Jak je to s růžemi?

Bohuna - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (166) - 186.113 (?)
3.9.2008 11:45

Nejsem odborník na růže, ale sdělím vám svoji zkušenost. Dostala jsem vícekrát růžičky, ale doma v teple mi nikdy nevydžely. Odkvetly a začaly opadávat lístky a někdy i poupata všechny nevykvetly. Tak jsem je dala ven a když odkvetly tak jsem je zasadila do záhonu. Mám je tam již třetí rok a snad vždycky mi kvetly dvakrát Musíte ale odstránit ty odkvetlé květy. Oni někdy ani moc nedrží protože na jednom stonku má i vícero květů. Myslím si, že je můžete vysadit ven i teď protože v tom květináči jsou jistě již zakořeněny a jinak růže není pokojová rostlina.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

host - 137.91 (?), 2.9.2008 10:15, zobrazeno: 3687x

Proč se mají vysazovat na dušičky? Když tedy teď 4 minirůže předpěstuji v bytě v květiváči a potom v říjnu rozesadím na záhon, bude to špatně? Časné jarní přesazení mělo vždycky úspěch, ale jak je to s podzimním pravidlem?

Díky znalcům, F.T.

host - 207.103 (?), 2.9.2008 18:38

Od poloviny října se vysazují prostokořenné růže proto, aby přes zimu řádně zakořenily. Vaše minirůže v květináči jsou koupené jako dárkové v květinářství, nebo jste si je vypěstovala sama z řízků? V obou případech bych s vysazením do záhonu počkala do jara. Přes zimu potřebují spíše chladno (okolo 10°C) a dostatek světla.

Bohuna - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (166) - 186.113 (?), 3.9.2008 11:45