Nahrada za švestku domácí
|
|
|
|
 |
 |
|
banda - (3) - 245.242 (?) 21.3.2012 22:45
Zdravím, mám na zahradě 2 roky zasazené odrůdy Elena, Anna Spath, Durancii a 2x zelenou ryngli. Zatím nic pořádně neplodí, tak nemohu posoudit chuť.
Chtěl bych ještě dokoupit 2 stromky. Vybírám mezi těmito: HANITA, GABROVSKA, WANGENHEIMOVA. Jde o to, aby byla chuťově dobrá, sladká, dobře odolná šarce a moniliové hnilobě (případně dalším chorobám, jsem laik). Poloha je 300 m.n.m v Tršické pahoirkatině u Olomouce (Oderské podhůří), je tu celkem větrno.
Jakou odrůdu byste doporučili?
A co říkíáte na tu Elenu, Annu Spath a Durancii? Jaké jsou s nimi zkušenosti? Kdy asi začnou víc plodit?
Díky za odpovědi.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 155.247 (?), 18.8.2011 23:35
Hanitu som pestoval. Potvrdzujem, že chuťovo špica, sympatický čas dozrievania, sladké aromatické plody, sympatická zlatožltá dužina, žiadna dierkovitosť, žiadna monilióza, pravidelná bohatá rodivosť. Odpísal som si ju nainfikovaným vrúbľom- pravdepodobne vírus, ktorý iba krabatil niektoré plody a vyvolal smrtonosný mohutný glejotok na kmeni. Rád by som otestoval Top Star Plus, ale nemám bohužiaľ kde. Záhradka je malá. Paľo
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 155.247 (?), 19.8.2011 8:30
Na staré kolená som sa Petře spustil: "přikoupil" jsem si milenku- vinohrad. Aj za ňou musím dojíždět.:-) Paľo
|
|
 |
|
 |
 |
|
Mittwoch - Stříbrný Zahrádkář (312) - 56.251 (?), 19.8.2011 11:16
Je to těžké - když je člověk mlád a plný sil nemá čas, peníze a pozemek. Když je člověk stár, může mít nějaký ten peníz, pozemek i čas, ale nemá už sil.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Ad 100.66: Někteří pisatelé zde z fóra prý dosahují kvalitních plodů zašarkované Domácí při příkladné péči, hnojení atd., ale asi to nebude ono, když se většina pídí po její tolerantní/rezistentní náhradě... Zřejmě svou roli hraje i kmen/kmeny šarky, kterým je strom infikovaný - některé jsou zákeřnější.
|
|
 |
|
 |