Názor odborníka na roubování

host - 24.183 (?)
24.5.2011 18:21

Tuto sezonu si pohlídejte, aby se rostoucí rouby nevylomily v místě roubování. A příští rok už budete mít pěkné stromky

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 225.64 (?), 24.5.2011 9:07, zobrazeno: 6198x

Na jaře jsem porvé rouboval. Na 2 "odkopky" zelené renklódy jsem narouboval rouby ze sousedova stromu (snad Burbank nebo jiná velká červená renklóda). Oba se ujaly a plně vegetují. Ptám se, bude z toho něco nebo to mám vykopat a zahodit? A v době květu jsem ořezal 7-letou mirabelku Nancyskou a za kůru jsem narouboval výše uvedené rouby. Z 9 roubů se 7 ujalo a plně vegetují. Stejný dotaz, bude z toho něco a má smysl to ponechat? Děkuji

host - 44.75 (?), 24.5.2011 10:01

Nejsem odborník na roubování. Ale mám dotazní poznámku.  Jste si jistý že jste rouboval na odkopek zelené renklódy? Totiž, pokud byla ta zelená renklóda naštěpovaná na nějaké podnoži (což je dosti pravděpodobné), tak jste nerouboval na zelenou renklódu, ale na kořenový výhon té její podnože. Kvalitu vámi naštěpovaného materiálu takhle na dálku nikdo neposoudí a sám musíte vědět, zda ovoce ze sousedova stromu stojí za to jej mít na zahradě.

host - 185.138 (?), 24.5.2011 14:38
Jestli vám ta sousedova renkloda chutná, tak by to za 3-4 roky mělo přinést výsledek. Jak je to s klejotokem?

host - 134.38 (?), 24.5.2011 15:31

Ak bola zelená rynglóta naštepená, tak by podľa môjho názoru práve nemala veľa odkopkov... Pokiaľ dobre rastú (čo evidentne áno) nie je dôvod prečo by z nich niečo nebolo. A radosť z vlastnoručne naštepeného stromu je dvojnásobná. Ináč v dobrom Vám trochu závidím. Tiež som na jar prvýkrát štepil a takú vysokú úspešnosť som nemal... Ale trochu som to predpokladal, zaštepil som viac, takže aj to čo zostalo stačí! Pekný deň a nech sa darí.

host - 24.183 (?), 24.5.2011 18:21