií a tyto se snažím děsit výrazy "legální", či "ilegální".Místo toho, abych napsal korektně:" koupíte li námi vyrobené zboží jinde než u autorizovaných dealerů, zapomeňte na servis ve smluvních servisech, protože nám kazíte cenovou politiku a jste nám ukradení."

Víte, mnoho let jsem pracoval v zaměstnaneckém poměru pro nadnárodní koncerny (které bychom mohli označit jako značkové, originální) a nikoli jako řadový zaměstnanec. Moje zkušenost byla taková, že ty, které se snažily chovat vstřícně a liberálně byly prostě fajnovější. Ti nejlepší dokázali vyjít zákazníkovi vstříc i v případech, kdy na to zdánlivě neměl nárok.

Obchodní strategie Stihlu je marktingový relikt, petrifikovaný na úrovni poloviny minulého století. Je dlouhodobě neudržitelný, a jistě bude zajímavé sledovat středně a dlouhodobě jeho hospodářský výsledek.

Netuším, jaký je podíl na světovém trhu podíl (jistě kvalitního)  Stihlu, nikde to neuvádí, ani ve své výroční zprávě. Husquarna uvádí své pily s takřka 40% podílem na profi trhu, Stihl jistě nebude mít zbylých 60%, třebaže je to hlavní a nejsilnější konkurent, je zde ještě několik malých hráčů. Poučné je je obě zprávy číst - Husquarna si chválí růst, Stihl (třebaže také rostl) běduje nad vnějšími vlivy a kurzu Eura a Dolaru. Pro obě firmy je samozřjmě nejzajímavější trh v USA.

To, že je EU peklo na zemi je bez diskusí, nicméně právě blokové a jiné výjimky jsou jedním z mnoha pekelných mechanismů. EU v podobě, jakou zažíváme není institucí zajišťující konkurenceschopnost, ale pouze ekonomickým ghetem ožebračující pod heslem sociálního státu své podnikatele a zároveň kladoucí ochranářské hranice proti světu venku, protže bez ochranářských opatření by padla na ústa.

PS. Máte naprostou pravdu, kumu se to nelíbí, koupí Husquarnu, a tak je to správné a jediné dobré řešení.

                     
PedroKV - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (127) - 184.232 (?), 17.2.2009 22:29
odpověď hostovi 11.107 z 12.2.: jestli Vám nikdy neodpověděli na žádný e-mail, zvedněte bez bázně a hany telefon a vyřiďte to po telefonu. Při množství spamů v dnešní době antispamové filtry vyhážou i to, co je slušný a spořádaný mail. Občas s tím mám také problém. Nechci se nijak zastávat ZZ (ani kohokoliv jiného), jen vemte v potaz tuto eventualitu.
   
host - 66.193 (?), 17.2.2009 23:06

Koupil jsem u nich Dolmar 420C a vše jak má být český návod i český záručák se servisními místy (doufám že je originál :-)). Jinak jednání emailem v poho, dodání taky.  Když jsem tu pilu kupoval byla u nich nejlevnější cena na trhu, pak ji o něco zdražily a dala se sehnat někde i o chlup levněji a teď jsem koukal, že levnější něž jsem ji kupoval (7500,-).  Taky jsem kupoval něco od Fiskarsu a tady na stránkách někdo psal o padělcích - to mě pak velice pobavilo. Martin

      
host - 174.222 (?), 18.2.2009 0:02

Měl jsem od nich první pilu STIHL a úplně v pohodě-originál krabice, nářadí,český návod.Pracují s nižší marží a to štve zlatokopy, není divu.

   
PedroKV - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (127) - 184.232 (?), 18.2.2009 6:14
Ještě bych rád připomněl zákazníkům (nejen) internetových obchodů, že dle §598 Obč. zákoníku máte nárok na náhradu nutných výdajů spojených s reklamací (poštovné). Firmy se k tomu obvykle moc neznají.
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Pracovní stůl skládací26.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika