Plíseň nebo houba?

host - 103.253 (?)
29.12.2009 21:55

Růže rostla v substrátu spec. pro růže prvým rokem velice dobře /Barcarolle/, druhým zeslabila až uschla. Po rozhrnutí byly mezi kořeny bílé vlásečnice - podhoubí - nevím, jak to nazvat, jednoduše spousta bílých dlouhých vláken. Kůrou jsem nemulčovala. Čím to? Nedovedu si to vysvětlit. Děkuji za odpověď.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

POLO - (1) - 125.252 (?), 10.11.2009 11:13, zobrazeno: 6170x

Dobrý den sousedce na zahradě se oběvila tato plíseň nebo houba.Prý za to mohu já .Mám totiž od této růže asi tak 2 metry zemní nádrž na vodu.Proto mě taky zajímá jestli má pravdu nebo ne a jak tato choroba vzniká.Další dotaz mám na to jestli se tato choroba plíseň či houba může dostat do baráku?

obr 1. Takto vypadá na stoncích růže

obr.2 listy růže

děkuji P.H

Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu

host - 96.2 (?), 20.11.2009 22:54

dobrý den,

nejsem odborník, ale když vám ještě nikdo nenapsal, tak se pokusím: sousedku ubezpečte, že za to rozhodně nemůžete vy ani ta nádrž. to by nikdo nemohl pěstovat růže třeba u jezírka. A teď k těm foto

foto 1. cituji "odumírání výhonů růží způsobuje houba... na kůře se tvoří hnědé skvrnky... kůra se v místě napadení trhá, větev nad ním postupně zasychá a odumírá... opatření: likvidace napadených větví až do zdravého dřeva",tohle onemocnění je způsobené poraněním, vlhkostí -ale vzdušnou- a zapařením (nemůžu přijít na lepší výraz) při příliš vysokém a zbytečně dlouhém zimním krytu. Pokud nejsou trvalé mrazy v noci, je zbytečné růže předčasně zimovat.

foto 2. černá skvrnitost růží - to je nejčastější houbová choroba růží. Je přenášená hlavně mšicemi a podporuje jí také vlhkost a deštivé počasí. Opatření: preventivní postřiky, pečlivý sběr opadaných listů. Jistě by pomohlo i odstranění části břečťanu, který se plete do růže a brání volnějšímu proudění vzduchu