No to záleží na tom co a kdy chcete ve skleníku pěstovat. Já právě také vybírám skleník (už druhý). Chtěl bych jej využívat více z jara. Provedl jsem řadu výpočtů a musím říct, že skeníky s rovnými stranami jsou pro mě nevýhodné. Proti stranám, které mají 75° sklon je zisk v létě o 20% nižší v zimě o 10. Tím jsou nižší ne jen teploty, ale ve skleníku i méně světla. V létě to je světla i tepla většinou dostatek , ale na podzim a v časném jaře je to citelné. Další věc je polykarbonát 4mm polykarbonát s "výbornými tepleně izolačními vlastnosti" je ve skutečnosti jen o něco lépší izolant než klasické skleníkové sklo a má horší propustnost tepla a světla. Z tohoto důvodu mi 4mm pol, přijde jako zbyteční na druhou stranu izolační schopnost 10mm polykarbonátu , je podobná jako i dvouskla ( nepokoveného) při stejné světelné propustnosti jako u 4mm verze , dále pak při větrání se nelze ubránit vniku UV záření do skleníku a pokud koupíte polykarbontát s UV filtrem jen z jedné strany mnohem dříve degraduje , proto preferuji skleník , který má polykarbonát s UV filtrem z obou stran.
Mě vyhovuje firma V&P jsou samozřejmě dražší, na druhou stranu skleník s 10 mm 2UV pol. S válcované oceli se zárukou tuším 20 let se nedá srovnat s tím co se tady běžně nabízí. Pokud se rozhodnete orientujte skleník vchodem k západu nebo východu. V takovém skleníku můžete na jaře s minimálním přitápěním začít o měsíc dříve a skončit o 14 dní až 3 týdny později. Na druhou stranu bych uvažoval o větším skleníku než 9m2 na ceně takto krátkého skleníku se negativně podepíše cena přední a zadní stěny (včetně dvěří) delší skleník má menší měrné ztráty, protože přední a zadní stěna se rozloží na více m2 pěstební plochy, tím získáte lepší podmínky pro pěstování a lepší pěstitelské výnosy. Začít dříve a končit později znamená zejména u rajčat a paprik citelně vyšší vynosy tak o polovinu. Izolovanější skleník má vyšší noční teploty, což brzdí šíření plísně okurkové na okurkách a rajčatech. S vhodným zdrojem tepla na noční přitápění lze začít sezonu rajčat už od března. Například dnes (24.3 2013) bylo -2°C a ve skleněném skleníku jsem měl max 10°C tedy o 12°C více. Skleník mám špatně utěsněný a jen klasické sklo. Dobře utěsněný skleník s 10 mm pol. by měl měl asi 40% ztráty proti ménu sklenímu což by se projevilo nárůstem teploty nikoli o 12 ale o 30°C . (+28!!) což by se pravděpodobně nestalo z důvodu akumulace země a podezdívky, přesto by teploty určitě přesáhly. 24°C. Jak je vidět na příkladu izolace je klíčový parametr, který určuje délku sezony v běžně nevytápěného skleníku.
Jsou i další výrobci ,kteří nabízí lepší skleníky třeba kovoagrex, ceny jsou ale poněkud vyšší.