Réva na fasádě

host - 108.19 (?) 
6.4.2009 14:17, zobrazeno: 6449x

Dobrý den,

zasadil jsem 8 sazenic révy cca 70 cm od domu (blíže to nešlo) a 100cm od sebe a chci jí táhnou na pomocné konstrukci po jižní fasádě RD. Je to dobrý nápad např. vzhledem horšímu přístupu vzduchu a chorobám? A je nějaké doporučení přibližně jako plochu na fasádě by měla zarůstat jedna sazenice, aby z toho něco bylo a dařilo se jim ? Jeden vinař mi říkal, že na vinicích jsou keře nízké proto, že nosné konstrukce by pak byly neúměrně drahé. Díky za radu, jsem začátečník Martin

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna

bred_ik - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (899) - 162.46 (?), 6.4.2009 20:33

Na fasádě se bude révě dařit, stěna se přes den vyhřeje a v noci pak "topí". Sám mám na stěně pod převisem střechy Perletu a téměř netrpí chorobami ani mrazem, přestože je na mráz a choroby jinak velmi citlivá. Nevím co myslíte plochou, keře už máte nasazené,  záleží spíše na tom, jak chcete révu tvarovat a jestli ji budete řezat na tažně nebo kordonové vedení na čípky.

PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6611) - 70.100 (?), 7.4.2009 7:03

Připadne mi, že chcete tu plochu zdi nějak porůst révou, bez přísného vedení. Na to by byla vhodná  "volná palmeta". Je to takový vějíř. Vybírají se vhodné výhony a pouštějí se do místa, kam můžou růst. Na nich se pak zapěstují plodné čípky, nebo polotažně. Musíte pohlídat řezem, aby i spodní větve měly plodné dřevo. Těch 100 cm od sebe je ale na tenhle tvar málo, to je spíše na sviský kordon (vertiko). Vedení vertiko je tu popsáno.

Wimpi - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2112) - 44.75 (?), 7.4.2009 23:29

Asi jedinou nevýhodou pěstování révy u stěny domu je postupně narůstající znečištění fasády od chemických postřiků, kterým se, pokud chcete mít zdravou úrodu, bohužel nelze vyhnout. Ochránit zeď sice lze, ale je to dosti pracné. Například natažením igelitové plachty.

zahrada.cz