Třešeň Van a její stříhání

host - 154.176 (?)
11.7.2009 8:12
Dobrý den, já bych se chtěl také zeptat na střih třešně.

Minulý rok jsem koupil třešeň KORDIA. Po zasazení jsem provedl výchovný řez. Letos mi udělala asi metrové přírůstky, které jsem musel asi o 1/3 pokrátit, jinak je vylamoval silný výtr (to samé jsem musel udělat i na višni). Chtěl bych se Vás zeptat, jestli můj zásah Kordii neublíží a jestli příští rok mám provést také výchovný řez, nebo jestli mám poslechnout souseda, který tvrdí, že se třešně nestříhají.

Díky za radu.  Ž.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 198.206 (?), 2.6.2009 9:15, zobrazeno: 20204x

Dobrý den,

prvně uvede že jsem docela slušný laik co se týče stříhání stromů. Sice se snažím, ale leckterý sadař by mě asi vyhnal ze zahrady. I když na druhou stranu - převzal jsem asi dvacku ovocných stronů před pěti lety o které se intenzivně starám, sbírám rady, čtu a zajímám se. Potěšením pro mne bylo, že letos mají všechny jabloně opět plody. Jindy tomu bylo vždy napřes rok.