Cestička z nádražních pražců
|
|
|
|
adri - Stříbrný Zahrádkář (263) - 187.246 (?) 26.4.2010 11:37
no ja si myslim, ze to zasieralo prirodu aj predtym, ale predtym bolo vsetkym jedno, ze sa otravila baza niekde pri trati v strede prirody, kde nikto nebol (alebo pri ceste, alebo kde ja viem este), ale ak si otravim zeleninu v zahrade, takt o mi asi bude vadit.
kedysi sa aj jablka rastuce popri cestach oberali ze mnam a teraz ze fuj.
adri
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 172.4 (?), 16.6.2008 21:30, zobrazeno: 30869x
Dobrý den, prosím poradí nám někdo čím rozřezat dlouhé pražce? Motorovou pilu nám nedoporučovali, prý bychom si ji zničili.A jestli se dájí ještě něčím natřít. Děkuji za Vaše názory a rady Mirka
|
|
|
|
|
|
|
host - 90.168 (?), 16.6.2008 21:46
Pražce (prach a kamínky v nich) vadí řetězu, pile to je jedno. Nejlepší je mít starý řetěz na "špinavou práci" Gl.
|
|
|
|
|
|
|
host - 204.34 (?), 17.6.2008 17:17
Před řezáním pražce v místě plánovaného řezu dokonale očistit ocelovým kartáčem a ve škvírách šroubovákem.
A pro tu cestičku: pozor: za mokra příšerně klouže, je to na rozbití nosu (nebo jiných částí těla). Někdy se kvůli tomu pražce pobíjí králíkářským pletivem.
Josef.
|
|
|
|
|
|
|
host - 20.60 (?), 20.9.2008 19:45
"Upozornění pro zahrádkáře
Pracovníci odboru ŽP zjistili, že někteří zahrádkáři využívají vyřazených železničních pražců k zajištění svahů, ohrazení zahrádek ap. Vyřazené dřevěné železniční pražce jsou odpadem ve smyslu § 3 odst. 3písm. b) zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech, veznění předpisů pozdějších, dále jen „Zákon o odpadech”. Pražce byly určeny pro stavby železnic
a jejich původní účelovéurčení zaniklo. Pražce jsou při výrobě pod tlakem napouštěny karbolínem, který je karcinogenní a k dalšímu znečištění celého železničního svršku (např. oleji) dochází provozem na dráze. Z těchto důvodů jsou demontované použité pražce a ostatní materiál železničního svršku nebezpečným odpadem a musí s nimi být tak i nakládáno.
Z výše uvedených důvodů dochází k ohrožování životního prostředí (vyplavováním nebezpečných látek do půdy,
povrchových a podzemních vod) - pražce nelze pro stavbyna zahrádkách použít. Věříme, že obě upozornění bude veřejnost chápat jako snahu úřadu chránit životní prostředí."
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 250.126 (?), 25.4.2010 17:21
Máte pravdu. Je tu ještě jeden důvod - na pražce padá odpad z otevřených WC systémů. Štěrk vytěžený při opravách tratí je proto hodnocen jako hygienicky závadný odpad. Pražce jsou na tom stejně.
|
|
|
|
|
|
|
host - 129.96 (?), 26.4.2010 9:57
To je přinejmenším pozoruhodné. Roky pražce přírodě nevadily a jen je někdo přesune na zahrádku, už pracuje s nebezpečným odpadem. Zřejmě tedy celou svou životnost nevyplavovaly škodlivé látky do půdy a jen se dostanou na zahrádku, tak začnou vyplavovat. Zajímavé.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
adri - Stříbrný Zahrádkář (263) - 187.246 (?), 26.4.2010 11:37
no ja si myslim, ze to zasieralo prirodu aj predtym, ale predtym bolo vsetkym jedno, ze sa otravila baza niekde pri trati v strede prirody, kde nikto nebol (alebo pri ceste, alebo kde ja viem este), ale ak si otravim zeleninu v zahrade, takt o mi asi bude vadit.
kedysi sa aj jablka rastuce popri cestach oberali ze mnam a teraz ze fuj.
adri
|
|
|
|
|
|
|
host - 118.10 (?), 20.3.2009 22:06
Pražce jsou při výrobě tlakově impregnovány látkou na bázi uhelného oleje. Takže natírat jdou pouze olejovou barvou.
Ale jinakjejich využití na zahradě vůbec nedoporučuji. Jednak nevypadají moc esteticky, a jednak ta impregnace je pěkný prevít. Když je čerstvá, tak se za tepla vytahuje na povrch a když na to zaprší, tak je to jak mejdlo. Spodní vodě to taky neprospívá a opalovat se v okolí je i škodlivé pro kůži.
Dají se sehnat většinou jen pražce, které již hnijí a jsou celkově ve velmi špatném stavu, neboť pro potřeby železnice mají dlouhou využitelnost. Na hřebech by měl být uveden rok jejich poslední impregnace, ale většinou jde o druhou impregnaci po desítkách let.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|